וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חיילים יסייעו למשטרה באכיפת הסגר: "שעת מבחן במאבק בקורונה"

לקראת הסגר שיחל ביום שני בערים האדומות, שר הביטחון גנץ הנחה את צה"ל לתגבר את כוחות המשטרה בסיוע המהלך למניעת ההתפשטות. בנוסף, 7,000 תקני מילואים הוארכו לטובת המאבק. מ"מ המפכ"ל: שת"פ עם הרשויות הוא תנאי מחייב לבלימת העלייה בתחלואה

בווידאו: גנץ וגמזו במפקדת הקורונה/צילום: לע"מ

מאות חיילים יסייעו למשטרה באכיפת הסגר ב-30 היישובים והערים האדומות, במטרה לבלום את התפשטות הקורונה - כך הודיע הערב (חמישי) שר הביטחון בני גנץ. בנוסף, הוארכו תוקפם של 7,000 תקני מילואים לטובת הבצע רחב ההיקף, שיחל ביום שני.

"בסיכום הערכת מצב שנערכה הורה שר הביטחון לפעול בתיאום עם משטרת ישראל ולתגבר אותה במאות חיילי צה"ל בערים האדומות החל מיום שני הקרוב", נכתב בהודעת לשכתו של גנץ. בנוסף, גנץ הנחה את פיקוד העורף למקד מאמץ בחקירות אפידמיולוגיות, בדיקות, סיוע בהעברת חבילות מזון וזאת בתיאום עם הרשויות המקומיות.

7,000 תקני המילואים שיוארכו במסגרת המאבק בקורונה חודשיים נוספים ישמשו עבור הפעולות הבאות: 3,000 חיילי מילואים יצטרפו לפעילות בתוך הערים האדומות, 3,000 נוספים לפעילות במפקדת הקורונה ו-1,000 צווי מילואים לפעילות שוטפת של פיקוד העורף.

חיילי צה"ל הצטרפו לשוטרי משטרת ישראל הפרוסים ברחבי הארץ במאמץ להגביר את האכיפה ברחובות, מודיעין, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מתגייסים לבלימת הקורונה. שוטרים וחייל במצע אכיפה/ראובן קסטרו

הנחיות גנץ הגיעו לאחר אישור קבינט הקורונה את הטלת הסגר, לנוכח הגידול המהיר בהיקף התחלואה. רשימת היישובים המלאה עוד לא נקבעה באופן סופי, וההחלטה באילו מהם יוטל סגר תיקבע במוצאי שבת. באותם יישובים, שיסווגו כאדומים ביותר - תיאסר היציאה מהעיר, ובין המגבלות שיוטלו עליהם נכללות מגבלת תנועה של 500 מטרים מהבית רק לצרכים חיוניים, סגירת עסקים למעט ממכר מזון ותרופות, מערכת חינוך סגורה והגבלת התחבורה הציבורית.

רשימת הערים והיישובים האדומים שלגביהם נבחנת הטלת סגר כוללת את אבו סנאן, אום אל-פחם, אלעד, אעבלין, בוקעאתא, בית ג'אן, בני ברק, ג'לג'וליה, ג'ת, דליית אל-כרמל, זמר, טבריה, טייבה, טירה, כסרא סמיע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, כפר ברא, כפר כנא, כפר קאסם, לקיה, שייח דנון, מעלה עירון, נצרת, עין מאהל, עוספיה, ערערה, פוריידיס, קלנסווה, רכסים וכפר עזה. בנוסף, ברשימה נמצאות גם כמה שכונות בירושלים בהן נרשמה עלייה חדה בתחלואה.

עוד בוואלה!

החל מיום שני: סגר על 30 יישובים אדומים

לכתבה המלאה
ניצב מוטי כהן, ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד במהלך הפגנה נגד ראש הממשלה מול מעון רה"מ, ירושלים 1 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"שעת מבחן". מימין, מ"מ המפכ"ל כהן/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס להיערכות המשטרה לסגר והדגיש כי באכיפתו יש חשיבות רבה לשיתוף פעולה מצד הרשויות המקומיות. "זוהי שעת מבחן עבורנו, שיתוף הפעולה הקיים עם ראשי הרשויות המקומיות והרשויות השונות הנוגעות בדבר, הינו תנאי מחייב למענה השלם לבלימת התפשטות הנגיף", אמר.

ממלא מקום המפכ"ל הסביר כי הפיקוח והאכיפה המשטרתית יתמקדו בעיקר במקומות צפופים והומי אדם, בדגש על מקומות סגורים. "לא נהסס לסגור בתי עסק שיפרו את התקנות ולהמשיך ולהטיל קנסות נגד מפרי חוק שיסכנו את בריאות הציבור", אמר.

כהן ציין כי הוא הנחה את כלל הכוחות על מיקוד האכיפה בערים האדומות על תכנית הרמזור הלאומית "המאפשרת התמודדות דיפרנציאלית עם התפשטות נגיף הקורונה בהתאם לנתוני תחלואה אזוריים".

הוא הדגיש את החשיבות של שיתוף הפעולה במאבק בהתפשטות הקורונה מצד האזרים. "הישמעות ציבורית להנחיות, היא ערובה להצלחה של כולנו להתמודד עם הנגיף. ראינו כיצד הפעילות המשולבת של אכיפה והסברה בנושא אכיפת חובת עטית המסכות במרחב הציבורי, גרמה לשינוי תודעתי משמעותי בקרב מרבית הציבור בהקשר זה", אמר.

מחסום משטרתי צומת כביש 9 חדרה לאכיפת תקנות הקורונה, 8 באפריל 2020. שלומי גבאי
7,000 תקני מילואים יוארכו. חייל צה"ל במחסום משטרתי ליד חדרה/שלומי גבאי

לפי גורם שהשתתף בישיבת הקבינט, עוד לא נקבעה סופית רשימת 30 הערים והיישובים, ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו התבקש לבצע עוד השלמות של עבודת המטה לגבי הקריטריונים להגדרת ערים אדומות, והוא צפוי להגיש במוצאי שבת לאישור קבינט הקורונה את רשימת הערים והיישובים עליהם יוטל סגר.

גורם שהשתתף בישיבת קבינט הקורונה אמר כי במידה והמשטרה תגיד שהיא לא מצליחה להיערך להטלת סגר ביום שני על 30 הערים והיישובים האדומים ביותר, אז יסתפקו בשלב ראשון בעשרה היישובים בהם המצב הוא החמור ביותר מבחינת תחלואה. המשטרה העריכה בישיבת הקבינט כי תשלים את ההכנות לסגר עד יום שני בכל 30 הערים והיישובים האדומים ביותר.

גורם נוסף שהשתתף בישיבת הקבינט אמר כי ההחלטה על הסגר תהיה למשך שבוע עם אפשרות הארכה לשבוע נוסף. ב-10 בספטמבר יתקיים דיון נוסף בקבינט הקורונה על אפשרות להטלת מגבלות בכל המדינה בתקופת החגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully