וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא שהביא לגילוי התפרצות הקורונה בבה"ד 1 צפוי לעמוד לדין משמעתי

3.10.2020 / 16:43

הקצין שבקשותיו לערוך בדיקות לצוערים נדחו, הגיש מחדש את המסמכים וציין תסמינים נוספים כדי לעצור את ההדבקה. למרות שכך נודע על ההתפרצות הנרחבת ביחידה, בצה"ל טוענים: "התנהגותו לא תואמת את ערכי הצבא". יש גם מי שמתחו ביקורת: "במקום צל"ש - רוצים לפגוע בו"

בווידאו: הצהרת הרמטכ"ל על הסגר ועל התגייסות צה"ל להורדת התחלואה/צילום: יותם רונן

רופא בבה"ד 1 צפוי לעמוד לדין משמעתי בגין מעורבות בפרשת התפרצות נגיף הקורונה בבית הספר לקצינים בחודש שעבר - כך נודע לוואלה! NEWS. הרופא, קצין בדרגת סגן, הגיש לפני כמה שבועות בקשות לבדיקות קורונה עבור צוערים שחוו תסמינים, אך אלו נדחו על ידי חיל הרפואה בשל רשימת המתנה ארוכה. יממה לאחר מכן, הוא הגיש בקשות מחודשות בהן צויינו תסמינים נוספים, מה שהביא לבדיקתם של הצוערים ולגילוי ההדבקה הנרחבת בבסיס.

"עם חזרתו לתפקיד, הרופא הוזמן לשיחה עם מפקדיו הישירים והמקצועיים, על מנת לתחקר את האירוע בצורה מיטבית ולאפשר לרופא להציג את טענותיו באופן ישיר וענייני", נמסר מדובר צה"ל. "התנהגותו אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל, והובהר לו כי חיל הרפואה מעודד את קיומו של שיח ודיון מקצועי, אך לשם כך קיימים ערוצי פניה מקובלים. הבירור בעניינו יושלם בימים הקרובים ולאחריו יוחלט האם לנקוט בצעדים משמעתיים".

טקס סיום קורס קצינים קרביים  במעמד נשיא המדינה,  ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק,  מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי,מצפה רמון בה"ד 1, 1 ביולי 2020. דובר צה"ל
רופא מהיחידה צפוי לעמוד בפני דין משמעתי. בה"ד 1/דובר צה"ל

בבית הספר לקצינים נמצאו יותר ממאה חיילים ומפקדים חיוביים לקורונה. בעקבות כך, אף הוחלט לפזר את הגדודים ברחבי הארץ, כניסיון לקטוע את שרשרת ההדבקה. על פי דובר צה"ל, מספר החולים הפעילים בבה"ד 1 נמוך כעת מעשרה.

גורמי צבא מתחו ביקורת על התנהלותו של צה"ל מול הרופא בבית הספר לקצינים. "במקום להעניק לו צל"ש - רוצים לפגוע בו", אמרו. "אם הרופא לא היה פועל כפי שפעל - היקף ההדבקה לא היה נעצר, ובטח יותר מ-120 צוערים ואנשי סגל היו נדבקים בנגיף".

הגורמים הוסיפו כי על צה"ל צריך לבחון כל העת את תהליך קבלת ההחלטות שלו בנושא בדיקות הקורונה, וסדר העדיפויות שבחר כדי למנוע התפרצויות גדולות.

טקס סיום קורס קצינים קרביים  במעמד נשיא המדינה,  ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק,  מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי,מצפה רמון בה"ד 1, 1 ביולי 2020. דובר צה"ל
יותר ממאה חיילים ומפקדים נדבקו בקורונה. טקס סיום קורס קצינים/דובר צה"ל

בשבוע שעבר, בצה"ל החליטו לנקוט בצעדים משמעתיים נגד כל שרשרת הפיקוד המעורבת בהתפרצות הקורונה בבה"ד 1, בשל שורת תקלות שהתגלו בתחקיר. גם מפקד היחידה, אל"מ גיא לוי, יעמוד לבירור משמעתי בפני מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק, אחריה יוחלט אם יינקטו נגדו צעדים משמעתיים.

מהתחקיר שערך אל"מ גיא לוי בנושא התפרצות הקורונה בבסיס, עלו מסקנות לפיהן מעגלי ההתגוננות של היחידה נפרצו מול הנגיף. זאת, בעקבות כמה תקלות שבבסיסן דיווח עצמי מאוחר על הופעת תסמינים, ואי הקפדה על תשאול והחתמת הצוערים על מצבם הבריאותי.

התחקיר הוצג בפני אלוף סטריק, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים אלוף מוטי ברוך וסגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, כשמפקד זרוע היבשה החליט לנקוט צעדים משמעתיים כלפי כל שרשרת הפיקוד המעורבת במקרה.

במסגרת צעדים אלו, למפקד הגדוד נרשמה הערה פיקודית, מפקדת פלוגה בדרגת סגן סיימה את תפקידה באופן מידי ושתי מפקדות פלוגה נוספות נשפטו בדין משמעתי על ידי מפקד הבה"ד, ונידונו לעונשים שונים. בנוסף לכך, כמה מפקדי צוותים נשפטו בדין משמעתי על ידי המג"ד ונידונו לעונשים בדרגות חומרה שונות, ושתי צוערות שלא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה, הודחו מקורס הקצינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully