וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על המאבק באנטישמיות בגרמניה: לא בטוח לחבוש כיפה

נציג ממשלת גרמניה אמר כי שינה את דעתו בנוגע לחבישת כיפה בכל מקום במדינה לאור התגברות האנטישמיות. לדבריו, 90% מהפשעים נגד יהודים מגיעים מהימין הקיצוני והיתר מצד מוסלמים החשופים לתעמולה נגד ישראל והיהודים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הממונה על המאבק באנטישמיות בממשלת גרמניה, פליקס קליין, הזהיר היום (שבת) את היהודים מלחבוש כיפה בכל מקום במדינה. "אני לא יכול להמליץ לחבוש כיפה בכל מקום, לצערי", הוא אמר. לדבריו, הוא "שינה את דעתו" בנושא לאור התגברות האנטישמיות בציבור.

כ-90% מהפשעים נגד יהודים מגיעים מהימין הקיצוני. בקרב המוסלמים המבצעים פשעים אלה, מדובר לדבריו באנשים שחיים זמן רב בגרמניה, ו"צופים בתחנות ערביות שמציגות דימוי קטלני של ישראל והיהודים".

הוא קרא להכשרת שוטרים ופקידים להתמודדות עם האנטישמיות, מאחר שלדבריו קיימת בקרבם "אי ודאות רבה", והם אינם יודעים מה מותר ומה לא. "יש הגדרה ברורה של אנטישמיות וצריכים ללמד אותה באקדמיות המשטרה, כמו גם בהכשרת המורים ועורכי הדין", אמר קליין.

עוד בנושא אנטישמיות בוואלה! NEWS:
אלפי פעילי ימין קיצוני מחו בפולין: לא לפיצויי קורבנות השואה
בצל הירי בבית הכנסת: מספר התקריות האנטישמיות בארצות הברית הוכפל
הפיצוי - תרומה לצדקה: אחת המשפחות העשירות בגרמניה חשפה את עברה הנאצי

ביקורה של קנצלרית גרמניה, מרקל, ביד ושם 4 באוקטובר 2018. אורן בן חקון, מערכת וואלה! NEWS
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בביקור ביד ושם, באוקטובר 2018/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון

לפני שבוע הפרלמנט הגרמני אישר הצעת חוק המגנה את תנועת החרם על ישראל, BDS, ומגדירה אותה כאנטישמית. הבונדסטאג קרא לממשלת גרמניה שלא לתמוך בארגונים ובפעולות הקשורות ל-BDS, ולא לממן ארגונים השוללים את זכות הקיום של מדינת ישראל. לפי נוסח ההחלטה, הטיעונים ושיטות הפעולה של תנועת ה-BDS מזכירים "תקופות אפלות בהיסטוריה של גרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully