וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נאסור את פעילות "טיקטוק" בארה"ב מחשש לאיסוף מידע מסין

הנשיא הכריז כי יחתום היום על צו נשיאותי שימנע מאפליקציית הסרטונים הקצרים השייכת לחברה מבייג'ינג לפעול במדינה. זאת, לאחר טענות כי היא אוספת מידע על משתמשים ומעבירה אותו לממשלת סין שעושה בו שימוש לצרכיה. בכך, הוא יחסום את התעניינות מיקרוסופט ברכישת החברה

בווידאו: טראמפ אומר כי יאסור את פעילות "טיקטוק" בארה"ב מחשש לאיסוף מידע מסין/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שישי) כי הוא יאסור היום את פעילותה של אפליקציית הסרטונים "טיקטוק" במדינה. זאת, לאחר שורת התבטאויות ודרישות לחקור את פעילותה בשוק האמריקני והחשש לפגיעה בפרטיות המידע של המשתמשים. בכך, הנשיא יבטל את יכולתה של מיקרוסופט לקנות את חברת בייטדאנס הסינית שהאפליקצייה בבעלותה, לאחר שהתעניינה באפשרות.

טראמפ אמר את הדברים לעיתונאים בעת שעלה על המטוס הנשיאותי. "בכל הנוגע לטיקטוק, אנחנו נחסום אותם מארצות הברית", איים. הנשיא טען כי הוא יכול להשתמש בסמכויותיו במקרה חירום כלכלי או בצו נשיאותי. כשנשאל מתי המהלך צפוי להתבצע, ענה "באופן עקרוני מיידית". רגע לפני שהמטוס נחת בוושינגטון מביקור בפלורידה, הוסיף טראמפ: "אני אחתום על הצו מחר".

אנשים שמעורים בנושא אמרו כי ארצות הברית מתכוננת לפעול בעניין טיקטוק, מתוך חשש לאבטחת המידע האישי של משתמשים, שנאסף על ידי אפליקציית הסרטונים הקצרים הפופולרית.

דונלד טראמפ בבית הלבן בוושינגטון, ארצות הברית, 31 ביולי 2020. רויטרס
יפעל נגד אפליקציית הסרטונים הפופולרית. טראמפ/רויטרס

בייטדאנס בחנו את האפשרות לערוך שינויים במבנה החברה, ועל פי דיווחים הם שוקלים למכור חלקים גדולים מטיקטוק. לפי אדם המעורה בפרטי המשא ומתן שצוטט בניו יורק טיימס, מיקרוסופט הייתה במגעים לרכישת האפליקציה.

הדיווחים שקדמו להכרזת טראמפ העלו אתמול את האפשרות שיידרוש כי פעילות החברה בארצות הברית תופרד מחברת האם בייטדאנס. החברה סירבה להתייחס לפרסומים אלה, ומסרה ל-AFP כי היא "בטוחה בהצלחתה של טיקטוק בטווח הארוך".

עוד בוואלה!

מה אנחנו צריכים לדעת על המשבר בין ארה"ב לסין

לכתבה המלאה

הרפובליקנים והדמוקרטים בארצות הברית הסכימו כבר ב-2019 בצעד חריג, כי מדובר באפליקציה מסוכנת, ודרשו לפתוח בחקירת חדירתה לשוק האמריקני. גם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, תמך פומבית בטענה זאת.

בנוסף לכך, פיטר נברו, יועץ בבית הלבן לענייני סחר, פרסם בעבר נתונים שמהם עולה לכאורה כי המידע שנאסף על ידי האפליקציה מועבר לשרתים בסין, "הישר לממשלת סין ולמפלגה הקומוניסטיות שיכולות לגנוב את המידע".

בטיקטוק הכחישו אז את הטענות הללו וטענו כי המידע של משתמשי ארצות הברית נשאר בתוך המדינה, עם גיבוי בסינגפור, אך הצהרות אלה לא סייעו לה לעצור את החקירות של הממשל.

אפליקציית טיקטוק TikTok. GettyImages
הדמוקרטים והרפובליקנים כבר הסכימו כי מדובר באפליקציה מסוכנת. טיקטוק/GettyImages

לאחרונה, עלו טענות מצד מדינות נוספות בעולם כי האפליקציה אוספת מידע רגיש על משתמשים ומאחסנת אותו בשרתים בסין, שם עשוייה הממשלה המקומית לעשות בו שימוש.

ממשלת הודו הודיעה בחודש שעבר על חסימת האפליקציה יחד עם אפליקציות סיניות נוספות, לשימוש במדינה מחשש ביטחוני. במקביל לחסימה הזמנית, הודו העבירה רשמית לאפליקציה מסמך הכולל 79 שאלות, עליו היא התבקשה לענות בטרם החסימה תהפוך לקבועה.

ממשלות נוספות בעולם, בהן טורקיה, דנמרק, אוסטרליה הונג קונג ובריטניה, בחנו גם הן מהלכים נגד טיקטוק. כעת, עשויה גם ארצות הברית להצטרף לרשימת המדינות שנקטו בצעדים נגד האפליקציה.

משרדי חברת "בייטדאנס" בבייג'ינג, סין, 7 ביולי 2020. רויטרס
משרדי חברת בייטדאנס בבייג'ינג/רויטרס

היחסים בין וושינגטון לבייג'ינג התדרדרו השנה בצורה חדה ובסוגיות רבות, החל מסחר וטכנולוגיה ועד לנגיף הקורונה, הטענות הטריטוריאליות של סין בים סין הדרומי וחוק הביטחון הלאומי בהונג קונג.

ארצות הברית הורתה על סגירת הקונסוליה הסינית ביוסטון בטענה שהיא משמשת מרכז לפעילות ריגול וגניבת קניין רוחני אמריקני. בתגובה, סין סגרה קונסוליה אמריקנית בעיר צ'נגדו, בהמשך למדיניות "מידה כנגד מידה" שהיא נוקטת מול ארצות הברית. בבייג'ינג מגיבים לכל מהלך אמריקני, ומאשימים את ממשל טראמפ בשקרים ובהאשמות שווא.

בנוסף לסגירת הקונסוליה, ארצות הברית ביטלה לאחרונה את מעמדה הכלכלי המיוחד של הונג קונג, בשל החלת חוק הביטחון הלאומי הסיני בעיר, ואף הטילה סנקציות על בכירים סיניים בשל הרדיפה של המיעוט האויגורי המוסלמי. כמו כן, היא גם דחתה את תביעותיה הטריטוריאלית של בייג'ינג בים סין הדרומי ומפעילה לחץ על בעלות בריתה, בהן ישראל, שלא לאפשר לענקית התקשורת הסינית "וואווי" להיות חלק מהקמת תשתית הסלולר של הדור החמישי.

(עדכון ראשון: 02:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully