וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי טיקטוק הוזמנו לשימוע פומבי בכנסת: "צעירים מעמידים פני קורבנות שואה"

14.10.2020 / 19:56

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות קיימה דיון נוסף בסוגיית האנטישמיות ברשתות החברתיות. במהלך הדיון ננזפה אפליקציית הווידאו על שאפשרה אתגר רשת בו התחפשו משתמשים לקורבנות שואה, ונדרשה להסיר את התכנים. טיקטוק: "אפס סובלנות כלפי קבוצות שנאה, נסיר את התוכן"

בווידאו: טראמפ אומר כי יאסור את פעילות "טיקטוק" בארה"ב מחשש לאיסוף מידע מסין/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת קיימה היום (רביעי) את הדיון השלישי בסוגיית האנטישמיות ברשתות החברתיות, בהשתתפות נציגי שלוש מהרשתות החברתיות וענקיות האינטרנט הגדולות בעולם, טוויטר, פייסבוק וגוגל. נציגי טיקטוק - אליזבת קנטור, מנהלת קשרי ממשל עבור האפליקציה בבריטניה, אירלנד וישראל ומנהל מדיניות באפליקציה אריק סנדרס - נכחו אף הם בישיבה, אך הם הוזמנו לשימוע פומבי - זאת לאחר שסירבו בעבר לשלוח נציגים לדיונים.

"בשנים האחרונות, ניכרת מגמה מטרידה של אנטישמיות גוברת ברחבי העולם, הבולטת במיוחד בפלטפורמות המדיה החברתית", אמרה בדיון ח"כ מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן). "מעולם לא היה קל יותר להפיץ תעמולה של אנטישמיות ושנאה באמצעות המדיה החברתית. על הפלטפורמות הללו מוטלת האחריות להבטיח כי הן אינן מנוצלות באופן חופשי על ידי מפיצי השנאה. על כולנו מוטלת החובה לדרוש מהן אחריותיות בלקיחת אחריות זו", הוסיפה.

ח"כ מיכל קוטלר-וונש. מאור ציון, אתר רשמי
"ניכרת מגמה מטרידה של אנטישמיות גוברת ברחבי העולם". ח"כ קוטלר וונש בדיון/אתר רשמי, מאור ציון

הדיון נערך ברקע הודעת פייסבוק על שינוי במדיניות שלה נגד מכחישי שואה, והודיעה כי תסיר פוסטים בעלי נופך אנטישמי. עם זאת, החברה סייגה את הצהרתה באומרה כי ייקח זמן עד שתוכל להסיר פרסומים כאלו ביעילות מלאה. בדיון התייחסו לעדכונים של פייסבוק ובירכו אותם, אך הדגישו כי מבחן המציאות הוא זה שיקבע האם הכרזתה היא יותר מהודעה לעיתונות.

לאחר מכן פנה הדיון לעסוק בטיקטוק, ובדרישה כי יסירו פרסומים אנטישמיים מהפלטפורמה. בחודשים האחרונים פורסם "אתגר" ברשת החברתית, שנקרא HolocaustChallenge#, במסגרתו מיליוני צעירים העמידו פנים כקורבנות שואה המגיעים לגן עדן לאחר הירצחם, תוך שהם מתאפרים ומתלבשים בהתאם.

אתגר השואה בטיקטוק. -, צילום מסך
אתגר ה-HolocaustChallenge# בטיקטוק/צילום מסך, -

"אני מחזיקה בידי מכשיר סלולר שבו אפליקציית טיקטוק פתוחה על האתגר: HolocaustChallenge# אשר תופס תאוצה ברשת החברתית", אמרה ח"כ קוטלר-וונש תוך כדי שהיא פונה לנציגי טיקטוק שנכחו בוועדה. "במסגרתו מיליוני צעירים מעמידים פני קורבנות שואה, ובחלק מהמקרים אף מביעים מחוות מיניות בעודם מחופשים לקורבנות השואה. מוטיב חוזר בחלק מהסרטונים הוא צילום כביכול מגן עדן לאחר הירצחות היהודים בשואה".

קוטלר-וונש האשימה את האפליקציה שלא עושה די בלמנוע תופעות של זילות זיכרון השואה. "מדוע ואיך קורה שמשתמשי הרשת החברתית הצעירים נחשפים לתכנים אנטישמיים - עד לרמה של שירים שמשתמשים בשיח של שואה, ונערות צעירות שמתחפשות לקורבנות השואה - ובאילו צעדים החברה נוקטת על מנת למגר את התופעות המחרידות הללו, אשר הגיעו למיליוני צפיות למשתמשים צעירים שאפילו אינם מכירים את העובדות ושהם משתתפים בהכחשת שואה?".

בתגובה לביקורת, ענתה קנטר בדיון כי טיקטוק אינה סובלנית כלפי גילויי אנטישמיות ברשת. "אנו מאמינים כי אנטישמיות היא דבר מתועב ולתוכן אנטישמי המביע שנאה אין מקום בפלטפורמה שלנו". לדבריה, "יש לנו אפס סובלנות כלפי קבוצות שנאה מאורגנות ואלה הקשורים אליהן. כללי הקהילה שלנו משקפים את הערכים שלנו וכשהם מופרים אנו נוקטים בפעולה, כולל הסרה של התוכן וסגירת חשבונות".

בתגובה לפניית וואלה! NEWS לחברת טיקטוק בשאלה מדוע טרם הוסרו התכנים האנטישמיים, ענתה החברה: "טיקטוק מסירה מיידית את כל הפוסטים החורגים ממדיניות תוכן השנאה שלנו ובכללו תוכן אנטישמי. במקרים חריגים התוכן שאינו מוסר אוטומטית בידי המערכות שלנו, מוסר באופן ידני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully