וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: על מערכת המשפט לטפל באלו שפוגעים בביטחון הכלכלי

27.6.2018 / 12:50

המנהיג העליון אמר כי יש למנוע את הפגיעה בכלכלה בצל המשבר המחריף וההפגנות שפרצו בעקבותיו. אחד מיועציו הבכירים אמר כי "עלינו לנטרל את תכניות האויב למלחמה כלכלית ופסיכולוגית"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, קרא היום (רביעי) למערכת המשפט לטפל במי ש"משבש" את הביטחון הכלכלי במדינה - כך נכתב באתר הרשמי שלו. דבריו נאמרו ברקע המחאה שפרצה השבוע בשל המשבר הכלכלי החריף והצניחה בשער המטבע.

גנרל רחים ספווי, בכיר במשמרות המהפכה שמשמש גם יועץ של חמינאי, אמר מוקדם יותר כי על כל אזרחי המדינה לסייע לממשלה להתגבר על בעיותיה הכלכליות. "זאת חובה של כולנו לעבוד יחד כדי לעזור לממשלה המכובדת וליתר זרועות הממשלה לפתור את הבעיות הכלכליות", אמר הבכיר, שדבריו צוטטו על ידי סוכנות הידיעות פארס. "עלינו לנטרל את תכניות האויב למלחמה כלכלית ופסיכולוגית".

מפגינים בבירת איראן, טהראן, נגד המשבר הכלכלי, 25 ביוני 2018. AP
הפגנה נגד המצב הכלכלי בטהראן/AP

אתמול אמר גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית כי וושינגטון מפעילה לחץ על בעלות בריתה לעצור את יבוא הנפט מטהראן, כחלק מהגברת הסנקציות שלה על הרפובליקה האסלאמית עם הפרישה מהסכם הגרעין. עם זאת, גורם בתעשיית הנפט האיראנית אמר היום כי דרישתה של ארצות הברית לסלק את איראן מהשוק עד לנובמבר היא בלתי-אפשרית בשל חלקה המשמעותי של טהראן בשוק.

המשבר הכלכלי הוציא כמה אלפי מפגינים לרחובות בימים האחרונים, בדרישה לשינוי המצב. חלקם קראו קריאות גם נגד המעורבות של המשטר בסכסוכים באזור, אך ההפגנות נותרו בשלב זה מצומצמות ושלוות בעיקרן.

(עדכון ראשון: 11:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully