וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה בבה"ד 1: יותר ממאה חיילים אובחנו כחיוביים

11.9.2020 / 12:53

ביה"ס לקצינים של צה"ל מתמודד עם עלייה נוספת בהיקף החולים, כשבימים האחרונים נערכו מאות בדיקות קורונה בבסיס, ואלו שנמצאו חולים הועברו לכפר המחלימים באשקלון. שאר החיילים פוזרו בין צאלים, מחנה 80 ומתחם אוהלים מחוץ לבה"ד. "בשלב זה, הכשרת הצוערים כמעט לא נפגעה"

בווידאו: הרמטכ"ל כוכבי מבהיר שנשים וגברים ימשיכו לשרת במשותף, כמקשה אחת/צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

בשבוע האחרון מתמודדים בבה"ד 1, בית הספר לקצינים של צה"ל, עם התפשטות חריפה של נגיף הקורונה בקרב הצוערים. בתחילה התפשט הנגיף בפלוגה אחת, ולאחר מכן בגדוד ארז כולו. לוואלה! NEWS נודע כי הבוקר (שישי) עלה מספר הנדבקים במחנה ליותר ממאה צוערים ומפקדים. בעקבות המשך ההתפשטות נקטו מפקדי בה"ד 1 בכמה צעדים במטרה לבודד את החיילים שנדבקו.

מאות בדיקות קורונה נערכו לחיילים ולאחר מכן הועברו החולים מביניהם לכפר המחלימים באשקלון. מעבר לכך, פוזרו גם יתר החיילים, במטרה להפחית את הסיכון להמשך הפצת הנגיף. חלק מהחיילים הועברו לבסיס צאלים או למחנה 80, והשאר הועברו למתחם אוהלים שהוקם מחוץ לבסיס.

קצין בכיר בבה"ד 1 אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי בשלב זה תהליך ההכשרה של הצוערים לא נפגע, למעט כמה ימי שטח בגדוד ארז שבו אובחן היקף גבוה של חולי קורונה. הקצין ציין כי בימים הקרובים אמורים להשתחרר מספר צוערים מכפר המחלימים, לאחר שהחלימו וביצעו שתי בדיקות רצופות. הדרגה הבכירה מבין הנדבקים הוא איש סגל בדרגת סרן, מפקדת צוות ורופא.

טקס סיום קורס קצינים קרביים  במעמד נשיא המדינה,  ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק,  מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי,מצפה רמון בה"ד 1, 1 ביולי 2020. דובר צה"ל
צוערים בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1/דובר צה"ל

מתחקיר אפידמיולוגי שבוצע ברחבי בה"ד 1 עלה כי שתי צוערות נדבקו בעת ששהו בחופשה בביתן, וכשחזרו לבה"ד הדביקו חיילים אחרים. אחת הצוערות לא דיווחה על סימפטומים שחוותה, משום שחשבה שמדובר בהתקף אסטמה ממנו סבלה מילדות, והצוערת השנייה לא דיווחה למפקדים שאביה שהה ליד חולה מאומת, וידעה בכך את הצוות הרפואי בבסיס רק לאחר שאביה נמצא לאחר בדיקה כחיובי בקורונה.

עוד בוואלה!

התפרצות קורונה בבה"ד 1: 30 חלו בנגיף השבוע, בצה"ל שוקלים החמרה בהגבלות

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, חודדו הנהלים בבה"ד והוחמרה ההקפדה על הקפסולות בתוך הגדודים, כדי להימנע מהמשך התפשטות הנגיף. עוד הוחלט על עוצר יציאות מהמחנה עד להודעה חדשה, כדי למנוע הידבקות נוספת בחופשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully