וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הסירה סרטון בו טראמפ אמר שילדים "כמעט" חסינים מקורונה

6.8.2020 / 4:46

החברה מסרה כי הסרטון ששיתף נשיא ארה"ב הוסר "בשל טענות כוזבות" שאותן השמיע בריאיון לפוקס. טוויטר הצטרפה לצעד זה בהמשך. יוטיוב הסירה סרטון, אך השאירה אותו בעמוד של פוקס. קמפיין טראמפ: "זו הטיה, הוא אאר עובדה"

בווידאו: טראמפ על ילדים שחלו בנגיף הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

פייסבוק הסירה היום (חמישי) פוסט של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שלדבריה הפר את כלליה נגד פרסום מידע כוזב על נגיף הקורונה, אחרי שהוא כלל סרטון של טראמפ שאמר בריאיון לרשת פוקס ניוז שילדים "כמעט חסינים" מפני הווירוס.

בטוויטר עשו צעד דומה, כשהסתירו ציוץ עם הסרטון שפורסם על ידי חשבון של קמפיין טראמפ ושותף על ידי הנשיא עצמו. דובר מטעם טוויטר אמר שהחשבון @TeamTrump יידרש להסיר את הציוץ לפני שיוכלו לצייץ בו שוב.

ביוטיוב הסירו גם כן את הסרטון בגין הפרת המדיניות נגד מידע שגוי על הנגיף, אך הריאיון המקורי נותר זמין בעמוד של רשת פוקס ניוז. חברת יוטיוב טרם השיבה לבקשות להבהרה על אילו סרטונים הוסרו.

קמפיין טראמפ האשים את החברות בהטיה נגד הנשיא ואמר שטראמפ אמר "עובדה". קורטני פרלה, דוברת מטעם הקמפיין, אמרה כי "הרשתות החברתיות אינן הפוסקות של האמת".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים, הבית הלבן, וושינגטון. 06 באוגוסט 2020. רויטרס
"ילדים מתמודדים עם זה טוב מאוד". הנשיא טראמפ בתדרוך בבית הלבן, הלילה/רויטרס

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, אמר כי בעוד שמבוגרים מהווים עד היום את מרבית המקרים הידועים בקורונה, ישנם ילדים ותינוקות שחלו במחלה ויכולים להדביק בה אחרים.

הבית הלבן וקמפיין טראמפ סירבו להגיב לכך. במהלך התדריך בבית הלבן, חזר טראמפ על טענתו כי הנגיף השפיע מעט על ילדים. "ילדים מתמודדים עם זה טוב מאוד", אמר. "אם אתה מסתכל על המספרים, מבחינת תמותה, הרוגים. המערכות החיסוניות שלהם מאוד מאוד חזקות. נראה שהם מסוגלים להתמודד עם זה טוב מאוד וזה בהתאם לכל טענה סטטיסטית".

זו הייתה הפעם הראשונה שפייסבוק הסירה פוסט של נשיא ארצות הברית בגין מידע שגוי הקשור לנגיף, אמר דובר החברה. פייסבוק ספגה בחודשים האחרונים ביקורת מהמחוקקים ומעובדיה על כך שלא נקטה בפעולות נגד הפוסטים של טראמפ.

החברה הסירה בעבר מודעות ממערכת הבחירות של הנשיא האמריקני בגין הפרת כללי מידע שגוי. הם גם הורידו את פוסטים של טראמפ וגם מודעות קמפיין שהראו משולש הפוך אדום - סמל שהנאצים השתמשו בו כדי לזהות אסירים פוליטיים - בגין הפרת מדיניות נגד שנאה מאורגנת.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך תדריך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן 18 במאי 2020. AP
אמר שהוא נוטל תרופה נגד מלריה כטיפול לקורונה. טראמפ, במאי/AP

גם בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, נחסם לפני כשבועיים על ידי טוויטר. זאת, לאחר שצייץ סרטון ובו מידע שקרי על נגיף הקורונה. בסרטון שפרסם בנו הבכור של הנשיא, נראו רופאים מדברים על התרופה הידרוכלורוקווין השנויה במחלוקת, המיועדת לטיפול במלריה. כמו כן, במהלך הסרטון הרופאים זלזלו בצורך לעטות מסיכות. החברה הודיעה לבנו של טראמפ כי חשבונו נחסם למשך 12 שעות בעקבות פרסום הסרטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully