וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי אישור מראש: "טראמפ נתן סמכות נרחבת למתקפות סייבר נגד מדינות זרות"

באתר יהאו דווח כי נשיא ארה"ב אישר בהחלטה סודית ב-2018 כי ל-CIA יהיה חופש פעולה נרחבת בפעילות נגד מי שנחשבות למדינות עוינות - בהן איראן, רוסיה, סין וצפון קוריאה. בשנה שעברה דווח על מתקפת סייבר נגד טהראן אחרי הפלת המל"ט

האקרים איראנים השתלטו על אתרים ישראלים/עריכה: ניר חן

(בווידאו: האקרים איראנים השתלטו על עשרות אתרים ישראליים)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נתן ל-CIA סמכות להרחיב את מתקפות הסייבר נגד מדינות זרות בהחלטה סודית ב-2018 - כך דווח באתר יהאו. לפי הדיווח, שפורסם אתמול (רביעי), ההחלטה מעניקה לסוכנות הביון המרכזית סמכות לפעילות סייבר גדולה יותר ללא אישור רשמי מהבית הלבן.

גורם ממשל לשעבר אמר לאתר כי ההחלטה, שנוסחה על ידי ה-CIA וקודמה על ידי המועצה לביטחון לאומי, "מעניקה לסוכנות סמכות ספציפית ביותר לקחת את המאבק ההתקפי אל שטחן של שורת מדינות יריבות". המדינות המוזכרות במסמך בתור "מדינות עימות" הן סין, רוסיה, איראן וקוריאה הצפונית, והיא מורידה את רף ההוכחה הדרוש כדי לבצע מתקפות סייבר נגד ארגוני צדקה, מוסדות דת ועסקים הנחשדים בתור כאלו הפועלים עבור ממשלות זרות.

"לפני כן, היה צורך בשנים של סימנים ועשרות מסמכי מודיעין כדי להוכיח שמדובר בזרוע של הממשלה", אמר הגורם לשעבר בממשל. עם זאת, עתה, "לא צריך יותר ממשהו מעורפל" כדי לאפשר מתקפה שכזו.

דונלד טראמפ בבית הלבן בוושינגטון, ארצות הברית, 17 ביוני 2020. רויטרס
אישר בעצמו מתקפת סייבר נגד איראן. טראמפ/רויטרס

מתקפה שטראמפ אישר בעצמו הייתה ביוני אשתקד, בתגובה להפלת המל"ט על ידי איראן. לפי וושינגטון פוסט, במתקפת הסייבר הותקפו מחשבים של משמרות המהפכה ששימשו לתכנון פשיטות על מכליות נפט במפרץ הפרסי.

בעוד שרבים ב-CIA מרוצים מאותה החלטה של טראמפ, אחרים בתוך הממשל מתנגדים למבצעים מסוימים, כמו "השלכת מסמכים. בדצמבר האחרון חשפו האקרים 15 מיליון חשבונות בנק של אזרחים איראנים, במתקפה שלפי החשד בוצע בידי מדינה או ארגון הנתמך בידיד ממשלה. כל הבנקים שהותקפו היו כאלו הנתונים לסנקציות אמריקניות בשל העברת כספים למשמרות המהפכה.

"הממשלה שלנו הופכת למעשה לוויקיליקס מזוינת, עם התקשרויות בדארק נט עם מתנגדי משטר, בפריצות ובהשלכת מסמכים", אמר גורם אחר.

ה-CIA והמועצה לביטחון לאומי לא הגיבו לפניות האתר יהאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully