וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה בבה"ד 1: צעדים משמעתיים נגד המפקדים המעורבים

24.9.2020 / 23:15

בשל שורת תקלות שהתגלו בתחקיר על התפשטות הנגיף בבסיס, ייענשו הקצינים שהיו אחראיים על הדיווח המאוחר על הופעת תסמינים או לא הקפידו על תשאול והחתמת הצוערים על מצב בריאותם. מפקדת פלוגה סיימה את תפקידה ושתי מפקדות אחרות נידונו לעונשים שונים. גם מפקד הבה"ד ייענש

בווידאו: הצהרת הרמטכ"ל על הסגר ועל התגייסות צה"ל להורדת התחלואה/צילום: יותם רונן

בצה"ל החליטו לנקוט בצעדים משמעתיים נגד כל שרשרת הפיקוד המעורבת בהתפרצות הקורונה בבה"ד 1, זאת בשל שורת תקלות שהתגלו בתחקיר שקיים מפקד הבה"ד, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בבית הספר לקצינים. בצה"ל הודיעו הערב (חמישי) כי מפקד הבסיס אל"מ גיא לוי יזומן לשיחה עם מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק, שאחריה יינקטו נגדו צעדים משמעתיים.

בימים האחרונים הציג מפקד בה"ד 1 אל"מ גיא לוי את מסקנות התחקיר שנעשה בנושא התפרצות הקורונה בבסיס, ומהמסקנות עולה כי מעגלי ההתגוננות של היחידה נפרצו מול הנגיף, בעקבות מספר תקלות שבבסיסן דיווח עצמי מאוחר על הופעת תסמינים, ואי הקפדה על תשאול והחתמת הצוערים על מצבם הבריאותי.

התחקיר הוצג בפני מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים אלוף מוטי ברוך וסגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, כשמפקד זרוע היבשה החליט לנקוט צעדים משמעתיים כלפי כל שרשרת הפיקוד המעורבת במקרה.

טקס סיום קורס קצינים קרביים  במעמד נשיא המדינה,  ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק,  מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי,מצפה רמון בה"ד 1, 1 ביולי 2020. דובר צה"ל
צוערים במסיכות. טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, הקיץ/דובר צה"ל

במסגרת צעדים אלו, למפקד הגדוד נרשמה הערה פיקודית, מפקדת פלוגה בדרגת סגן סיימה את תפקידה באופן מידי ושתי מפקדות פלוגה נוספות נשפטו בדין משמעתי על ידי מפקד הבה"ד, ונידונו לעונשים שונים. בנוסף לכך, כמה מפקדי צוותים נשפטו בדין משמעתי על ידי המג"ד ונידונו לעונשים בדרגות חומרה שונות, ושתי צוערות שלא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה, הודחו מקורס הקצינים.

מפקד זרוע היבשה הדגיש את החשיבות בשמירה על כשירותו של צה"ל, וכן החשיבות בשמירה על בריאות המשרתים. הוא אף ציין כי בית הספר לקצינים, הינו סמן ימני וקטר עבור צה"ל כולו. סגן הרמטכ"ל הדגיש את אחריות המפקדים לכשירות יחידתם.

עוד בוואלה!

הטבח ששבר קפסולה, החייל שלא הופיע לבידוד: הגורמים שהובילו לעלייה בתחלואה בצה"ל

לכתבה המלאה

מעבר לעונשים, מפקד הזרוע החליט גם על כמה הנחיות מחייבות, לאור מסקנות והמלצות התחקיר. ביניהן חידוד נהלי קטיעת שרשראות ההדבקה ביחידות, קיום כנס של המפקדים בבסיסי ההכשרות והאימונים, במהלכו יוצג תחקיר זה והקמת צוות בקרה זרועי שיבצע ביקורות ביחידות הזרוע.

בתוך כך, הנחה סגן הרמטכ"ל אייל זמיר את המפקדים לבצע את כלל הפעולות בהתאם להנחיות והפקודות למניעת התפשטות המגיפה בהינתן חולה מאומת או חשד לחולה ביחידתם. הסגן הנחה כי לקחי תחקיר זה יועברו בכלל יחידות צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully