וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אסר על עסקאות עם בעלת טיקטוק: "עלולה לשמש את סין"

7.8.2020 / 4:55

נשיא ארצות הברית הוציא צו נשיאותי נגד חברת "בייטדאנס" הסינית, לה שייכת אפליקציית הסרטונים, שייכנס לתוקף בעוד 45 ימים. צו דומה הוצא נגד אפליקציית "WeChat". "חייבים לנקוט בפעולה תקיפה כדי לשמור על הביטחון הלאומי שלנו"

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוציא הלילה (שישי) צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם "בייטדאנס", החברה הסינית שבבעלותה אפליקציית "טיקטוק". הצו ייכנס לתוקפו בעוד 45 ימים. עם זאת, עוד לא ברור אם יש בידיו את הסמכות החוקית לאסור על פעילות האפליקציה במדינה.

"האפליקציה עלולה לשמש לפרסום מידע לא מדויק שמועיל למפלגה הקומוניסטית בסין, וארצות הברית חייבת לנקוט בפעולה תקיפה נגד הבעלים של טיקטוק כדי לשמור על הביטחון הלאומי שלנו", כתב טראמפ בצו.

נוסף על טיקטוק, הוציא טראמפ צו זהה נגד האפליקציה הסינית "WeChat". הצווים הזהים קוראים לשר המסחר של ארצות הברית, וילבור רוס, להגדיר את העסקאות האסורות עד לסיום 45 הימים. נוסח ההחלטה שקיבל טראמפ מעורפל, אך משאיר את האפשרות לאיסור על הכללת האפליקציות בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל על השולחן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים, הבית הלבן, וושינגטון. 06 באוגוסט 2020. רויטרס
"חייבים לנקוט בפעולה תקיפה". טראמפ/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר ביום רביעי כי בכוונתו להרחיב את הצעדים נגד טכנולוגיות סיניות, כך שיתמקדו גם באפליקציות מסוימות. כמו כן, הזכיר איומים ביטחוניים הקיימים לטענתו מצד האפליקציות, ואף הזכיר את טיקטוק ו"WeChat" בשמן.

"לא נראה כי הצו אוסר על אמריקנים להשתמש בטיקטוק", אמרה קירסטן מרטין, פרופ' לאתיקה טכנולוגית באוניברסיטת נוטר דאם. היא הוסיפה שפקודה מסוג זה תהיה כמעט בלתי אפשרית לאכיפה.

"אם המטרה היא לעצור בני נוער מלהשתמש בטיקטוק, אני לא בטוח שצו נשיאותי יעצור אותם", אמרה. "כל נער יודע איך משתמשים ב-VPN (רשת פרטית וירטואלית). הם פשוט יעמידו פנים שהם בקנדה".

עוד בוואלה!

טראמפ: נאסור את פעילות "טיקטוק" בארה"ב מחשש לאיסוף מידע מסין

לכתבה המלאה
משרדי חברת "בייטדאנס" בבייג'ינג, סין, 7 ביולי 2020. רויטרס
"לא בטוחה שצו נשיאותי יעצור את בני הנוער". משרדי חברת בייטדאנס בבייג'ינג/רויטרס

ההודעה מגיעה לאחר הצהרת טראמפ על כוונותיו לפני שבוע. הנשיא טען כי יאסור על פעילותה של האפליקציה במדינה, לאחר שורת התבטאויות ודרישות לחקור את פעילותה בשוק האמריקני והחשש לפגיעה בפרטיות המידע של המשתמשים. בחתימה על הצו, ביטל את יכולתה של מיקרוסופט לקנות את חברת בייטדאנס, לאחר שהתעניינה באפשרות.

אנשים שמעורים בנושא אמרו כי הסיבה לפעולות ארצות הברית היא חשש לאבטחת המידע האישי של משתמשים, שנאסף על ידי אפליקציית הסרטונים הקצרים הפופולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully