וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: אנחנו במלחמה, יש סיכוי סביר לסגר במהלך החגים

עודכן לאחרונה: 3.9.2020 / 20:48

פרויקטור הקורונה מסר הצהרה לאחר החלטת הקבינט להטיל הגבלות תנועה והתקהלות משמעותיות על יישובים שבהם התחלואה עלתה באופן משמעותי. גמזו הזהיר כי אם לא יוטלו הגבלות על הערים האדומות, המצב ייצא משליטה. "יש לעצור את המגיפה לפני שבתי החולים יקרסו"

בוידאו - תדרוך פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר היום (חמישי) כי אם לא יוטלו המגבלות על הערים האדומות - המדינה לא תצליח לשלוט במצב ובתי החולים יקרסו. גמזו אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס לאחר החלטת קבינט הקורונה להטיל החל מיום שני סגר על כ-30 יישובים אדומים ברחבי ישראל.

גמזו, שהתנגד בעבר לשימוש בכלי של הטלת סגר, הזהיר כי יש סיכוי סביר לסגר במהלך החגים ותיאר את המאבק בקורונה כמלחמה. הוא אמר כי אחת הסיבות להחמרה במגבלות היא כי התחלואה בעיר אדומה "גורמת לעליה בתחלואה בערים אחרות ממנה ואליה. אנחנו רואים את זה במיוחד בחברה הערבית, במיוחד בחברה החרדית, וזה עובר מעיר מעורבת לעיר אחרת".

הוא הסביר, "ממודיעין עלית, מבני ברק לשכונות באשדוד. זה קורה כל הזמן. זה בעצם מכוון אותנו להדבקה או לתחלואה בכל רחבי מדינת ישראל, וכאשר נהיה מול ההיקפים הללו, לא נצליח לשלוט במצב. זה הרגע שבתי החולים יקרסו".

תדרוך של פרופ' רוני גמזו 3 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
פרופ' גמזו בהצהרתו, היום/אתר רשמי, -

הוא התייחס לעלייה החדה בתחלואה בקרב המגזר החרדי, ואמר: "זה לא סוד שמצב התחלואה במיוחד היום בבוקר עלה מדרגה נוספת. אנחנו רואים עלייה גבוהה מאוד של כמות התחלואה, כמות החולים החדשים במגזר החרדי בשבוע האחרון", אמר גמזו. "רואים התפרצות שמטרידה את כולנו במגזר וצריך לעשות הכל כדי לעזור להם להקטין את התחלואה", הוסיף.

באשר להתמודדות עם הקורונה בחברה הערבית אמר גמזו כי הגידול בתחלואה במגזר ממשיך כבר ארבעה שבועות, ועליה להבין כי "צריך להפסיק לחלוטין עם האדישות והזלזול. אני מבקר שם ורואה שוב ושוב חוסר הפנמה. חתונה זה אירוע הדבקה. אירוע הדבקה שממשיך למשפחות, לישוב, לאנשים. זה עובר מיישוב ליישוב. התחלואה הולכת וגדלה".

גמזו התייחס לחזרה ללימודים ואמר כי קיבלנו החלטה לסגור את מערכת החינוך בערים האדומות. הוא הוסיף כי נבחנת מידת מערכת החינוך על אפקט הדבקה. הוא הסביר שתכנית הרמזור שאישר קבינט הקורונה בתחילת השבוע נועדה לאותת על החמרה בתחלואה, ותאפשר לזהות באילו מן הערים המצב מחייב סגר.

סגר בשכונות רוממה וקריית בעלז, ירושלים, 10 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
לקראת עוצר נוסף. סגר בשכונות רוממה וקריית בעלז, יולי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

גמזו התייחס גם למתקפות עליו מצד פוליטיקאים, שתקפו לאחרונה את עמדותיו בנושא הנסיעה לאומן. "זה לא נעים, זה לא נוח, אך יש לי חובה אחת - כלפיי אזרחי המדינה. אני עובד בשביל אזרחי המדינה, אני מקבל גיבוי מראש הממשלה ואני לא מתרגש מההתקפות הללו", אמר.

הוא פנה ישירות ליו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "אני רוצה להגיד לחברי מיקי זוהר, ולכל מי שעוקץ ומתקיף ואומר כך או כך: אל תחפשו אשמים באירוע הקורונה, תעזרו באירוע הקורונה, תעזרו להשיג כמה שיותר שיתופי פעולה, כמה שיותר עזרה למול הציבור והמחוקקים. זה אחד מהאירועים הדרמטיים במדינת ישראל, שמישהו אומר משהו לא נעים כלפיי, הוא מאבד את אמון הציבור, שמאבד אמון במערכת. זה לא זמן למתקפות", סיכם.

המגבלות בערי הסגר: איסור יציאה מהעיר, מערכת חינוך סגורה

ביישובים שבהם יוטל סגר תיאסר היציאה מהעיר, ובין המגבלות שיוטלו עליהם נכללות מגבלת תנועה של 500 מטרים מהבית רק לצרכים חיוניים, סגירת עסקים למעט ממכר מזון ותרופות, מערכת חינוך סגורה והגבלת התחבורה הציבורית.

לפי גורם שהשתתף בישיבת הקבינט, עוד לא נקבעה סופית רשימת 30 הערים והיישובים האדומים ביותר בהם צפוי הסגר. גמזו התבקש לבצע עוד השלמות של עבודת המטה לגבי הקריטריונים להגדרת ערים אדומות, ויגיש בימים הקרובים לאישור קבינט הקורונה את רשימת הערים והיישובים עליהם יוטל סגר.

עם זאת, טרם התכנסות הקבינט הועברה לפורום רשימה של 30 הערים האדומות. הרשימה כוללת את היישובים אבו סנאן, אום אל-פחם, אלעד, אעבלין, בוקעאתא, בית ג'אן, בני ברק, ג'לג'וליה, ג'ת, דליית אל-כרמל, זמר, טבריה, טייבה, טירה, כסרא סמיע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, כפר ברא, כפר כנא, כפר קאסם, לקיה, שייח דנון, מעלה עירון, נצרת, עין מאהל, עוספיה, ערערה, פוריידיס, קלנסווה, רכסים וכפר עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully