וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה קורונה אירגן התקהלות אסורה בסוכה בבני ברק; דוחות חולקו בישיבות

עודכן לאחרונה: 4.10.2020 / 7:34

המשטרה חילקה דוחות בבני ברק, לאחר שבמהלך החג רק מיעוט זניח מתוך 6,995 הדוחות שניתנו לאזרחים, היו עקב הפרת הנחיות הקורונה בתפילות בבתי הכנסת או בשהייה בסוכה של אדם אחר. רוב הדוחות ניתנו בשל יציאה ממקום המגורים או על אי-עטיית מסיכה

בווידאו: המשטרה קנסה 2 ישיבות בבני ברק על התקהלות אסורה/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

המשטרה חידשה הערב (שבת) את מבצע האכיפת לתקנות הקורונה בבני ברק, במהלכו איתרו השוטרים התקהלות אסורה בסוכה, כשמארגן האירוע בעצמו הוא חולה מאומת בנגיף. הוא נקנס בגין הפרת חובת בידוד וכינוס התקהלות אסורה. בנוסף, חילקה המשטרה דוחות לשתי ישיבות מרכזיות שבהן היו התקהלויות אסורות במהלך החג ואחריו. במהלך ביצוע האכיפה הושלכו אבנים לעבר הניידות על ידי צעירים חרדים.

בתוך כך, בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה על התקהלויות אסורות בישיבות ובחסידויות מרכזיות בבני ברק, הגיעו אליהן שוטרים וביצעו אכיפה. למנהל הישיבה נרשם דוח בסך 5,000 שקלים והנוכחים במקום נקנסו. במשטרה הבהירו כי הם ימשיכו במבצע האכיפה בתקופה הקרובה, למען שמירה על שלום הציבור ובריאותו.

במהלך סוף השבוע האחרון שבו נחגג חג הסוכות, חולקו בס הכל 6,995 דוחות. לפי נתוני האכיפה של המשטרה, רק מיעוט זניח מתוך אלפי הדוחות ניתנו לאזרחים שהפרו את הנחיות הקורונה מטעמי החג, בתפילות בבתי הכנסת או בשהייה בלתי מותרת בסוכה של אדם אחר. 14 מהדוחות ניתנו בגין תפילה במבנה יחד עם אדם אחר שאינו גר באותו מקום ו-57 דוחות חולקו עקב שהייה של אדם בסוכה יחד עם אדם אחר.

אכיפת הסגר בפתח תקווה, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
6,995 דוחות חולקו מאתמול. אכיפת הסגר בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

לפי הנתונים, יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת היא הסיבה שבגינה ניתנו הכי הרבה דוחות - 5,171. בשל אי-עטיית מסיכה חולקו 1,415 דוחות.

מעבר לכך, ניתנו 15 דוחות לאדם החייב בבידוד שהפר את הוראת הבידוד, 65 דוחות ניתנו על הפעלת מקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות 80 דוחות בגין הפרת חובת בידוד, 17 דוחות בשל סירוב לדרישת שוטר לפיזור התקהלות, ו-152 דוחות על שהייה במקום הפתוח לציבור ובבית עסק שפעילותם נאסרה או שהייה בחוף הים.

עוד בוואלה!

הממשלה כשלה בהתמודדות עם הקורונה, וצו השעה הוא ועדת חקירה ממלכתית

לכתבה המלאה

דוח אחד ניתן על הפעלת מוסד המקיים פעילות חינוך בדרך של פתיחתו לתלמידים, 5 דוחות למפעילי מקום הכנסה או מתן שירות למי שאינו עוטה מסיכה, וכן 3 דוחות למי שנכנס לישראל תוך הפרת הוראת הנציג המוסמך לשהות במקום לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully