וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: צעיר יהודי נפצע קשה בתקיפה אנטישמית ליד בית כנסת בהמבורג

המשטרה עצרה צעיר בן 26, שהיה לבוש מדי צבא, אחרי שתקף באת חפירה יהודי בן 29. שר החוץ תיאר זאת כאירוע אנטישמי וקרא לגרמנים להיאבק בכך. התקיפה אירעה קצת יותר משנה אחרי הפיגוע ביום הכיפורים בעיר האלה

בווידאו: נעצר חשוד בתקיפה אנטישמית בהמבורג/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

צעיר יהודי נפצע אתמול קשה בראשו בתקיפה ליד בית כנסת בעיר המבורג, שתוארה על ידי הרשויות כתקיפה אנטישמית. התקיפה אירעה קצת יותר משנה אחרי הפיגוע ביום הכיפורים בעיר האלה ובכירים בממשלת גרמניה גינו את התקרית האנטישמית, אחת מני רבות בשנים האחרונות.

"השנאה כלפי יהודים היא בושה לארצנו. אנחנו מחויבים להמשיך להיאבק בתעמולה נגד יהודים ולהיות שם עבור קורבנות השנאה והאלימות", אמרה היום (שני) שרת המשפטים כריסטין למברכט.

המשטרה אמרה כי התוקף, בן 26 ממוצא קזחי, ככל הנראה פעל לבדו ותקף את הצעיר היהודי, בן 29, עם את חפירה. המשטרה אמרה כי המניע שלו לא ידוע, אך הוא לבש מדי צבא הדומים לאלו שלבש המחבל הניאו-נאצי בפיגוע בהאלה. הרשויות אמרו הלילה כי נראה שהתוקף היה "מבולבל" במהלך החקירה הראשונית של המשטרה.

אבו ובנו צועדים לזירת תקיפת צעיר יהודי מחוץ לבית הכנסת בעיר המבורג, גרמניה 5 באוקטבר 2020. AP
אב ובנו בסמוך לזירת התקיפה בהמבורג, אתמול/AP

רב מקומי אמר שהקהילה, שהתכנסה אתמול כדי לחגוג את סוכות, "המומה ביותר" מהמתקפה. "השאלה היא - מה למדנו מאז האלה?", אמר הרב שלמה ביסטריצקי.

המחבל מהאלה ניסה לתקוף את בית הכנסת במהלך יום הכיפורים, אך המתפללים חסמו את כניסתו והוא רצח שני עוברי אורח. הוא עומד בימים אלו למשפט.

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, גינה אתמול האירוע וקרא לאזרחי גרמניה להפגין יותר אומץ אזרחי. "זאת לא תקרית מבודדת, זאת אנטישמיות דוחה ועל כולנו להתנגד לה", צייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully