וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הורה לרכוש חיסונים לשפעת עבור כל החיילים, אך צה"ל לא עומד ביעד

14.9.2020 / 21:41

מחשש לעלייה בשיעורי התחלואה בחורף הקרוב, החליט הרמטכ"ל שכלל החיילים יחוסנו לפני תחילת החורף. אולם, הביקושים הגבוהים לחיסון ברחבי העולם שינו את התכניות ושלחו את צה"ל למאבק גם מול קופות החולים. דובר צה"ל: "רואים חשיבות רבה בשמירה על בריאות המשרתים"

בווידאו: גנץ בסיור באשדוד מתייחס לסגר/עריכה: ניר חן

צה"ל לא עומד ביעד חיסוני השפעת שהציב הרמטכ"ל אביב כוכבי - כך אומר הערב (שני) גורם צבאי. אף שהרמטכ"ל הורה על רכש שיאפשר חיסונים לכלל חיילי צה"ל, בשל הביקוש הגבוה בעולם לחיסונים לקראת החורף הקרוב, ההיקף הנדרש לא יגיע עד לתחילת החורף.

כוכבי הנחה בסוף חודש יולי השנה את אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לבצע רכש מהיר של חיסונים נגד שפעת לכלל חיילי צה"ל, על רקע התחלואה הגבוהה בקורונה בגל השני, ממנו הופתע הצבא. הנחיה זו התקבלה אחרי הערכת מצב במטה הכללי, במהלכה הבהירו הגורמים הרפואיים כי גל שלישי שעשוי להתפרץ בחורף, עלול לגרום לתחלואה גבוהה הרבה יותר מאשר בגל הראשון והשני. הסיבה לכך יכולה להיות השפעות מזג אוויר, סוגי השפעת השונים הצפויים להגיע והסימפטומים הנלווים להם.

לדברי גורם מקצועי צבאי, "ההחלטה של הרמטכ"ל התבססה על הנחת העבודה שחולי שפעת בצה"ל יכולים ליצור צוואר בקבוק על המערכת הרפואה הצבאית והציבורית, וכדי למנוע את התחלואה הגבוהה רצוי לחסן נגד שפעת כבר בפתח החורף". לצורך כך, צה"ל ומשרד הביטחון פנו לספקים המרכזיים, עמם יש להם חוזים חתומים על אספקת חיסונים, בבקשה לרכוש חיסונים לכלל המשרתים בצה"ל, בניגוד לשנים עברו בהן נרכשו חיסונים רק לרבע מהם.

חיילי צה"ל עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
צה"ל לא ישיג את כל החיסונים לפני תחילת החורף. חיילים/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

אולם המסרים מהחברות הגדולות היו שליליים, מאחר שיש ביקוש גבוה של מדינות רבות לחיסונים מסיבות דומות. לפי מקור צבאי שבקיא בפרטי התהליך, "צה"ל הזמין את היקף החיסונים הקבוע כמדי שנה (חיסונים לכרבע מהחיילים - א"ב) ובמקביל ביקש לממש את אופציות הרכש שעומדות לזכותו בתוקף החוזים הישנים. במקביל, בסיוע משרד הביטחון, הוציא צה"ל מכרז כדי לנסות לרכוש את שאר החיסונים מחברות אחרות".

עוד נודע לוואלה! NEWS כי צה"ל מתחרה גם בקופות החולים השונות בישראל על החיסונים, שאף הן נאבקות להשיג חיסונים, מול ספקים דומים. אחרי ראש השנה אמורים גם בצה"ל וגם בקופות החולים להתחיל לחסן נגד שפעת.

"נכון לעכשיו צה"ל לא עומד ביעד שהציב לו הרמטכ"ל", אמר הגורם. "הוא לא ישיג את ההיקף הנדרש של חיסונים עד לפתיחת החורף וגם אם הוא ישיג עד סוף חודש נובמבר את שאר החיסונים, לוקח זמן לחסן את החיילים. זה תהליך ארוך. לכן בשלב הראשון הצבא נערך לחסן את משרתי הקבע המבוגרים וחיילים בסיכון עם מחלות רקע, ורק לאחר מכן את שאר החיילים, אם יגיעו שאר החיסונים".

עוד בוואלה!

חיסונים נגד שפעת ועוצר יציאות: צה"ל נערך להתפרצות קורונה בחורף

לכתבה המלאה

בצה"ל מודאגים גם מהקרבה בין משרתי המילואים הזמניים לחיילי הסדיר בתרגילים ואימונים, בנוסף לאלו שמתגייסים לשירות במפקדת אלון בפיקוד העורף במסגרת המערך לקטיעת שרשראות ההדבקה.

גורם רפואי בצה"ל הסביר כי בצבא יחמירו באכיפת ההנחיות וההגבלות לבלימת התפשטות הקורונה, לרבות חבישת מסיכות, שמירה על היגיינה, מניעת טקסים ואירועים המוניים והקפדה על קפסולות.

מדובר צה"ל נמסר כי "לקראת החורף הקרוב הנחה הרמטכ"ל להיערך לחיסון נרחב של משרתי הצבא. חיל הרפואה יפעל תחילה לחיסון קבוצות הסיכון וירכוש חיסונים נוספים על מנת לעמוד ביעדים, ככל שיידרש, עד כדי חיסון כלל אוכלוסיית משרתי צה"ל".

עוד נמסר כי "על מנת לעמוד ביעד נחתמו הסכמי רכש על ידי צה"ל בשיתוף משרד הביטחון והבריאות בהיקף נרחב יותר משנים קודמות על מנת לעמוד בהנחיית הרמטכ"ל. צה"ל רואה חשיבות גדולה בשמירה על בריאות משרתיו וברוח זו פועל חיל הרפואה לאורך כל השנה. החיל יקיים מבצע הסברה נרחב, שישולב במאמץ הלאומי לצד עבודה ממוקדת לצמצום מוקדי תחלואה בצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully