וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הספר של החופש הגדול ייסגרו, הממשלה תמליץ על סגר בסופי שבוע

השרים יתכנסו בשעות הערב כדי לאשר שורה של מגבלות נוספות כדי לבלום את התפשטות הנגיף. בין השאר נשקלת גם סגירת מסעדות למשלוחים בלבד, וכן צמצום התקהלויות ל-10 אנשים במקומות סגורים. ההחלטה על סגר תיכנס לתוקף בסופ"ש הבא, ונתניהו פועל לקידום חקיקה כבר בשבוע הבא

אדלשטיין: מנסים לא להכניס את ישראל לסגר, אם ארגז הכלים ייגמר- נגיע לזה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: אדלשטיין על העלייה בתחלואה)

הממשלה תתכנס הערב (חמישי) כדי לאשר שורה של מגבלות וצעדים נוספים במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, זאת בעקבות העלייה בתחלואה. בין ההמלצות שיובאו לאישור השרים - סגר בסופי שבוע מהשבוע הבא, הפסקת הפעילות בבתי הספר של החופש הגדול, הגבלת התקהלויות לעשרה אנשים במקומות סגורים ו-20 בפתוחים, וכן סגירת מסעדות - למעט משלוחים.

במהלך היום כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון מיוחד, במהלכו הובאו שורת ההמלצות בפני השרים, שצפויים להתכנס הערב כדי לאשר סופית את הצעדים. עם זאת, הסגר לא יחול בסוף השבוע הקרוב, משום שהחלטה זו דורשת הליך חקיקה בכנסת.

בשל כך, שוחח נתניהו עם יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) וביקש ממנו להיערך לחקיקה - כבר בתחילת השבוע הקרוב. אם החוק יאושר בכנסת עד ליום רביעי הקרוב, הסגר יחול כבר בסוף השבוע הבא. בשיחה נתניהו דיבר על חשש מכך שאם קצב התחלואה ימשיך בקצב הנוכחי, עלולים להגיע למצב של 20 חולים קשים חדשים בכל יום.

סגר בשכונת עמישב, רמלה, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
השרים יאשרו מגבלות נוספות. סגר ברמלה, השבוע/ניב אהרונסון

בדיון שכינס נתניהו בלשכתו השתתפו ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע יזהר שי, וכן שר הפנים אריה דרעי, שר השיכון יעקב ליצמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

"בעקבות הזינוק בתחלואה התלולה בהכפלה של החולים הקשים כל שבעה ימים כינסנו את הדיון הדחוף", אמר נתניהו. "המטרה של הדיון הזה היא לעשות צעדי ביניים למנוע סגר כללי לאור הקפיצה הענקית בתחלואה לכ-1,800 איש, והכפלה של חולים קשים כל שבעה ימים. זו המטרה".

היועמ"ש: לא ניתנה חוות דעת משפטית בנושא המגבלות

בעקבות הפרסומים בנושא ההגבלות המסתמנות, מסר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי עוד לא גובשה עמדת משרדו בנושא. "לא ניתנה כל חוות דעת משפטית בעניין ההגבלות החדשות המתוכננות, לרבות האפשרות לקיים סגר בסוף השבוע", נמסר מלשכתו.

"הנושא הובא לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה רק לאחר פרסום ההמלצות בתקשורת, והעמדה המשפטית בנושא תגובש ותוצג בפני ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתתקיים הערב", נכתב.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
נחשף למגבלות שיובאו לאישור הממשלה בכלי התקשורת. היועמ"ש/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

ח"כ גדעון סער (הליכוד) התריע מפני פגיעה קשה במשק. "‏אני מתקשה למצוא רעיון מסדר הגיוני בהחלטות שיובאו לממשלה הערב", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "הן יביאו בוודאות להחרפת הפגיעה בכלכלה, אך ספק אם ישיגו את התכלית הרצויה. עדיף לקיים עבודת מטה מסודרת ולא להיחפז".

ח"כ נפתלי בנט (ימינה) תקף בחריפות את ההחלטה על מגבלות נוספות. "היא מנותקת, חסרת הגיון והרסנית", אמר. "‏בגלל השליפה המטורללת הזו נגרם נזק נורא ומיותר. למה אתם מחריבים פרנסה של אנשים בצורה כה מטופשת?". באשר לביטול בתי הספר של החופש הגדול, הוסיף בנט כי "מאות אלפי אנשים לא יוכלו לצאת לעבוד. חלקם יפוטרו, חלקם בעלי עסק שלא יוכלו לפתוח".

נפתלי בנט במליאת הכנסת, 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"החלטה מנותקת והרסנית". ח"כ בנט במליאת הכנסת/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עוד אמר בנט כי ‏שרי הממשלה נמצאים בהיסטריה. "אתם בתבהלה ויורים לכל הכיוונים. לוקחים הלוואות במיליארדי שקלים ומפזרים אותם - ללא שום הגיון", הוסיף. "אמון הציבור הוא משאב יקר, ושחקתם אותו עד תום. הציבור כולו בתחושה של נוסעים באוטובוס לקראת מצוק, ושני הנהגים מתקוטטים ביניהם וחדלו לתפקד".

גם ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת), יצא נגד ההצעה למגבלות נוספות. "‏ההחלטה על סגר בסופי שבוע היא החלטה פוליטית, מטומטמת ומסוכת, שמטרתה למנוע את המחאה האמיצה והחשובה נגד הרודן מבלפור ועוזריו", אמר. "למאבק בקורונה היא לא תתרום מאום. אני קורא לאזרחי המדינה לצאת ולהפגין בסוף השבוע גם אם הממשלה תנסה לאסור זאת. מרי אזרחי לא אלים הוא צו השעה".

כינוס דיון דחוף לנוכח העלייה בהיקף התחלואה בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו 16 ביולי 2020. חיים צח/ לע"מ, אתר רשמי
"למנוע סגר כללי". הדיון בלשכת ראש הממשלה/אתר רשמי, חיים צח/ לע"מ

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,898 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - שיא במספר המאובחנים היומי. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-44,563. אתמול התקבלו תוצאות עבור 28,068 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7%. מספר החולים הפעילים כעת הוא 24,118. בבתי החולים מאושפזים 545 חולים, מהם 56 מונשמים ו-208 חולים קשה. נכון להיום מתו 377 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול הזהיר אדלשטיין מהאפשרות של הטלת סגר נוסף על ישראל בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. "מהיום הראשון שלי במשרד עשיתי הכול על מנת לא להגיע לסגר כללי. אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי עם כל ההשלכות הכלכליות והחברתיות שלו, אבל אנחנו צריכים להבין פעם אחת ולתמיד שאם כל ארגז הכלים שברשותנו לא יעבוד - נגיע לסגר כללי", אמר אדלשטיין בתדרוך לתקשורת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

(עדכון ראשון: 14:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully