וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

870 קמ"ר בחודש: זינוק של 278% בכריתת יער האמזונס בברזיל

מכון המחקר הלאומי לחקר החלל, שנשיאו הודח בשל מחלוקת עם בולסונארו על הנתונים, פרסם דוח חדש ומדאיג המצביע על גידול חד בהיקף ההרס של יערות הגשם. הנשיא הימני קיצוני רוצה לפתוח את האמזונס לחקלאות

כריתת היערות ביער האמזונס בברזיל גדלה ב-278% בחודש יולי האחרון בהשוואה לשנה שעברה - כך לפי נתונים רשמיים שפורסמו אתמול (שלישי) על ידי המכון הלאומי למחקר חלל, שהעומד בראשו התפטר בעקבות מחלוקת עם הנשיא ז'איר בולסונארו על היקף הבעיה.

המכון, שמוכר בראשי התיבות שלו INPE, אמר כי שטח של 870 קמ"ר נכרת בחודש האחרון, בהשוואה ל-88% בחודש יוני. בסך הכול, ב-12 החודשים האחרונים נרשמה עלייה של 40% בהשמדת יער הגשם, בהשוואה לשנה שקדמה לה.

קרחת יער באמזונס, ברזיל, 2013. רויטרס
הנשיא רוצה לפתוח את האזור לחקלאות. קרחת יער באמזונס/רויטרס

נשיא ברזיל, שמטיל ספק במשבר האקלים העולמי, והשר להגנת הסביבה, ריקרדו סאלס, האשימו בעבר את המכון, שלו יש מעמד בינלאומי, בפרסום נתונים מוטעים. לדבריהם, הם "לא עולים בקנה אחד עם האמת" ופוגעים בתדמית המכון והמדינה.

בשבוע שעבר הודח נשיא המכון, ריקרדו גלבאו, בעקבות מחלוקת מתוקשרת עם בולסונארו. הנשיא הימני קיצוני, שעלה לשלטון בינואר, העלה אפשרות שנשיא המכון "בשירות של ארגונים לא ממשלתיים", לפני שפיטר אותו. הנשיא זכה בבחירות בין היתר בזכות תמיכת הלובי החקלאי החזק, והוא בעבר העלה את הרעיון של פתיחת השמורות ביערות הגשם לחקלאות חרף מחאות ארגונים למען הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully