וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוי - תרומה לצדקה: אחת המשפחות העשירות בגרמניה חשפה את עברה הנאצי

24.3.2019 / 18:36

בבילד פורסם כי משפחת ריימן, שבבעלותה חברות רבות, תמכה בהיטלר והשתמשה בעובדי כפיה בזמן המלחמה. דובר מטעם המשפחה אישר את הדיווח ואמר כי "כולנו התביישנו". במשפחה הבטיחו להעביר 10 מיליון אירו לצדקה

פיטר הארף, דובר משפחת ריימן, בכנס בברלין, 2016. AP
"היינו לבנים כמו סיד". דובר משפחת ריימן בכנס בברלין, 2016/AP

אחת המשפחות העשירות ביותר בגרמניה מתכננת לתרום עשרה מיליון אירו לצדקה אחרי שגילתה כי אבותיה תמכו בעבר באדולף היטלר והשתמשו בעובדי כפייה של הנאצים. לפי דיווח שהתפרס על ארבעה עמודים בבילד, שהתבסס על מסמכים שנחשפו בגרמניה, בצרפת ובארצות הברית, אלברט ריימן ובנו השתמשו באסירי מלחמה רוסים וצרפתים כעובדי כפיה.

דובר המשפחה, פיטר הארף, שהוא אחד משני המנהלים השותף בחברת האחזקות JAB, אמר כי בדיקות פנימיות שנערכו לאחרונה אישרו את ממצאי הבילד. "הכול נכון. ריימן האב וריימן ג'וניור אשם. מקומם היה בכלא", אמר לעיתון.

עוד ידיעות מהעולם:
נשים בהיריון, זקנים וטף: 134 איש נטבחו במרכז מאלי
איטליה: תינוק בן 5 ימים מת מת בברית מילה בביתו
"גשם של זכוכיות": מניין ההרוגים בפיצוץ המפעל בסין עלה ל-64

רודולף הס לתד אדולף היטלר במצעד צבאי בברלין, 30 בדצמבר 1938. AP
היטלר במצעד צבאי בברלין, 1938/AP

האב ובנו, שמתו ב-1954 וב-1984, לא שוחחו על התקופה הנאצית והמשפחה סברה כי קשריהם העסקיים לנאצים נחשפו בדוח מ-1978. עם זאת, אחרי שקרא מסמכים שנשמרו על ידי המשפחה, הדור הצעיר החל לשאול שאלות ומינו היסטוריון מאוניברסיטת מינכן ב-2014 כדי שיבחן לעומק יותר את עברה של המשפחה.

הארף אמר כי המומחה הציג את ממצאיו לבניו של ריימן ולנכדיו, וגם לו, לפני כמה שבועות. "כולנו התביישנו והפכו ללבנים כמו סיד", אמר. "אי אפשר לייפות כלום. הפשעים האלו מבחילים". הוא הבטיח כי לאחר שההיסטוריון מטעם המשפחה יסיים את הדוח שלו, הוא ישוחרר לציבור "יש לשים את כל האמת על השולחן".

המשפחה מחזיקה בבעלותה את חברת "קריספי קרים" ובחברות נוספות מתחום המזון. חברות גרמניות רבות הכירו בעובדה שהן השתמשו בעובדי כפיה בזמן המלחמה וערכו חקירות פנימיות משל עצמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

30% עובדי כפייה מסך כוח העבודה

בשנת 2000, הממשלה הגרמנית אישרה כספי פיצויים בסך 5.1 מיליארד אירו, כשחצי מהכסף הגיע מהחברות באייר, סימנס, דויטשה בנק, דיימלר-בנץ, פולקסוואגן ו-AEG.

הבילד דיווח כי עוד בטרם עליית הנאצים לשלטון בגרמניה בשנת 1933, משפחת ריימן תרמה כספים לארגון ההגנה והמודיעין של המפלגה הנאצית - אס.אס.

במהלך מלחמת העולם השנייה, החברה השתמשה בעובדי כפייה באחת מחברותיה לייצור כימיקלים. לא ברור כמה עובדים החברה העסיקה בכפייה בסך הכל, אך בבילד נטען כי נכון לשנת 1943, 173 עובדי כפייה עבדו בשביל החברה - כ-30% מסך כוח העבודה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully