וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בולסונארו רוצח": נשיא ברזיל פיטר את שר הבריאות בשל מחלוקת על הקורונה

ברזיל סוערת עם פיטורי שר הבריאות הפופולרי, לואיז מנדטה, בשל מחלוקות שהתגלעו בינו לבין בולסונארו על דרך הטיפול בהתפשטות הנגיף במדינה. הנשיא דוחף לחזרה לשגרה, בעוד שר הבריאות קרא להחמרת ההנחיות. פיטורי השר מגיעים שבועות לפני שהנגיף יגיע לשיאו בברזיל

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, גרר ביקורת גדולה לאחר שפיטר את שר הבריאות הפופולארי, לואיז אנריקה מנדטה. זאת, לאחר שהשניים התעמתו על תגובת בולסונארו להתפשטות נגיף הקורונה במדינה.

"זה עתה קיבלתי הודעה על פיטוריי מהנשיא ז'איר בולסונארו", צייץ מנדטה בחשבון הטוויטר שלו. "ברצוני לומר תודה על ההזדמנות שניתנה לי לנהל את שירות הבריאות שלנו (...) ולתכנן את המאבק שלנו נגד המגיפה, האתגר הגדול שמערכת הבריאות שלנו עומדת בפניו".

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו במהלך הצהרה לתקשורת לאחר פיטורי שר הבריאות בממשלתו, לואיז הנריקה מנדטה, לאחר חילוקי דעות קשים בין השניים בסוגיית ההתמודדות עם מגפת הקורונה במדינה 17 באפריל 2020. רויטרס
"הכלכלה והמשרות חייבות לשוב לשגרה". בולסונארו בהצהרה על פיטורי השר, היום/רויטרס

בנאומו של הנשיא זמן קצר לאחר שהוכרז על פיטוריו של מנדטה, טען בולסונארו כי הפרידה הייתה "גירושים בהסכמה" - אך ביטא את חוסר שביעות רצונו מעמדתו של השר לשעבר על ההשפעה הכלכלית של הקורונה על המדינה.

"אני יודע, לחיים אין מחיר, אבל הכלכלה והמשרות חייבות לשוב לשגרה", אמר בולסונארו בעודו מציג את שר הבריאות החדש שלו, נלסון טייך, אונקולוג, ששימש כמנכ"ל קבוצת מרפאות פרטיות.

פיטוריו של מנדטה לא הגיעו בהפתעה. כבר שבועות שבולסונארו משמיע שוב ושוב התנגדות למדיניותו של שר הבריאות שלו - אם בהקטנת השלכות הנגיף או בקריאה לצמצום הנחיות הריחוק החברתי. אולם, המהלך נגד מנדטה מגיע שבועות ספורים לפני שהנגיף צפוי להגיע לשיאו במדינה. מניין הנדבקים זינק ליותר מ-30,425 חולים וכ-1,924 ברזילאים מתו.

עוד בוואלה!

"בולסונארו החוצה": מיליונים הפגינו במרפסות בברזיל בשל התפשטות הקורונה

לכתבה המלאה
שר הבריאות היוצא, לואיז אנריקה מנדטה במהלך השתתפותו בועידה בברזיליה, ברזיל 16 באפריל 2020. רויטרס
דחף להחרמת ההנחיות. שר הבריאות היוצא, לואיז אנריקה מנדטה/רויטרס

כשנודע על פיטורי שר הבריאות, הפגנות מחאה פרצו בבירה ריו דה-ז'ניירו ובערים נוספות ברחבי המדינה, כשהמוחים זועקים: "בולסונארו רוצח".

"זה אבסורד להחליף את שר הבריאות באמצע המגיפה", אמר רופא טיפול נמרץ בבירה, כשהוא אינו מזדהה מחשש להשלכות. " זו הייתה החלטה נוראית של הנשיא, הכלוא ברעיונות אמפיריים ללא כל בסיס מדעי או קליני, ומתנגד לכל מה שקורה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully