וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעת הרכב במפגינה בת"א: החשוד הסגיר עצמו, מעצרו הוארך בשלושה ימים

החשוד, שתועד כשהוא מאיץ לעבר מפגינים ופוגע באחת מהם, טען כי הותקף על ידי המפגינים, והכחיש כי פעל ממניע אידיאולוגי. עם זאת, בית המשפט קבע כי קיים נגדו חשד סביר. בתוך כך, נדחתה בקשת המשטרה להרחיק לחודשיים פעיל מחאה בולט מבלפור

בווידאו: הארכת מעצרו של החשוד בדריסת מפגינה במחאה בת"א/צילום: מערכת וואלה! NEWS, עריכה: איתי עמרם

נהג הרכב, שעל פי החשד דרס את אחת ממשתתפות המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בתל אביב, נעצר במהלך הלילה (שישי). זאת, לאחר שהסגיר את עצמו למשטרה. מעצרו הוארך בשלושה ימים.

החשוד, פיני לוזון, נחקר והציג גרסה משלו לאירועים, ומהמשטרה נמסר כי היא נבדקת. כמו כן, החוקרים קראו לעדי ראייה לפנות למשטרה, "על מנת שהתמונה המלאה תתבהר".

החשוד טען בדיון בהארכת מעצרו, בבית משפט השלום בתל אביב, כי הותקף על ידי מפגינים, ככל הנראה לאחר שצפר להם, ועל כן נמלט מהמקום. לדבריו, כאשר שב הביתה וצפה בחדשות החליט להסגיר עצמו למשטרה, כדי להסביר את מה שקרה. הוא הכחיש כי פגע במפגינים על רקע אידיאולוגי. "אני בכלל לא אוהב את ביבי, לא אוהב פוליטיקה בכלל", טען. הוא הביע צער על מעשיו וטען: "לא דרסתי, הייתי בסערת רגשות ניסו לעשות בי לינץ'".

עם זאת, השופטת בדיון קבעה כי קיים חשד סביר נגדו, והורתה להאריך את מעצרו עד ליום ראשון בצהריים. החשוד פרץ בבכי בבית המשפט וביקש בכל זאת לשלוח אותו למעצר בית, אך בקשתו נדחתה.

תיעוד דריסת מפגינים במהלך המחאה נגד נתניהו בתל אביב. 1 באוקטובר 2020. ללא, צילום מסך
הרכב הפוגע, אמש/צילום מסך, ללא

הסנגורית של החשוד, עו"ד יפעת כהן, טענה בשמו כי הוא היה בסכנת לינץ'. "החשוד הסגיר עצמו בתחנה מיד בסמוך לאירוע. אדם שמנסה לסכן חיי אדם או לדרוס היה בורח מהמקום ולא מסגיר את עצמו, או חוזר אחורה ואומר לשוטר: 'תקפו אותי, מה אני עושה'. כך לא מתנהג חשוד עם כוונות לדרוס מישהו. כך מתנהג חשוד שנקבע לסיטואציה של מערב פרוע", טענה עו"ד כהן. עם זאת, הטוען המשטרתי דחה זאת. "זה מוזר מאוד, כי המקום היה מלא בשוטרים", השיב לה.

"צפיתי בסרטון 30 פעמים, לא נראה שם שוטר אחד", הגיבה לכך עו"ד כהן. "כנראה גם הם פחדו להיות שם כי זה היה מחזה מפחיד. שלא נדבר על זה שמדובר בהפגנה לא חוקית, נחבלו שם שוטרים ו-14 מפגינים נעצרו. היתה שם סיטואציה של לא פחות מניסיון לינץ'. כפי שנראה בסרטון, עשרות מפגינים מקיפים את הרכב שלו, כך מסר לשוטר במחסום, בתחנה ובשיחה שדיבר איתי. בסרט רואים שלושה אנשים עטים על החלון". היא קראה לשחרר אותו למעצר בית. "להוריד מצלמות אבטחה ולחקור מתלוננת שהוא לא מכיר זה לא בר שיבוש, כך גם החקירה של אלו שתקפו את רכבו", טענה.

המשטרה טענה מגד כי ישנו חשד סביר שהנהג עשה את המיוחס לו, והגיבו בביטול לטענת הלינץ'. "המקום היה מוקף בעשרות שוטרים. היו מספיק שוטרים במקום, הוא היה יכול להגיע מיד לשוטר לדווח. פרק הזמן שחלף עד שהגיע לשוטר לא מעיד על תמימות". הוא ציין כי יש בידי המשטרה תיעוד נוסף של האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד בדיון בהארכת מעצרו, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית התרחשה במהלך הפגנה אמש, שבה השתתפו מאות בני אדם. המפגינים, שהתאספו בכיכר רבין, המשיכו לכיכר הבימה ומשם יצאו בצעדה ברחובות העיר. בהמשך התפתחו עימותים אלימים בין המפגינים לכוחות המשטרה שניסו להדוף אותם, בין השאר באמצעות פרשים. 15 מהמפגינים נעצרו בשל הפרת סדר.

במהלך הצעדה, נהג רכב מסוג מאזדה האיץ ונסע לעבר המפגינים. אחת מהם נפגעה, אולם לדברי אנשי המחאה - לא נזקקה לטיפול רפואי. גורם במשטרה מסר במהלך הלילה כי הם "יודעים את זהותו של הנהג ופועלים לאתרו".

טיפול במפגין שנפגע מרכב במחאה נגד נתניהו בתל אביב, ביום אישור התקנות להגבלת הפגנות. 1 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגין שנפצע בעימותים עם שוטרים, אמש/ראובן קסטרו

"הלכתי ונכנס בי רכב", סיפרה לוואלה! NEWS דורית ז"ק, אחת משתי המפגינות שנפגעו מהרכב. "הייתי יחד עם כל המפגינים, חצינו את צומת בגין-הרכבת, ועמדו שם שני רכבים בתוך לא מעט מפגינים". היא הוסיפה כי "הסתכלתי על הרכב הראשון, המשכתי ללכת, לא הייתי לבד. פתאום הוא נתן גז ונכנס בי ובחברה שלי שהיתה בצד השני, ואני התעופפתי לי".

לדבריה, "נחתתי על רגל ימין, קיבלתי מכה בבטן מהרכב ומכה מהכביש ברגל ימין. במרחק של 20 מטרים ממנו עמד אמבולנס. ביני לבינו לא היה דבר, והוא אפילו לא טרח לפנות אליי. כרגע אני מרגישה טוב, עוד מעט ירד האדרנלין ואולי ארגיש אחרת".

עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה נגד נתניהו בתל אביב, ביום אישור התקנות להגבלת הפגנות. 1 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

ארגון "הדגלים השחורים", ממארגני ההפגנות, מסר הבוקר: "עד לרגע זה, ראשי הממשלה, הרגיל והחליפי, בחרו שלא לגנות את פיגוע הדריסה מאמש".

לאחר התקרית אמרו בארגון כי "ההסתה שנשמעה מפי ראש הממשלה וח"כים מהליכוד, מביאה לעוד מתקפה נפשעת על המפגינים נגד נתניהו והשחיתות". בארגון הוסיפו כי "הגיע הזמן שהיועמ"ש יתעורר ויעמיד לדין את מיקי זוהר ושאר מהדהדי השנאה. שלא יבוא לבכות בלוויות כשירצחו פה מפגינים". עוד מסרו המפגינים כי הם "מצפים מהמשטרה לחרוג ממנהגה, לתפוס את הפושעים, ומהפרקליטות להעמידם לדין".

בארגון "קריים מיניסטר" הוסיפו כי "פרפוריי הגסיסה של שלטון הנאשם מבלפור מלוויים באירועי אלימות קשים שבנס לא עלו בחיי אדם. זוהי המשך של ההסתה הפרועה שלו כלפינו". הם הוסיפו: "ביבי - לא נירתע ונמשיך למחות נגדך עד שתלך ואין לנו ציפייה שתיקח אחריות".

נדחתה בקשת המשטרה להרחיק פעיל בולט מבלפור לחודשיים

בתוך כך, בית משפט השלום בירושלים דחה היום את בקשת המשטרה להרחיק ל-60 יום את אחד ממובילי המחאה נגד השחיתות, ישי הדס, מתנועת "קריים מיניסטר", ממוקדם ההפגנות נגד נתניהו בבלפור.

המשטרה טענה כי הדס הפעיל את מערכת ההגברה בניגוד להחלטת בג"ץ, משום שהפעיל אותה אחרי השעה 21:30, ולא רק לצורך נאומים. אלא שבהתאם להחלטת בג"ץ, ניתן להשתמש במערכות הגברה עד לשעה 23:00.

ישי הדס, קריים מיניסטר, 2 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
פעיל "קריים מיניסטר" ישי הדס/פלאש 90, יונתן זינדל

"אינני מקבלת את טענת המבקשת כי השמעת הדברים כוללת אך ורק נאומים. אין לכך ביטוי בהחלטת בג"ץ והשמעת דברים יכולים בהחלט להתפרש גם כהשמעת שירים או מוסיקה, כל עוד לא מדובר באמצעי רעש גבוהים במיוחד", כתבה השופטת סיגל אלבו בהחלטתה.

עו"ד גונן בן יצחק, שייצג את הדס בבית המשפט, מתח ביקורת על התנהלותה של משטרת ירושלים ביחס למקרה. "בית המשפט סיכל עוד ניסיון מביש של משטרת ירושלים לתפור תיק לאחד מראשיי המחאה, וקבע שהמשטרה, בהוראת מפקדיה הבכירים, לקחה את החוק לידיים. שוב הוכח שאסור שדורון ידיד יהיה מפכ"ל", מסר, תוך שהוא מזכיר את העומד בראש המחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully