וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט דן בהוצאת נתניהו לנבצרות מתפקידו כראש ממשלה

9.9.2020 / 20:31

לפי "הארץ", היועמ"ש מקיים בשעות האחרונות דיונים לגבי האפשרות להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, על רקע ניסיונותיו לפגוע כביכול בהליך המשפטי נגדו. במשרד המשפטים לא הכחישו את הדיווח. בשבוע שעבר אמר מנדלבליט כי נכון לעת הזו רה"מ יכול להמשיך לכהן בתפקידו

בווידאו: שר המשפטים והיועמ"ש מציגים את הרפורמה במח"ש/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מקיים בשעות האחרונות דיונים לגבי האפשרות להכריז על נבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מלמלא את תפקידו, וזאת על רקע ניסיונותיו לפגוע כביכול בהליך המשפטי נגדו - כך דווח הערב (רביעי) ב"הארץ".

בשבוע שעבר אמר מנדלבליט בכנס לשכת עורכי הדין כי הוא סבור שבעת הזו ראש הממשלה יכול להמשיך לכהן בתפקידו, בכפוף להסדר ניגוד העניינים שימנע ממנו לעסוק בנושאים הקשורים למערכת החוק והמשפט, ובכך להשפיע על משפטו.

במשרד המשפטים פרסמו הודעה מטעם היועץ, בה לא הכחישו כי נערכים בשעות האחרונות דיונים בנושא. "אנו מבהירים כי עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הנבצרות, כפי שנמסרה לבג"ץ וכפי שנמסרה רק לפני מספר ימים בנאום היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט - בעינה עומדת", נכתב בהודעה. "מעבר לכך לא נתייחס לדיונים פנימיים וכל פרסום בעניין זה הוא באחריות המפרסם בלבד".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט בוועידת המשפט. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"לאירוע הטרגי באום אל חיראן אין כל קשר לנתניהו". מנדלבליט/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

מוקדם יותר, פרסם מנדלבליט תגובה חריפה לטענות של נתניהו, לפיהן הפרקליטות והמשטרה "הפכו" את יעקוב אבו אל-קיעאן למחבל כדי לפגוע בו. מנדלבליט כינה את הטענה הזו: "טענת כזב" ודחה אותה בתוקף. "לאירוע הטרגי באום אל חיראן ולבדיקה שנעשתה בעקבותיו אין ולא היה כל קשר לראש הממשלה".

עוד בוואלה!

היועמ"ש לנתניהו: הטענות כי הפרקליטות קבעה כי אל-קיעאן מחבל - שקריות

לכתבה המלאה

מנדלבליט יצא במתקפה על ראש הממשלה וכינה את דבריו שקר וכזב, "המצאת יש מאין, שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה".

במקביל, נתניהו תקף את היועמ"ש וטען כי לא יבדוק את הטענות להתנהלות הפרקליטות. "אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבה דחופה שכינסה סיעתו. "אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה, אין דרך לטייח את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully