וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולסונארו על הדאגה העולמית משריפות הענק באמזונס: "אל תתערבו"

23.8.2019 / 4:48

נשיא ברזיל אמר כי מדינות ששולחות כסף להגנה על יערות הגשם במדינתו לא עושות זאת מתוך צדקה - אלא כ"התערבות בריבונות שלנו". אחרי שהאשים את ארגוני הסביבה בשריפות הענק שכבר כילו שטחים נרחבים, הוא הודה לראשונה שייתכן שחוואים עומדים מאחורי ההצתות

צילום: רויטרס

לאור הביקורת הבינלאומית הגוברת על שריפות הענק המשתוללות ביערות האמזונס, נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו קרא הלילה (שישי) למדינות העולם ש"לא להתערב" בענייני מדינתו. כמו כן, הוא הודה כי ייתכן שחוואים עומדים מאחורי הצתת היער הטרופי המשמש כריאה ירוקה לעולם.

דבריו של הנשיא הברזילאי מגיעים בתגובה לנשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שהביעו דגה מהשריפות שהגיעו למספר שיא השנה. זאת, לאחר שכולו שטחים נרחבים מהיערות, הנחשבים חיוניים לבלימת ההתחממות הגלובלית, ועל רקע הביקורת על מדיניותו הסביבתית של בולסונארו.

בולסונארו מצדו הגיב בזעם. "המדינות האלה שולחות לכאן כסף, הם לא שולחות אותו כצדקה. הם שולחות אותו במטרה להתערב בריבונות שלנו", הוא אמר בשידור חי שהעביר בפייסבוק.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו מדבר בוועידת הפלדה בברזיליה ב-21 באוגוסט 2019. רויטרס
מאשים את מדינות בעולם ב"התערבות בריבונות שלנו". בולסונארו/רויטרס

למרות זאת, מוקדם יותר באותו היום הודה בולסונארו כי לברזיל אין את המשאבים להתמודד עם האש לבדה. "יערות האמזונס גדולים מאירופה, איך אפשר להילחם בהצתות באזור כזה?" הוא אמר לכתבים ביציאה ממעונו הנשיאותי. לדבריו, "אין לנו משאבים לזה".

הנתונים מראים כי כמות השריפות עלתה ב-83% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. אף שהתקופה הזאת של השנה מאופיינת בשריפות, פעילי איכות הסביבה מאשימים את העלייה החדה בחקלאים שלדבריהם מציתים את השטחים הללו כדי לפנות אדמה לטובת שטחי מרעה.

עידוד אפשרי לכך ניתן לאור כניסתו של הנשיא הימני לתפקיד בחודש ינואר השנה. בולסונארו אמר פעם אחר פעם כי הוא מאמין שמדינתו צריכה לפתוח את האמזונס לאינטרסים עסקיים על מנת לאפשר לחרות כרייה, חקלאות וכריתת עצים לנצל את מקורות הטבע שלה. ביום רביעי הוא האשים ארגונים לא ממשלתיים בהצתות - מבלי לספק לכך ראיות, אך הפעם הודה לראשונה שייתכן שהיו אלה חוואים.

עוד בוואלה!

העשירים והמפורסמים באיראן נוסעים באמבולנסים כדי לחמוק מהפקקים

לכתבה המלאה
עשן מיתמר מאזורי שריפות הענק המתחוללות ביערות האמזונס בברזיל ב-17 באוגוסט 2019. רויטרס
עשן מיתמר מאזורי השריפות באמזונס, השבוע/רויטרס
מבט אווירי על נזק שריפות הענק ביערות האמזונס באזור הומייטה שבברזיל ב-22 באוגוסט 2019. רויטרס
מבט אווירי על נזקי השריפות באמזונס, אתמול/רויטרס

בציוץ של מקרון שעורר את זעמו של בולסונארו אמר הנשיא הצרפתי כי מדובר ב"משבר בינלאומי" שיש לדון עליו בוועידת ה-G7, שבע המדינות העשירות בעולם, שתחל ביום שבת בביאריץ. בנוסף אליו, מזכ"ל האו"ם אמר שהוא "מודאג עמוקות" מהשריפות והוסיף: "אנחנו לא יכולים לאפשר נזק נוסף למקור מרכזי של חמצן ומגוון ביולוגי".

החוקרים הפדרליים בברזיל אמרו שהם חוקרים את התנהלות הפיקוח והאכיפה על הגנת הסביבה. בין היתר הם יבדקו מודעה שהתפרסמה בעיתון מקומי ועודדה חוואים להשתתף ב"יום השריפה", שבמהלכו ישרפו שטחים גדולים מהיער כדי "להראות לבולסונארו את נכונותם לעבוד".

קולומביה, שבשטחיה חלקיהם הצפוני של האמזונס, הציעה את תמיכתה במלחמה על הגנת היערות. 60% משטחי יערות האמזונס נמצאים בברזיל, שמתמודדת עם ביקורת בינלאומית גוברות והולכת. מוקדם יותר החודש, נורבגיה וגרמניה השעו את המימון לפרויקטים לכריתת יערות.

מבט אווירי על נזק שריפות הענק ביערות האמזונס באזור פורטו ולהו שבברזיל ב-22 באוגוסט 2019. רויטרס
מבט אווירי על נזקי השריפות באמזונס, אתמול/רויטרס
מבט אווירי על נזק שריפות הענק ביערות האמזונס באזור הומייטה שבברזיל ב-22 באוגוסט 2019. רויטרס
מבט אווירי על נזקי השריפות באמזונס, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully