וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על האמזונס: כורים חמושים השתלטו על כפר של ילידים

מנהיג מקומי של שבט הוויאפי במדינת אמפה שבצפון ברזיל נרצח וגופתו הושלכה לנהר, אחרי שעשרות אנשים פלשו למקום. כוחות מיוחדים נשלחו לאזור, אחרי תקרית נוספת נגד הילדים באמזונס תחת ממשלו של הנשיא בולסונארו. "המצב חמור"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

כוחות של משטרת ברזיל נשלחו לכפר מבודד במעמקי יער האמזונס אחרי פלישה של כורים חמושים שלפי החשד רצחו את אחד המנהיגים המקומיים. האלימות במדינת אמפה הצפונית, באזור הנשלט על ידי שבט הוויאפי, מגיעה בזמן שהילידים במדינה נתונים ללחץ גובר של כורים, חוטבי עצים וחקלאים תחת ממשלו של הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו.

התביעה הכללית במדינת אמפה מסרה כי ביום שני שעבר נרצח אחד ממנהיגי שבט הוויאפי, וגופתו אותרה יום לאחר מכן בנהר סמוך. בעוד שאף אחד מחברי השבט לא היה עד למקרה, מועצה של צ'יפים מקומיים אמרה כי החיפוש העלה עקבות וסימנים אחרים שהצביעו על כך שהמוות לא היה מעשה ידיהם של ילידים.

לקריאה נוספת
כדי לעצור את הרס היער: פורסם תיעוד נדיר של שבט מבודד באמזונס

חברי השבט אורו-אאו-וואו-וואו, קמפו נובו דה רונדוניה, ברזיל, 3 במרץ 2019. רויטרס
נתונים תחת מתקפה. חבר בבשבט אורו-אאו-וואו-וואו/רויטרס

המועצה אמרה כי קבוצה של "חמושים לא ילידים" השתלטה ביום שישי על הכפר הסמוך יבייטוטו, שתושביו נמלטו למול ה"גרימפיירוס", מונח המתאר כורים חמושים הפועלים באזור. הם אמרו שהקבוצה מנתה כ-50 איש.

אחרי הדיווחים על ההתקפות, שצצו ביום שבת, כוחות של המשטרה הפדרלית וכוחות מיוחדים הוצבו אתמול בכפר שמרוחק 300 ק"מ מבירת מדינת המחוז. הסוכנות להגנה על הילידים, FUNAI, אמרה כי אנשיה פרוסים גם הם בשטח כדי לפקח על חקירת המשטרה.

לשכת התביעה הכללית במדינה ציינה כי הוקם צוות לניהול משבר כדי לפקח על החקירה. המשטרה אמרה כי יש קושי בתקשורת עם בני הוויאפי, שהטריטוריה שלהם, שנמצאת במעבי הג'ונגל, עשירה בזהב, במגנזיום, בברזל ובנחושת.

עוד בוואלה!

ברזיל: האקרים פרצו לטלפונים של בולסונארו

לכתבה המלאה
קרחת יער באמזונס, ברזיל, 2013. רויטרס
הנשיא רוצה לנצל את המשאבים הרבים בשטח. קרחת יער באמזונס/רויטרס

מועצת השבט אמרה כי חלק מלוחמי השבט התייצבו בסמוך לכפר. "המצב חמור", כתב רנדולף רודרידס, סנאטור מהאופוזיציה במדינת אמפה, בחשבון הפייסבוק שלו. בנוסף לכך, לשכת עורכי הדין של ברזיל פרסמה הצהרה שמפצירה בממשלה להגן על אדמותיהם של בני השבט ולהבטיח שהאחראים ייענשו.

הטריטוריה שלהם היא אחת מבין מאות שהוקצו על ידי הממשלה בשנות ה-80 לשימוש בלעדי של 800 אלף הילידים שחיים בהן, והגישה לאנשים מבחוץ מוגבלת ביותר. ואולם, בולסונארו מואשם בפגיעה באמזונס ובשבטים במטרה להיטיב עם תומכיו מתעשיות העץ, המכרות והחקלאות. ביום שבת הוא קרא ל"עולם הראשון" לעזור בניצול "כמות המינרלים האבסורדית" ביערות הגשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully