וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים בעימותים בהפגנה נגד נתניהו בת"א, מוחים בירושלים הותקפו

עשרות אלפים הפגינו נגד השחיתות השלטונית במאות מוקדים ברחבי הארץ זה השבוע ה-16. 4 מוחים נעצרו בתל אביב, בעוד בבירה עוכבו 4 לחקירה. אבנים וביצים הושלכו לעבר מוחים בבירה. ארגוני המחאה: "מופע חימום לקראת שובנו לבלפור". מ"מ המפכ"ל: "לא נאפשר אלימות"

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ זה השבוע ה-16/צילום: שי מכלוף, יאיר פלטי ושפיר משעל; עריכה: אסף דרורי

ארבעה מפגינים נעצרו הערב (שבת) בתל אביב וארבעה עוכבו על ידי המשטרה בירושלים במהלך המחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית. זו השבת ה-16 ברציפות בה התקיימו הפגנות נגד נתניהו, הנערכות גם הפעם ברקע ההגבלות המתירות התקהלויות במרחק של עד קילומטר ממקום המגורים, ובקפסולות של לא יותר מ-20 איש.

בתל אביב, מאות מוחים יצאו בתהלוכות מכיכר הבימה ברחבי העיר, כשבאחת מהן התפתחו עימותים עם שוטרים בהם נעצר המפגין. במקביל, מאות הפגינו ברחבי הבירה, בין היתר סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, שם עוכבו המפגינים לאחר שניסו לצאת לתהלוכה שלא אושרה על ידי המשטרה. מפגינים בצומת פתח תקווה שבירושלים טענו כי ספגו איומים, ולעבר חלקם אף הושלכו ביצים וחפצים נוספים.

אלפים יצאו לרחובות בערים הרצליה, קריית אונו, גבעתיים, ערד, כפר סבא, נס ציונה, קריית שמונה, נתניה, חיפה, נהריה ומבשרת ציון. בנהריה מפגינים התלוננו כי אדם שחלף במקום עם קטנוע ניסה לדרוס אותם בעת שעלה על המדרכה.

עימותים בין שוטרים למפגינים בתל אביב

בווידאו: עימותים בין שוטרים למפגינים בתל אביב/צילום: שי מכלוף, עריכה: אסף דרורי

המשטרה נערכה בפריסה רחבה לקראת ההפגנות ברחבי הארץ, לאחר שבמהלך ההפגנות האחרונות החלו עימותים בין שוטרים ומפגינים. ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הבהיר כי השוטרים פועלים לאכוף את התקנות ולאפשר את חופש הביטוי בגבולות החוק.

"לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, בין אם אלימות המופנית כלפי מפגינים, או אלימות מצדם של אזרחים כלפי השוטרים, ונפעל בנחישות נגד מפרי סדר וחוק", אמר כהן, לאחר שבאחרונה ספגו המפגינים אלימות הן משוטרים והן מאזרחים.

הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
מפגין ושוטרים במהלך המחאה בתל אביב, הלילה/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
השבת ה-16 ברציפות. שוטרים ומפגינים בת"א/ראובן קסטרו

עם תחילת ההפגנות, מהליכוד נמסר כי "הפגנות השמאל שמשודרות בשידור חי בטלוויזיה לא יכולות לטשטש את העובדה שראש הממשלה נתניהו מוביל בהצלחה את הסגר שמוריד את התחלואה. בשעה שראש הממשלה מנהיג יציאה זהירה ואחראית מהסגר, כולל פתיחת עסקים קטנים, מדינות מרכזיות באירופה רק יכנסו לסגר. שהשמאל ימשיך להפגין, וראש הממשלה נתניהו ימשיך להציל את חייהם של אזרחי ישראל".

בדגלים השחורים השיבו כי "למעלה ממיליון מובטלים, עסקים שמתרסקים, משפחות שמתפרקות, סגר נוראי ללא שום הצדקה חוץ משמירה על הברית עם החרדים - זהי מפלגת נתניהו. בנימין נתניהו בפאניקה והיסטריה מהמשפט המתקרב".

הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים מתהלכים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים ברחבת בהבימה
10 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
השלכת אבן על מפגין במהלך הפגנת הדגלים השחורים בפתח תקווה 10 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
השלכת הביצה לעבר מפגינים בירושלים/אתר רשמי, -

בשעות הבוקר רוכבי אופניים קיימו שיירת מחאה כ-200 מטרים מבית משפחת נתניהו בקיסריה. המשטרה חילקה דוחות לרוכבים. שתי קבוצות הרוכבים, מפרדס חנה ובנימינה, נפגשו באור עקיבא והמשיכו בטור של מאות מטרים ובו כ-120 איש שנע אל רחוב הדר בקיסריה - שם במחסום מנעה מהם המשטרה להמשיך בדרכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully