וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: ייתכן שנתגלגל לנבצרות לנתניהו, הופתעתי מהקשר שלו עם מוזס

היועץ המשפטי לממשלה אמר כי אם רה"מ ישתמש בכוחו השלטוני כדי להשפיע על תיקיו הפליליים, "זו בעיה קשה שאי אפשר להתמודד איתה". בריאיון לעיתון "משפחה" הדף מנדלבליט טענות לכתבי אישום מטעמים פוליטיים: "העבירות מיוחסות לנתניהו, כואב לי הלב שהגענו למקום הזה"

צילום: יותם רונן

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אומר כי ייתכן שראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בשלושה תיקים פליליים - יידרש לצאת לנבצרות. לדבריו, אם נתניהו יפעל להשפיע על מצבו המשפטי הדבר יצריך את התערבותו.

"אני אומר, יש נאשם מר בנימין נתניהו, ויש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, זה לא אותו דבר", אמר מנדלבליט בריאיון לעיתון "משפחה", שהקלטתו פורסמה בחדשות 12.

"אם אתה מערבב את הדברים ומשתמש בכוח השלטוני שלך כראש ממשלה, כדי להשפיע עליך פלילית, פה מתחילה להיות בעיה קשה. איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? אז אם באמת אי אפשר להתמודד איתה, יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות. זה לא מתמטיקה ואני לא נחפז, ואני מנסה להיות מאוד שקול ומאוד רגוע וכל פעם אני סופר עד אלף ולא עד עשר... אני לא מתנהג כמו רשתות חברתיות... אבל כן אני אומר, שלעניין הזה בדיוק נועד הסדר ניגוד העניינים ולא, הוא לא עושה לי טובה. אני לא מקבל את זה שהוא בא ואומר: 'אני אקח על עצמי בהתנדבות מגבלות', לא. אתה חייב לקחת מגבלות, זה גם מה שאמר בית משפט העליון בפסק הדין שלו... אני לא תמים ולא נאיבי וברור לי שזה לא יהיה מאה אחוז, אבל כן צריכים את האמירה שהוא לא עוסק למשל במינוי במערכת אכיפת החוק, לא עוסק בתיקון חקיקה ספציפית לעניין האישי שלו, כשהוא מנצל את הכוח השלטוני שלו, אסור לאפשר את זה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"אני מנסה להיות מאוד שקול ורגוע". מנדלבליט/ראובן קסטרו

בנוגע לעסקת טיעון רומז מנדלבליט כי הוא מתנגד לכך באופן עקרוני. "ביקשתי שהמשפט יתנהל מיום ליום, אמרתי כמה שיותר מהר כי עם ישראל חייב הכרעה מהירה בעניין הזה. אי אפשר למשוך את זה באמת חמש שנים, זה רע מאוד אם זה יהיה חמש שנים. צריך לעשות את זה מיום ליום, לסיים את זה כמה שיותר מהר לכאן או לכאן".

לדבריו, זהו אינטרס ציבורי כמו גם אישי של נתניהו, "במיוחד על רקע הטענות שהוא טוען. התפירת תיקים ואין כלום ולא היה כלום כי אין כלום וכל האמירות האלה, בוא נראה... בית המשפט יכריע ונראה מה תהיה ההכרעה. ואני מכבד כל הכרעה, בסוף יש בית משפט, כלל הכרעה - בית משפט, אין שום בעיה".

היועמ"ש הודף את הטענות כי מדובר ברדיפה פוליטית. "אני לא הגשתי כתב אישום נגד מפלגת הליכוד או כל מפלגה פוליטית שהיא, לא הגשתי נגד הימין, ממש לא... בכל התיקים, זה מעשים אישיים של מר בנימין נתניהו, מיוחס לו אישית עבירות פליליות. למרבה הצער, באמת כואב לי הלב ואני לא אומר את זה סתם. כואב לי הלב ממש כל יום אני מתעורר וכואב לי הלב. הגעתי למקום הזה, לא טוב, חבל. מצד שני זאת החובה שלי לעם ישראל... אני לא אוותר על שחיתות על דברים כאלה, בעייני זה שחיתות אישית לכאורה, לכאורה. עומדת לו חזקת החפות".

עוד בוואלה!

היועמ"ש נגד אוחנה: אישום נגד נבחר ציבור מוגדר כ"פיגוע" רק במדינה מושחתת

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם היועצת שלו לענייני חרדים רבקה פאלוך 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"לא הגשתי כתב אישום נגד הליכוד, זה מעשים אישיים של מר בנימין נתניהו"/ראובן קסטרו

עוד אמר מנדלבליט כי הופתע מהראיות בתיקים, ובהן הקשר של ראש הממשלה עם יריבו במשך שנים - מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. "הרבה דברים הפתיעו אותי, מה זה שבנימין נתניהו יישב עם נוני מוזס שנים ומדברים ביניהם, אני כמעט נפלתי מהכיסא כשראיתי את זה, זה לא דבר שלא הפתיע אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully