וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש: לא ניתן לקבוע שנתניהו נמצא בניגוד עניינים בעיסוק בהפגנות

1.10.2020 / 13:08

דינה זילבר דחתה פנייה של קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" שדרשה למנוע מראש הממשלה לעסוק במגבלות על ההפגנות. "קיים קושי בעיסוק של נבחרי הציבור בנושא - אך מעורבותם היא בלתי נמנעת", כתבה בנימוק לדחייה. העותרים: "עצימת עיניים"

בווידאו: קיש מודה בכישלון בייצור מגבלות ומתייחס לאיסור הפגנות בשיירות/צילום: ערוץ כנסת

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, דחתה היום (חמישי) פנייה של קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", שדרשה למנוע מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעסוק במגבלות על הזכות להפגין, בשל ניגוד העניינים שהוא נמצא בו כביכול.

זילבר השיבה כי מכיוון שהפגנות מכוונות בדרך כלל נגד מדיניות הממשלה או מי מהשרים, הרי שניתן לטעון שלכולם יש נגיעה אישית לנושא - אך אין הצדקה לקבוע כי הדרג המיניסטריאלי כולו לא יוכל לעסוק בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע על סגר, 13 בספטמבר 2020. רויטרס
לא נמצא בניגוד עניינים. נתניהו/רויטרס

"אכן, קיים קושי מסוים בעיסוק של נבחרי הציבור בנושא, אולם בהינתן העובדה שהממשלה מורכבת ממילא מנבחרי ציבור אין מנוס מהמסקנה שבנסיבות מסוימות - מעורבותה בנושא היא בלתי נמנעת", כתבה זילבר. "מטעם זה, איננו סבורים שניתן לקבוע כי מתקיים ניגוד עניינים טבוע המגביל מניה וביה את מעורבותו של הדרג המיניסטריאלי בהחלטה מסוג זה, או בהליך חקיקה כנטען בפנייתך".

עו"ד דפנה הולץ לכנר, המייצגת את "מבצר הדמוקרטיה" בבג"ץ ניגוד העניינים של נתניהו, מסרה בתגובה: "מאכזב מאד ואף מקומם שהיועץ המשפטי לממשלה בוחר לעצום את עיניו ולהתעלם מניגוד העניינים הבוטה של נתניהו, המעורב עד צוואר בהגבלת ההפגנות שמכוונות כלפיו אישית. בניגוד להתפלפלות המשפטית שנוקט היועץ כדי לברוח מהנושא, לא מדובר במקרה תיאורטי לגבי 'נבחרי ציבור' אלא באירוע חמור ויוצא דופן, הנוגע לראש ממשלת ישראל באופן אישי - ולא סתם, אלא ראש ממשלה הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים - המנסה לסכל באמצעות חקיקה את המחאה נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully