וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח ששבר קפסולה, החייל שלא הופיע לבידוד: הגורמים שהובילו לעלייה בתחלואה בצה"ל

23.9.2020 / 23:39

מסמך צבאי חושף שורת הפרות משמעת שיצרו שרשראות הדבקה, הבולטת שבהן בבה"ד 1. בעקבות הממצאים: בצה"ל מחריפים את הנהלים לשמירה על הנחיות הקורונה. גורם צבאי: "מתקרבים לעוצר חופשות"

בווידאו: נועה קירל הצטלמה לסרטון עם נתניהו בניגוד להנחיות/עריכה: איתי עמרם

מעבר בין קפסולות, אי ציות להנחיות בידוד, והיעדר שמירת מרחק - כל אלו הם רק חלק מהגורמים שהועלו במסמך צבאי שהגיע לידי וואלה! NEWS, בו פורטו שורה של מקרים שהובילו לגידול משמעותי בתחלואה בשורות הצבא. במהלך היום (רביעי), בעת ביקור בפיקוד העורף, הרמטכ"ל אביב כוכבי הדגיש את חשיבות המשמעת הציבורית בשמירה על ההנחיות, אולם המסמך מפרט שורה של פערים משמעתיים שהובילו לתחלואה הגבוהה. גורמים בצה"ל הזהירו הערב כי "אם לא ישמרו ההנחיות ולא תהיה הקפדה יוחמרו הנהלים. אנחנו מתקרבים לשלב של עוצר חופשות בצה"ל".

חלוקת מזון ע"י פיקוד העורף בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
חלוקת מזון ע"י פיקוד העורף בבני ברק, אפריל/ראובן קסטרו

נכון להיום, 825 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה, כולם במצב קל. פרסם צה"ל במסגרת אותו מסמך שורה של הנחיות והגבלות הכוללות התייחסות ללקחים שהופקו על ידי תחקירים ממקרים בשטח. אחד המקרים הבולטים התרחש בבה"ד 1 לאחר שרשרת הדבקות שכללה יותר מ- 120 צוערים ואנשי סגל שנדבקו בנגיף. התחלואה הגבוהה שיבשה את הפעילות ואילצה את הפיקוד הבכיר לפזר את הגדודים ברחבי הארץ.

לפי המסמך התגלו כמה הדבקות מתוקף פעילותם של בעלי תפקידים 'חוצי קפסולות'. בשל כך, בצבא הבהירו כי נדרשת הקפדה יתרה על בעלי תפקידים אלו כגון מדריכים וטבחים. עוד הוחלט כי על מנת להישאר זמן רב ככל הניתן עם מסיכה - אין להכניס כיבוד לדיונים, למעט שתייה. צעד חריג נוסף בהכשרות ובהרצאות יכלול חציצה פיזית ע"י פאנל שקוף בין המדריך לקהל. אם לא ניתן, המדריך יהיה במרחק של ארבעה מטרים לפחות בינו ובין הקהל ויעטה מסיכה לאורך ההרצאה. זאת, לאחר שבמקרים רבים חלה חריגה מהנחיית שמירת המרחק. כמו כן, על פי הנחיות הצבא, טקסים חריגים יאושרו על ידי ראש אגף המבצעים במטכ"ל האלוף אהרון חליוה.

אימונים בצל קורונה והכנות לשנה הקרובה של אביב כוכבי בצה"ל. דובר צה"ל
אימוני צה"ל בצל קורונה/דובר צה"ל

פער נוסף נוגע להקפדה על הנחיות הבידוד. לפי המסמך מתברר כי חיילים רבים לא הגיעו ישירות לכפר המחלימים, לאחר שנדרשו לעשות זאת. לכן הוחלט כי באחריות היחידות לוודא שכלל החיילים החולים הנדרשים לשהות בכפר המחלימים יתייצבו בכפר. לוואלה! NEWS נודע כי קיים מספר רב של חיילים שאינם ממשים הנחייה זו ונדרשת מעורבות מפקדים ואכיפת ההנחיות באופן מידי.

עוד הוחלט כי חייל יבצע בדיקת קורונה עד 24 שעות מרגע האבחון ע"י גורם רפואי וכי נדרשת אכיפת מפקדים קפדנית נוכח ריבוי עיכובים בבדיקות. חיילי צה"ל שיוצאים לחופשות לא יוכלו לשהות במרחב שיש בו התקהלות, ונאסרת שהייה בחללים סגורים שלא עם בני המשפחה הגרעינית.

בנוסף, משרת צה"ל (בחובה ובקבע) ישהה בביתו בלבד, למעט במקרים הבאים: פעילות גופנית במרחב האזרחי לביצוע אימון יחידני, יציאה יחידנית מהבית - עד 500 מ' ממקום המגורים, יציאה לצורך חיוני/הכרחי (הצטיידות במזון, תרופות, טיפול רפואי, וכדו') ויציאה לבית כנסת, אז על החייל להתפלל בשטח פתוח בלבד. בתוך כך, בעת החזרה מחופשה, נדרש מכל חייל לעבור בדיקה פרטנית ותשאול על ידי המפקדים כדי לזהות סימפטומים או התנהלות בניגוד להנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully