וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מתנצל בפני משפחת יעקוב אבו אל-קיעאן, הוא אינו מחבל

עודכן לאחרונה: 8.9.2020 / 22:21

ראש הממשלה הודה, שלוש שנים לאחר האירוע, כי האזרח שנורה למוות במהלך פינוי אום אל-חיראן ב-2017 אינו מחבל, למרות שהוצג כך. "בכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם", אמר במהלך סיור בבית שמש. המשטרה: "משתתפים בצער המשפחות על אובדנם"

בווידאו נתניהו מתנצל בפני משפחת יעקוב אבו אל-קיעאן/מערכת וואלה NEWS!

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל הערב (שלישי) באופן פומבי בפני משפחת יעקוב אבו אל-קיעאן, שנורה למוות במהלך פינוי אום אל חיראן בינואר 2017 - והוצג כמחבל על לא עוול בכפו.

"כן, אני קיבלתי דיווח, שאלתי שלוש פעמים את המשטרה, שזה היה דריסה של פיגוע טרור. אחר כך כשהתברר שזה לא כל כך מובן ביקשתי להמתין לסוף, והסוף לא הגיע", אמר נתניהו. "אני רוצה להביע התנצלות למשפחת אל-קיעאן. אמרו שאבי המשפחה מחבל. אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמן".

יעקוב אבו אל-קיעאן. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמן". אבו אל-קיעאן/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

בדבריו, התייחס נתניהו לחשיפת העיתונאי עמית סגל אמש בחדשות 12, בה נטען לטיוח חקירות משטרה דוגמת פרשת הירי באל-קיעאן, כדי לא לפגום בחקירות ראש הממשלה. לטענת נתניהו, כשלי המשטרה בחקירת האירוע באום אל-חיראן מצביעים על הטייתה הפוליטית של המשטרה.

"בעקבות הפרסום המטלטל אתמול של עמית סגל התגלה דבר מדהים - יש כאן חקירות פוליטיות. חקירות שהיו מזוהמות מהרגע הראשון. תפירת תיקים במטרה להפיל ראש ממשלה מכהן, כי לא מצליחים להפיל בדרכים אחרות. ראינו דבר מדהים, בכירים במשטרה ובפרקליטות מטייחים ומשבשים חקירות, וקוברים חקירות, 'מכסת"חים' אחד את השני, והכול למען מטרה פוליטית".

עוד בוואלה!

פרקליט המדינה על הרג תושב אום אל-חיראן: "לא נעמיד לדין את השוטרים"

לכתבה המלאה

לאחר התנצלותו של נתניהו, במשטרה מסרו כי הם "משתתפים בצער המשפחות על אובדנם". בהודעה כתבו כי "מדובר באירוע מצער שהתרחש לפני למעלה משלוש וחצי שנים במהלכו מצאו את מותם שוטר ותושב המקום, הכל במהלך פעילות מבצעית שבוצעה במקום כחוק. האירוע נבדק על ידי הגורמים המוסמכים, ממצאי הבדיקה פורסמו לציבור, וללא קשר אליהם מחובתנו לפעול למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".

התקרית והחקירה

התקרית באום אל-חיראן התרחשה בינואר 2017, כשבמהלך פינוי הכפר נורה למוות אל-קיעאן על ידי שוטרים שחשבו כי מדובר בניסיון פיגוע דריסה. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן מיהרו לקבוע כי מדובר בפיגוע. כשנה וחצי לאחר המקרה סגר פרקליט המדינה דאז שי ניצן את התיק נגד השוטרים שהיו באירוע, והוסיף כי אין די ראיות לקבוע בוודאות אם אבו אל-קיעאן התכוון לבצע פיגוע, או איבד שליטה ברכב. כלומר, אף שלא היו ראיות לכך שהמורה הבדואי שנורה למוות הוא מחבל - ניצן סירב לנקות את שמו.

אלשיך, כפי שיוחס לו באותם ימים, אמר כי בידי מח"ש מסמך שקובע כי אבו אל-קיעאן היה מחבל - אף שלא היה מסמך כזה. ואולם, סגל פרסם התכתבות מיילים בין ראש מח"ש באותם ימים, אורי כרמל, לניצן. כרמל דרש מפרקליט המדינה לגבות את אנשיו, ושמשרד המשפטים יבהיר חד משמעית את העובדות.

אולם, ניצן סירב, כדי לא להרע את מערכת היחסים בין המשטרה והפרקליטות. על פי המייל שפורסם אתמול, ניצן השיב לכרמל: "אם מתרוממים מעל האירוע ומסתכלים במבט על כלל מערכת יחסי הפרקליטות-משטרה, להסלים כעת את המריבה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק. ודי לחכימא ברמיזא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
"יש כאן חקירות פוליטיות". נתניהו בבית שמש, היום/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

"יש קשיים קשים מאוד בעבודת המשטרה. והם אמרו חלילה שהתקשורת תחשוף את הכשלים כי זה ייתן גיבוי לטענות של נתניהו", האשים היום ראש הממשלה. "וזה הרבה יותר גרוע: מח"ש רצו לחקור את האירוע, ושי ניצן קבר את זה. הוא שולח אימייל, זה פשוט לא יאומן, 'המפכ"ל אכן פעל באופן שערורייתי אבל יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול וזה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת'. שחור על גבי אימייל".

בפרקליטות הגיבו אתמול לחשיפת ההתכתבות כי "המייל וההתכתבות כולה עסקו אך ורק בשאלה האם יש מקום שפרקליטות המדינה תתקוף פומבית וחזיתית את מפכ"ל המשטרה, בתגובה להאשמות שהטיח במח"ש. כעולה מההתכתבות, פרקליט המדינה דאז סבר כי יחסים הולמים בין הרשויות אינם עולים בקנה אחד עם התקפות פומביות. בהתכתבות אין כל זכר לתיקי נתניהו והקישור בין הדברים הוא מופרך... יודגש כי המייל של פרקליט המדינה לשעבר כלל לא עסק בשאלה אם האזרח שנהרג היה מחבל או חף מפשע. מכל מקום בהחלטה הסופית על גניזת התיק פרקליט המדינה התייחס לכך וקבע כי קיימות אינדיקציות לכאן ולכאן בנושא זה, ולא ניתן להגיע למסקנה ברורה בעניין זה".

"בושה למדינה בה המערכת משקרת לציבור"

ממרכז מוסאוא נמסר בתגובה כי "44 אזרחים מחכים לסכסוכים בין ראש הממשלה למשטרה כדי לחשוף את האלימות המשטרתית ומערכת השקרים של המשטרה, המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים והפרקליטות. בושה למדינה בה נרצחים בני אדם בידי שוטרים וכל המערכת משקרת לציבור ולבני המשפחה".

"בני משפחת אבו אל-קיעאן כואבים את מותו של המחנך ואת הריסת בתי המשפחה בידי ממשלה פושעת. נתניהו וממשלתו שותפים לפשע, בניו של אבו אלקיעאן דורשים להעמיד לדין את רוצחיו ואת הכסת"חים"., הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully