וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שב וטוען: היועמ"ש אינו מוסמך לערוך לי הסדר ניגוד עניינים

14.8.2020 / 13:27

ראש הממשלה הדגיש במכתב ששלח למנדלבליט כי מתוקף היותו ראש התביעה הכללית, אין בסמכותו לקחת חלק בהסדר. זאת לאחר שהיועמ"ש כתב לנתניהו כי הוא דוחה את טענותיו בנושא הטיוטה שנשלחה לו, ותאסור עליו לעסוק בעניינים הנוגעים למערכת המשפט ואכיפת החוק

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען היום (שישי) פעם נוספת כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אינו מוסמך לערוך לו הסדר ניגוד עניינים, משום היותו ראש התביעה הכללית, בעוד נתניהו נאשם. זאת, בתגובה לדברים שכתב אתמול היועמ"ש לנתניהו, לפיהם הוא דוחה את טענותיו בנוגע לטיוטת הסדר ניגוד העניינים שנשלחה לו, ותאסור עליו לעסוק בעניינים הנוגעים למערכת המשפט ואכיפת החוק.

על המכתב חתום עו"ד יוסי כהן, שמבקש להיפגש בנושא עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, שאחראית על נושא הסדרי ניגוד העניינים.

לקריאת המכתב המלא

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
הטענות בדבר עריכת מסמך ניגוד העניינים נמשכות. מנדלבליט ונתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

בחודש שעבר השיב לראשונה נתניהו לטיוטת הסדר ניגוד העניינים ששלח לו היועץ המשפטי לממשלה - בטענה כי היועץ מצוי בניגוד עניינים בעצמו ואינו יכול להכריע בנושא. במכתב, עליו חתום פרקליטו של נתניהו, עו"ד כהן, נטען כי בשל היותו של מנדלבליט ראש התביעה הכללית, הוא אינו יכול להיות מעורב בהסדר ניגוד העניינים של נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. במכתב מוצע כי מי שיגבש את הסדר ניגוד העניינים הוא מבקר המדינה או שופט עליון בדימוס.

מנדלבליט דחה את הטענות, וקבע כי אין כל עילה שמונעת ממנו לעסוק בהסדר ניגוד העניינים שלו. הוא אף קבע כי טענת נתניהו לניגוד עניינים מצדו היא "חסרת כל בסיס ומופרכת, ומוטב היה לולא נטענה".

עוד בוואלה!

נתניהו: "בשתיקתו נוכח ההסתה, היועמ"ש מתיר דמי". מנדלבליט: טענה חסרת בסיס

לכתבה המלאה

מנדלבליט העביר ב-10 ביולי לפרקליטי ראש הממשלה את טיוטת הסדר ניגוד העניינים, שקובע את הנושאים שבהם לא יוכל נתניהו לעסוק בשל היותו נאשם בפלילים. מדובר על מינויים במערכת החוק והמשפט, מעמד ותקציב היועמ"ש, הפרקליטות ואגף החקירות במשטרה, גורמים הנוגעים למניעת שחיתות במשרד המשפטים, הוועדה לבחירת שופטים, חקיקה הנוגעת לטוהר המידות או למשפט ובהחלטות שיש להן זיקה למשפט. הטיוטה מחייבת את נתניהו עד לגיבוש הסדר סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully