וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חיילים שיוצאים הביתה לא יוכלו להיפגש עם יותר מחמישה אנשים

16.7.2020 / 17:47

דובר צה"ל הודיע כי כחלק מניסיון לבלימת המגיפה, יוטלו מגבלות על חיילים שיוצאים לחופשה מהבסיסים. זאת, בשל הערכות לפיהן יותר ממחצית מהחיילים שאובחנו כנשאי קורונה, נדבקו כשבאו במגע עם אזרחים. במקביל, צה"ל ממקד סיוע ב"ערים האדומות" בהן נרשם זינוק בתחלואה

בווידאו: הרמטכ"ל בפורום למידה בנושא הפקת לקחים ומוכנות לגל השני של נגיף הקורונה/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: הרמטכ"ל אביב כוכבי פורום למידה בנושא נגיף הקורונה, בחודש שעבר)

דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) על שורת צעדים חדשים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בצבא. בצה"ל הוחלט כי חיילים שיוצאים לחופשה בבתים לא יוכלו להיפגש עם יותר מחמישה אנשים. כמו כן, על פי הנחיות הצבא, על החיילים לשהות אך ורק בבתיהם, וחל איסור לקיים את המפגשים המוגבלים במרחב הציבורי. זאת, משום שעל פי ההערכות בצה"ל יותר ממחצית מהחיילים שאובחנו כנשאי קורונה, נדבקו כשבאו במגע עם אזרחים.

כמו כן, הוחלט בצה"ל על תגבור מערכי התחבורה בימי ראשון וחמישי, בהם ישנו עומס בתחבורה הציבורית. זאת, על מנת לצמצם את חשיפת החיילים לאזרחים ולמנוע הדבקה בנגיף.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
חיילים הונחו לשהות רק בבתיהם בחופשות. חייל בתחנת רכבת בת"א/ראובן קסטרו

עוד על פי דובר צה"ל, ההערכה היא כי חרף המצב, הכשירות המבצעית של הצבא היא טובה. זאת, על רקע החששות מפני הכשירות למלחמה, בשל ביטולי אימונים ותרגילים בעקבות הקורונה.

כמו כן, צה"ל ממקד את הסיוע של פיקוד העורף ב"ערים האדומות", לוד, רמלה וביתר עילית, בהן נרשמה עלייה מדאיגה בשיעור המאובחנים בקורונה. בכל אחת מהערים נפתח מרכז שליטה של צה"ל, כשבמקביל פיקוד העורף ממשיך בהסברה ברשויות במגוון שפות, באמצעות מרכז הידע והמידע.

עוד בוואלה!

בתי הספר של החופש הגדול ייסגרו, הממשלה תמליץ על סגר בסופי שבוע

לכתבה המלאה

מוקדם יותר היום פתח צה"ל את "כפר המחלימים" באשקלון, אליו יועברו 250 חיילים שנדבקו בנגיף. על פי דובר צה"ל, המטרה היא לקלוט בכפר 500 חיילים שאובחנו בקורונה. במקביל, בצה"ל נערכים לפתוח מתקן דומה בבית חולים עשר בחיפה, ואתרים נוספים.

על פי צה"ל, החיילים מועברים למלוניות הקורונה באמצעות אפליקציה בשם "שאטל", והאיסוף מבוצע מפתח ביתם. עד כה, 19 מלוניות נמצאות באחריות משרד הביטחון.

הנחיות לחיילים לסופ"ש ברקע הגבלות הקורונה. -, אתר רשמי
"מפגשים חברתיים מצומצמים". ההנחיות של צה"ל לחיילים/אתר רשמי, -

בנוסף לכך, תוגבר מוקד "מכל הלב" - שמקבל את פניות החיילים שחווים תסמינים המאפיינים את הנגיף, ומבקשים להיבדק. דובר צה"ל מסר כי נוספו עשרות חיילים שיענו לפניות שמגיעות למוקד, וזמני ההמתנה התקצרו.

חיילי פקוד העורף בחלוקת מזון בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
צה"ל ממקד את הסיוע בערים האדומות. חיילים בבני ברק/ראובן קסטרו

במקביל, מעבדות הקורונה הצבאיות עלו ל-700 בדיקות ביום. עם זאת, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, הוציא אתמול הנחיה להעלות את מספר הבדיקות היומי לאלף.

בתוך כך, מהחשש לגל תחלואה נוסף בעונת החורף הקרובה, ומהשילוב עם ווירוס השפעת, הוחלט בצה"ל על תגבור הציוד הלוגיסטי. הצבא אוגר כבר כעת חיסונים נגד שפעת, בנוסף לאלו הקיימים, על מנת להיערך באופן המיטבי לקראת החורף.

חדר ב"כפר המחלימים", מתקן ההחלמה הצה"לי מנגיף הקורונה בכפר הנופש באשקלון, 20 במרץ 2020. דובר צה"ל
נפתח מחדש. המתקן באשקלון לחיילים שנדבקו בקורונה/דובר צה"ל

מספר החולים בקרב המשרתים בצה"ל הוא 722, ומצבם של כולם מוגדר קל. מספר המבודדים בצבא ירד ל-10,615.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully