וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בארה"ב הוציא צו מניעה זמני לחסימת טיקטוק

שופט המחוזי קארל ניקולס, שהיה מועמד של טראמפ, עיכב את ביצוע החסימה בפועל. עם זאת, הוא סירב לאסור על הגבלות מסחר נוספות שמתוכננות לנובמבר, העלולות להוביל לתוצאה דומה. "זו פשוט דרך בוטה לחסל את החברה", טען בשימוע עו"ד של בייטדאנס

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בית המשפט המחוזי בוושינגטון הוציא הלילה (שני) צו מניעה זמני להחלטת ממשל טראמפ על חסימת אפליקציית שיתוף הסרטונים טיקטוק, שעות לפני כניסת תוקפה של החלטת הממשל שלא לאפשר הורדות שלה מחנות האפליקציות.

השופט קארל ניקולס, מועמד של הנשיא דונלד טראמפ, שהצטרף לבית המשפט בשנה שעברה, סירב "בשלב זה" לאסור על הגבלות מסחר נוספות שנקבעו ל-12 בנובמבר, שטיקטוק הזהירה כי יובילו להפיכת האפליקציה לבלתי ניתנת לשימוש בארצות הברית.

הפסיקה הגיעה בסיומו של שימוע חירום בו עורכי דינם של טיקטוק טענו כי חסימת האפליקציה תפר את התיקון הראשון לחוקה ותביא לנזק בלתי ניתן לתיקון לחברה, בה משתמשים מאה מיליון אמריקנים. השופט לא פירט על הסיבות להחלטה, והשאיר אותן חסויות.

הסוגייה המשפטית נערכת לאחר שמוקדם יותר השנה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי טיקטוק, שבבעלות החברה הסינית בייטדאנס, מהווה סכנה לביטחון הלאומי, ושעליה למכור את פעילותה בארצות הברית לחברות אמריקניות או שתיאסר במדינה.

טיקטוק. AP
"החסימה חסרת תקדים והגיון"/AP

עו"ד ג'ון א. הול, סנגורם של טיקטוק, טען במשך השימוע בן השעה וחצי כי החסימה "חסרת תקדים והגיון". "איך זה הגיוני להחיל את האיסור בחנות האפליקציות מהלילה בזמן שמתקיימים מגעים בנושא?", שאל הול. "זה פשוט עונש. זו פשוט דרך בוטה לחסל את החברה. פשוט אין כאן דחיפות".

בייטדאנס, חברת האם של האפליקציה, הודיעה בשבוע שעבר כי היא הגיעה להסכם ראשוני במסגרתו החברות האמריקניות "וולמארט" ו"אורקל" ירכשו חלקים בחברה חדשה, "TikTok Global", שתרכז את הפעילות בארצות הברית. המשא ומתן להסכמה על תנאי העסקה ולפתירת החששות של וושינגטון ובייג'ינג נמשך, והוועדה הממשלתית להשקעות זרות בארצות הברית עדיין לא עברה על פרטי ההסכם.

מוקדם יותר החודש, מחלקת המסחר דחתה את ביצוע הצו כדי להעניק לחברות שבוע נוסף להגיע להסכם.

מטיקטוק נמסר בתגובה כי הם "מברכים על פסיקת בית המשפט, וממשיכים לפעול להפיכת ההצעה לרכישה להסכם ממשי". מחלקת המסחר האמריקנית, העומדת מאחורי הצווים לחסימת טיקטוק, הודיעה כי היא תעמוד בקביעת בית המשפט, אך תגן בנחישות על מאמצי הממשל נגד האפליקציה.

עוד בוואלה!

ארה"ב חסמה את טיקטוק: "ניאבק באיסוף המידע הזדוני של סין"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 23 ספטמבר 2020. רויטרס
מנסה להביא לחסימת האפליקציה. טראמפ/רויטרס

משרד המשפטים האמריקני הבהיר שצו מניעה זמני המותיר לאזרחים להמשיך להוריד את האפליקציה יהיה "התערבות בקביעה רשמית בעניין ביטחון לאומי של הנשיא, שתאפשר למידע משתמשים רגיש ובעל ערך להמשיך לזרום לבייטדאנס".

טיקטוק מצדה, העבירה ביקורת על ההגבלות, בצל המתח העולה בין ארצות הברית לסין בתקופת ממשל טראמפ. "הן לא הונעו מדאגה אמיתית לביטחון לאומי, אלא מחישובים פוליטיים הנוגעים לבחירות הקרובות".

שופט נוסף, בפנסילבניה, דחה עתירה לחסימת האיסור שהגישו שלושה יוצרי תוכן באפליקציה, בעוד שופט בקליפורניה חסם צו דומה הנוגע לאפליקציה WeChat.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully