וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש סוכנות מחקר בברזיל הודח כי חשף זינוק בהרס יער האמזונס

ריקרדו גלבאו, שעמד בראש המכון הלאומי לחקר החלל, האשים את בולסונארו ב"פחדנות" אחרי שזה הטיל ספק בנתונים שפרסם על השמדת יערות הגשם. הוא זוכה גם לגיבוי של מוסדות מדעיים אחרים, אך תחת הממשל הימני קיצוני חלה ירידה דרסטית במאבק בפשעים סביבתיים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש המכון הלאומי לחקר החלל של ברזיל, ריקרדו גלבאו, אמר אתמול (שישי) כי הוא יפוטר בשל ויכוח מתוקשר עם הנשיא ז'איר בולסונארו על היקף הרס יער האמזונס. הוא האשים את הנשיא הימני קיצוני ב"פחדנות" בשל הספק שהטיל בנתוני המוסד, שלפיהם חלה בחודש יוני האחרון עלייה של 88% בבירוא יערות הגשם בהשוואה ליוני אשתקד.

בולסונארו אמר כי המכון פגע בתדמיתה של ברזיל ובניסיון לערער על ממשלתו. עם זאת, המכון מתעקש כי רמת הדיוק של נתוניו היא 95%. כמה מוסדות מדעיים אחרים, כולל האקדמיה למדעים של ברזיל, הגנו על המכון הלאומי לחקר החלל ועל דיוק הנתונים שלו. משרד המידע והטכנולוגיה אישר את עזיבתו של גלבאו, אולם לא ברור אם הוא התפטר או פוטר.

מכרה זהב לא חוקי ביער האמזונס, ברזיל, 22 ביוני 2013. רויטרס
צניחה במספר ההרשעות על פשעים כלכליים. מכרה זהב לא חוקי באמזונס/רויטרס

מדענים אומרים כי האמזונס, יער הגשם הגדול ביותר בעולם, סובל משיעור מואץ של כריתת עצים מאז כניסתו של בולסונארו לתפקיד בינואר, לאור מדיניותו המעדיפה את פיתוח האזור העשיר במשאבים ולא את שימורו. ליער יש תפקיד קריטי בצמצום גזי החממה והאטת ההתחממות הגלובלית.

בעשור האחרון הצליחו ממשלות ברזיל לצמצם את הרס היערות עם פעולות מרוכזות של הסוכנויות הפדרליות ומערכת של קנסות. ואולם, בולסונארו ושריו מתחו ביקורת על הקנסות ותחת הממשל הנוכחי חלה צניחה דרמטית בהחרמת עצים שנכרתו בניגוד לחוק ובהרשעות על פשעים סביבתיים.

עוד בוואלה!

הקרב על האמזונס: כורים חמושים השתלטו על כפר של ילידים

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, 24 ביולי 2019. רויטרס
מאשים את המדענים בהכפשת תדמיתה של ברזיל. בולסונארו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully