וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקני: טיקטוק תימכר - או שהיא תיחסם בארה"ב

מנוצ'ין לא התייחס ישירות לאיום של טראמפ לחסום את האפליקציה הסינית, אך אמר כי היא לא יכולה להמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית. בוושינגטון חוששים שהיא תשמש כלי ריגול עבור בייג'ינג. לאחר שיחה עם טראמפ, במייקרוסופט החליטו לחדש את המגעים לרכישת האפליקציה

בווידאו: טראמפ אומר כי יאסור את פעילות "טיקטוק" בארה"ב מחשש לאיסוף מידע מסין/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין הזהיר היום (ראשון) כי אפליקציית טיקטוק תיאלץ להימכר או להיחסם בארצות הברית. לדבריו, היא "אינה יכולה להמשיך לפעול כפי שהיא". הוא לא התייחס ישירות לאיום של הנשיא דונלד טראמפ מיום שישי, שבו איים לאסור את הפעילות של האפליקציה הפופולרית לשיתוף סרטונים.

מנוצ'ין ציין כי הוועדה להשקעות זרות בארצות הברית, שבראשה הוא עומד, בוחנת את טיקטוק, שנחשבת פופולרית במיוחד בקרב צעירים. לפי ההערכות, יש לה כמיליארד משתמשים ברחבי העולם. עם זאת, גורמים אמריקניים חוששים שהיא עשויה לשמש כלי ריגול בידי בייג'ינג. זו חזית אחת מיני רבות שבהן מתעמתות שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם.

בחברה מכחישים כל אפשרות שכזו. מנהלת הפעילות של האפליקציה בארצות הברית, ונסה פאפס, הגנה על טיקטוק ואמרה למשתמשים כי החברה פועלת על מנת שיהנו מ"האפליקציה הבטוחה ביותר". בהודעה שפרסמה באפליקציה, הדגישה: "אנחנו לא מתכוונים ללכת לשום מקום".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ על מדשאות הבית הלבן לקראת טיסתו לטקסס 29 ביולי 2020. רויטרס
הסכמה רחבה בקונגרס נגד טיקטוק. טראמפ/רויטרס

עם זאת, כמה שעות מאוחר יותר הודיעה ענקית התוכנה מיקרוסופט כי היא מתכוונת להמשיך במגעים לרכישת האפליקציה, וזאת לאחר שיחה שניהלו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. ההודעה על חידוש המו"מ מגיע לאחר שבוול סטריט ג'ורנל דווח אתמול כי המגעים של החברה לרכישת טיקטוק, שבבעלות ענקית הרשת הסינית "בייטדנס", הופסקו בשל האיומים של הנשיא האמריקני.

"אני אומר באופן פומבי כי הוועדה מסכימה שטיקטוק לא יכולה להישאר בתצורתה הנוכחית, משום שיש סכנה שהיא תשלח בחזרה מידע על מאה מיליון אמריקנים", אמר מנוצ'ין לרשת ABC. לדבריו, הוא שוחח על הנושא עם מנהיגי הדמוקרטים בקונגרס. "אנחנו מסכימים שצריך להיות שינוי. לכפות מכירה או לחסום את האפליקציה. כולם מסכימים שהיא לא יכולה להמשיך להתקיים כפי שהיא".

(עדכון ראשון 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully