וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למערכת הבריאות: היערכו לטיפול ב-1,500 חולי קורונה קשים

עודכן לאחרונה: 28.9.2020 / 21:40

מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו הנחה להכין תכנית פעולה בנושא עד 1 באוקטובר, וכן לקבוע יעדים ליציאה מדורגת מהסגר. אלו יוצגו בפני קבינט הקורונה שיתכנס ביום רביעי, אז יעודכנו השרים גם בתהליך פיתוח החיסון. 3,426 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה, עלייה במספר החולים קשה

בווידאו: אכיפת סגר החגים/צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף ושלומי גבאי; עריכה: עמית שמחה

קבינט הקורונה יתכנס ביום רביעי לדון בהמשך הסגר ובצעדים לבלימת התפשטות הקורונה. מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר הערב (שני) כי הוא הנחה את מערכת הבריאות להכין תכנית פעולה לטיפול ב-1,500 חולי קורונה קשים החל מ-1 באוקטובר.

עוד נמסר מלשכתו של ראש הממשלה כי נתניהו קיים לפני יום כיפור סדרת דיונים בנושא הקורונה. במהלך הדיונים הנחה נתניהו את מערכת הבריאות לקבוע יעדים ליציאה מדורגת מהסגר לשגרת קורונה, ולהציגם בפני הקבינט.

מחלקת קורונה בית חולים שערי צדק, ירושלים 5 בספטמבר 2020. נתי שוחט\ פלאש 90, פלאש 90
נתניהו הנחה להיערך ל-1,500 חולים קשים. מחלקת קורונה בשערי צדק/פלאש 90, נתי שוחט\ פלאש 90

בישיבת הקבינט יעודכנו השרים בתהליך פיתוח החיסון וההצטיידות בו, וכן בסוגיית הרכישה והשימוש בבדיקות מהירות לקורונה. עוד ידון הקבינט תכנית להכנת מערכת החינוך להפעלה בצל הקורונה ובתכנית ההגנה והסיוע לאוכלוסיית הקשישים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת ברקע הסגר המתוכנן 13 בספטמבר 2020. חיים צח, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
קבינט הקורונה יתכנס ברביעי. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע"מ

הסגר הכללי נכנס לתוקף ביום שישי האחרון בשעה 14:00, ויימשך עד אחרי שמחת תורה ב-11 באוקטובר. במסגרת המגבלות, חל איסור יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים. במגבלת הקילומטר, לא ניתן יהיה לשהות בביתו של אדם אחר שלא למטרה מותרת.

עם זאת, ניתן לצאת מעבר למרחק של קילומטר ממקום המגורים למטרת הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו, הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים חיוניים, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפולים רפואיים, פסיכולוגיים וטיפולי רפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד). תותר גם יציאה לכנסת, להליך משפטי ולתרומת דם, וכן לצורך פעילות ספורט ליחידים.

מספר הנוסעים המותר ברכב הוא עד שלושה בני אדם, למעט אנשים הגרים יחד, ועוד נוסע אחד בכל ספסל אחורי נוסף. כמו כן, תותר התקהלות של עד 20 איש בלבד בשטחים פתוחים ועד עשרה בחללים סגורים.

עד 11 באוקטובר:

  • מגבלת יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים
  • איסור שהייה בביתו של אדם אחר
  • איסור שהייה בחופי הים, למעט לצורך פעילות ספורט (כולל שחייה)
  • השבתת כלל מקומות העבודה, כולל שווקים, למעט עסקים חיוניים
  • מגבלת התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח ו-10 במבנה סגור
  • הפגנות ותפילות עד 20 משתתפים בשטח פתוח, במרחק ק"מ מהבתים
  • הגבלת מספר הנוסעים ברכב עד 3 בני אדם, לא כולל אנשים שגרים יחד
  • התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת
  • סגירת כלל ענפי הספורט למעט משחקים בינלאומיים

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר תתכנס מחר כדי להצביע על התיקון לחוק שמגביל הפגנות במרחב הציבורי בזמן סגר כללי. בקואליציה תכננו לקדם את החקיקה לאישור סופי ביום שישי האחרון אך בשל אלפי הסתייגויות שהגישו באופוזיציה, וניסיונות נוספים של הליכוד לעכב את החקיקה, החקיקה ירדה מסדר היום והחלט לקדמה מחר בקריאה שנייה ושלישית

כפי שפורסם בוואלה NEWS, נתניהו ניסה בסוף השבוע לקדם תקנות לשעת חירום להגבלת ההפגנות בלי צורך באישור הכנסת. אך בכחול לבן הודיעו כי יתנגדו לכך ואליהם נוספה עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהודיע כי מדובר במהלך לא חוקתי. בעקבות זאת המהלך ירד מהפרק.

3,426 מאובחנים ביממה, עלייה במספר החולים קשה

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי 3,426 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-233,118. אתמול התקבלו תוצאות עבור 25,204 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 14.2%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 66,639. בבתי החולים מאושפזים 1,532 חולים, מתוכם 208 מונשמים ו-763 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,499 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 5,855 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 46,390, מתוכן 13% חיוביות לנגיף.

אכיפת הסגר בעקבות העלייה בתחלואה בתל אביב-יפו, 25 בספטמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
3,922 דוחות בגין הפרת ההנחיות רק בכיפור. אכיפת מגבלות הסגר בת"א/דוברות משטרת ישראל

המשטרה מסרה כי במהלך יום כיפור המשיכו הכוחות באכיפת מגבלות הקורונה ברחבי הארץ. מאתמול ועד הערב חולקו 3,922 דוחות לאזרחים בגין הפרות שונות של הנחיות הקורונה, מרביתם - 2,789 - נרשמו בשל יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה. כמו כן, 968 דוחות ניתנו בגין אי-עטיית מסיכה, 44 בשל הפרת חובת בידוד, ו-60 נוספים בגין שהייה במקום פתוח לציבור ובבית עסק שפעילותו נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully