וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולסונארו: החלמתי מהקורונה, זה בזכות תרופה נגד מלריה

אחרי כשבועיים וחצי של בידוד, נשיא ברזיל אמר כי התוצאות חזרו שליליות, וטען שהוא הבריא בזכות הידרוקסיכלורוקין - שיעילותה לא הוכחה מדעית. חומרת המגיפה בברזיל שנייה רק לזו בארה"ב, אך בולסונארו החל להתאושש בסקרים למרות סירובו למגבלות וזלזולו בנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: נשיא ברזיל בולסנארו חושף שנדבק בקורונה)

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי תוצאות בדיקת הקורונה שלו חזרו שליליות, שבועות אחרי שהוכנס לסגר לאחר שנדבק בווירוס. בתמונה שפרסם ברשתות החברתיות נראה בולסונארו עם קופסת הידרוקסיכלורוקווין, תרופה נגד מלריה שלטענתו הובילה להחלמתו, למרות היעדר הוכחות מדעיות לגבי יעילותה. הוא מקדם את השימוש בה מאז תחילת ההתפרצות במדינה, שהיא השנייה בחומרתה בעולם פרט לזו בארצות הברית.

בולסונארו כתב לצד התמונה שפרסם אתמול כי תוצאות הבדיקה שלו חזרו שליליות, אך לא ציין מתי הוא עשה אותה או פרטים נוספים. נשיאה הימני קיצוני של ברזיל דיווח החודש שלוש פעמים כי יצא חיבוי בבדיקות, החל מ-7 ביולי. מאז הוא נמצא בבידוד חלקי בארמון הנשיאות. הוא מילא את סדר היום הרשמי שלו בכנסי וידיאו, כשמדי פעם הוא נראה מחוץ לארמון, כולל בעצרת שבה קידם את פני תומכיו, כשהוא מסיר את מסכתו מדי פעם במרחק של כמה מטרים מהם. בולסונארו אמר שהוא יתחיל לטייל ברחבי המדינה לאחר שהחלים מהנגיף.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו מחזיק בקופסה של תרופה נגד מלריה בחצר ארמון הנשיאות, 23 ביולי 2020. רויטרס
לא הוכחה כיעילה מדעית. בולסונארו וחפיסת הידרוקסיכלורוקווין/רויטרס

ההידבקות של בולסונארו הייתה אחת מיותר מ-2.3 מיליון מקרים מאומתים בברזיל, השנייה רק לארצות הברית. יותר מ-28 אלף ברזילאים מתו מהווירס, שאותו כינה הנשיא בזלזול "שפעת קלה". הוא יצא נגד מומחי בריאות הציבור ונלחם במושלים ובראשי ערים שהטילו סגר. הוא הזהיר כי מדיניות זו גרועה מהנגיף עצמו והפציר בעסקים לחדש את פעילותם במהירות.

למרות הנתונים הקשים, בולסונארו מתאושש בסקרים. לפי שלושה כאלו שפורסמו בשבוע שעבר, הוא המועמד המוביל לניצחון בבחירות ב-2022. בין היתר, הוא נהנה מתמיכה של 52% בקרב מי שמקבל את הסיוע הממשלתי החודשי בסך 600 ריאל - 115 דולר, העוזר לאזרחים העניים הסובלים מהשלכות המגבלות של הנגיף שלהן מתנגד הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully