וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסונים נגד שפעת ועוצר יציאות: צה"ל נערך להתפרצות קורונה בחורף

23.7.2020 / 7:44

לפי הערכות גורמי הרפואה בצבא, השילוב בין המחלה העונתית לנגיף עלול לגרום לעלייה תלולה במספר החיילים החולים. במסגרת ההיערכות, הרמטכ"ל הנחה לחסן את כלל החיילים בחיסון נגד שפעת, ולהרחיב את מערך הבדיקות כך שעד סוף החודש יבדקו אלף חיילים ביממה

בווידאו: הרמטכ"ל בפורום למידה בנושא הפקת לקחים ומוכנות לגל השני של נגיף הקורונה/מערכת וואלה! NEWS

בצה"ל מעריכים כי הגל השני של הקורונה בישראל נמצא כרגע כמעט בשיאו, ובהתאם לכך יש להיערך לגל השלישי שיתחיל בחורף ויגיע לשיאו בחודש אוקטובר. לפי ההערכות שהציגו באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) לרמטכ"ל אביב כוכבי, השילוב של השפעת המאפיינת את תקופת החורף עם התפשטות נגיף הקורונה, עשויה להביא למספרי נדבקים גבוהים הרבה יותר מהגל הנוכחי.

במסגרת ההיערכות, הנחה הרמטכ"ל לרכוש חיסונים נגד שפעת בכמות שתספיק כדי לחסן את כל חיילי צה"ל לקראת החורף. עד כה, היו מתחסנים בממוצע רק 50% מהחיילים מדי שנה. באט"ל יצאו לרכש החיסונים יחד עם משרד הבריאות, ולפי מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, נאלץ משרד הביטחון לשלם על החיסונים פי שלושה יותר מאשר בשנה שעברה, מאחר וקיים ביקוש גדול מאוד בכל העולם לחיסונים השנה.

חיילי פקוד העורף בחלוקת מזון בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חיילי פקוד העורף בחלוקת מזון בבני ברק, בעת סגר הקורונה/ראובן קסטרו

בימים אלו יכנס לפעולה רובוט שלישי במעבדה הצבאית לבדיקות קורונה, שיסייע במאמץ ובדרישה לבדיקות מהשטח. ראש אט"ל, אלוף יצחק תורג'מן, הנחה את המעבדות הצבאיות להגיע לאלף בדיקות ביממה עד ל-29 ביולי. עוד הנחה ראש אט"ל לקצר משמעותית את זמן ההמתנה לתוצאות הבדיקה, וכן לקצר לשלושה ימים את משך הזמן מהבדיקה עד להודעה לחייל.

לפי השיטה המתגבשת בחיל הרפואה, חייל שיזוהה בחורף כבעל תסמיני שפעת יבודד ביחידה, ייבדק, ובמידה ויאובחן כחולה שפעת יישלח לביתו. אם יאובחן החייל כחולה קורונה, הוא יועבר לאחד מכפרי ההחלמה של צה"ל להמשך מעקב וטיפול.

לפי ההערכות בצה"ל, מספר החיילים החולים ואלו שנמצאים בבידוד בשורות הצבא יפחת ביממה הקרובה בכ-200 לאחר שמשרד הבריאות הוציא הנחיה, המבוססת על מחקר אקדמי, כי 14 יום לאחר שאדם נדבק בנגיף הקורונה הוא לא יכול להדביק אחרים.

100% מהחיילים החולים מוגדרים במצב קל ול-40% מהם אין סימפטומים. נתונים אלו תומכים החלטה דומה שקיבלו בצה"ל. כבר עכשיו הגדיל צה"ל את היקף החיילים במוקד הפניות, אתרי הבדיקות ברחבי הארץ, ועשרות ניידות משטרה צבאית וחובשים שאוספים דגימות מחיילים בבתים.

עוד בוואלה!

נתניהו לאוצר: מצאו דרך להגדיל את תקציב הביטחון ב-3.3 מיליארד שקלים

לכתבה המלאה
תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
צה"ל עובר לשהייה ביחידות למשך 21 יום. חייל ממתין לרכבת בדרך לחופשה/ראובן קסטרו

בשלב הזה החליט הרמטכ"ל להימנע מסגר כללי בצה"ל, מאחר והגל השלישי צפוי להיות המורכב ביותר, ולכן ינסו לשמור את הסגר הכולל כאמצעי אחרון. בהתאם לכך, הוחלט בשבוע האחרון להעביר את הצבא לשהייה ביחידות למשך 21 יום, וברגע היציאה הביתה לאסור על מפגש עם קבוצות או יציאה למועדונים, בריכות, ים ואירועים המוניים כדי למנוע הדבקה.

באט"ל נערכו להחלטת הרמטכ"ל, שהנחה על עוצר חלקי (21 יום שהייה בבסיסים), וגייסו השבוע 55 טבחים במילואים, כדי לסייע בעומס שיש על הטבחים בשירות סדיר וקבע. לדברי גורמים באט"ל, מרבית המילואימניקים הם טבחים מחוסרי עבודה מבתי מלון או מסעדות שנסגרו, בצל הגבלות הקורונה. בעקבות החלטת הרמטכ"ל על סגר חלקי, ירד מספר המבודדים בצה"ל בכ-4000 חיילים בתוך שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully