וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה על הרג תושב אום אל-חיראן: "לא נעמיד לדין את השוטרים"

27.6.2018 / 18:57

שוטרים ירו למוות ביעקוב אבו אלקיעא במהלך פינוי מבנים ביישוב. מהחקירה עלה כי לא ניתן לקבוע בוודאות האם התכוון לבצע פיגוע ולכן הירי לעברו היה מוצדק. "מח"ש ושב"כ לא הגיעו לתוצאות חד משמעיות, לא ניתן לקבוע בוודאות איזה כדור גרם למותו של יעקוב", אמר שי ניצן

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

פרקליט המדינה שי ניצן התייחס היום (רביעי) לתקרית באום אל-חיראן בה נהרג יעקוב אבו אלקיעאן מירי שוטרים במהלך פינוי מבנים ביישוב. בדיון ועדת הפנים של הכנסת בנושא הטיפול בתלונות על עבירות השוטרים אמר ניצן כי "השוטרים פעלו לאחר שחשבו שמדובר בפיגוע. היה ברור שלא ניתן להעמיד לדין את השוטר".

פרקליט המדינה הוסיף כי התקיימה חקירה מעמיקה של מח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים) במסגרתה נבדק האם ירי השוטרים לעבר אלקיעאן מהווה עבירה פלילית. "כאשר שוטר יורה הוא צריך לבחון למה הוא יורה", אמר. "לא ניתן לקבוע בוודאות איזה כדור גרם למותו של יעקוב. תפקידה של מח"ש הוא לקבוע אם יש ראיות לעבירות פליליות - לא לקבוע אם זה היה פיגוע או לא".

לדברי ניצן, "אנשים לא קוראים את החלטות פרקליט המדינה, ולכן "נתפסים לטעויות". ניצן טען כי "השאלה השנייה שנבחנה היא כוונתו של אלקיעאן לבצע פיגוע, אך גם השב"כ אינו הצליח לקבוע זאת".

עוד בוואלה! NEWS:
הלמ"ס: ישראלים מרוצים מהחיים, מתחתנים מאוחר ומרגישים בטוחים
שיחה עם נטע ברזילי ולחיצת ידיים לקהל: הנסיך וויליאם סייר בת"א
חמינאי: על מערכת המשפט לטפל באלו שפוגעים בביטחון הכלכלי

מפוצלת - הרוגי האירוע מאום אל חיראן : ארז עמדי לוי ויעקוב אבו אלקיעאן. מערכת וואלה! NEWS
"לא לקבוע אם זה היה פיגוע או לא" הרוגי התקרית באום אל -חיראן/מערכת וואלה! NEWS

לפני כחודש החליט ניצן לסגור את תיק החקירה שנפתח במח"ש בעניין התנהלות הכוחות בעת פינוי היישוב. פרקליט המדינה קבע כי אין חשד סביר לביצוע עבירות פליליות מצד השוטרים המעורבים באירוע, וכי לא ניתן להכריע בשאלה זו במידה גבוהה של ודאות. "גם אם הפגיעה אירעה שלא בכוונה, עדיין, אין חשד סביר לעבירה פלילית מצד מי מהשוטרים, שפעלו בתנאים מבצעיים לפי תפיסתם את המציאות באותו רגע", הסביר.

במשפחתו של אלקיעאן אמרו בתגובה לסגירת התיק כי מדובר בצעד גזעני שהוסיף חטא על חטאי המדינה בנושא אום אל-חיראן והבדואים וכי צריך לחקור ולהביא לענישה כל מי שאחראי על הוצאת המבצע לפועל. לדברי אאד אבו אלקיעאן, אחיינו של יעקוב אלקיעאן, "היה פה מסע ירי מסיבי ללא צורך לירות ביעקוב, ולאחר שהוא מדמם ירו בו שוב והשאירו אותו במשך שלושים דקות. היה פה רצח והם וידאו את הרצח, אנחנו זועמים על ההחלטה הזאת. רוצחים אותנו שוב ושוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully