וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בהיריון, זקנים וטף: 134 איש נטבחו במרכז מאלי

24.3.2019 / 14:27

חמושים, השייכים לקהילת הציידים דונזו, פשטו על שני כפרים של רועים משבט הפולני והרגו אזרחים רבים, במתקפה הקשה ביותר באזור בשנים האחרונות. ארגונים ג'יהאדיסטיים, שהתחזקו שוב מאז הפלישה של צרפת ב-2013, מנצלים את היריבויות האתניות באזור

עריכה: שניר דבוש

חמושים הרגו אתמול (שבת) לפחות 134 רועים משבט הפולני במרכז מאלי. זאת המתקפה הקשה ביותר באזור בשנים האחרונות, שאופיינו באלימות אתנית וג'יהאדיסטית. החמושים היו לבושים כציידים מקהילת הדונזו היריבה. גורמי ביטחון אמרו כי בין ההרוגים היו נשים בהיריון, ילדים ומבוגרים.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

ההתקפה על הכפרים אוגוסאגו וולינגארה התרחשה בזמן ביקור של צוות משימה של מועצת הביטחון של האו"ם, המחפש פתרונות לסיום האלימות שבה נהרגו מאות אזרחים בשנה האחרונה, ושהתפשטה ברחבי הסהל שבמערב אפריקה.

אחד מתושבי הכפר אוגוסאגו, שביקש לא להזדהות, אמר כי המתקפה הייתה ככל הנראה נקמה על קבלת אחריות של שלוחת אל-קאעדה על פשיטה שהתרחשה בשבוע שעבר, שבה נהרגו 23 חיילים. אותה שלוחה אמרה כי המתקפה הייתה נקמה על האלימות שנוקט צבא מאלי ואנשי מיליציות נגד הפולני.

רועים משבט הפולני, מאלי, 2016. רויטרס
אל-קאעדה ודאעש מנצלים את המתיחות. סוחרים משבט הפולני, 2016/רויטרס

ארגונים ג'יהאדיסטים הקשורים לאל-קאעדה ו"מדינה האסלאמית" (דאעש) מנצלים את היריבות האתניות במאלי ובשכנות בורקינה פאסו ובניז'ר כדי להאיץ את הגיוסים לשורותיהם ולפעול בשטחים עצומים שבהם אין למעשה שלטון מרכזי.

צרפת התערבה צבאית ב-2013 במאלי, מושבה לשעבר שלה, כדי לבלום את התקדמות הג'יהאדיסטים מאזורי המדבר בצפון המדינה אל מרכזה. עם זאת, הם הצליחו להתבסס מחדש מאז ולהרחיב את פעילותם למרכז מאלי ולמדינות השכנות. כ-4,500 חיילים צרפתים נותרו באזור הסהל, רובם במאלי. גם לארצות הברית יש מאות חיילים באזור.

ביום שישי נפגשו שגרירי מועצת הביטחון עם נשיא מאלי ועם בכירים אחרים כדי לדון במצב הביטחוני המתדרדר ועל היישום האיטי של הסכם השלום שנחתם ב-2015 עם ארגוני מורדים לא ג'יהאדיסטים. "יש תסכול בין רבות מחברות מועצת הביטחון בנוגע ליישום הסכם השלום במאלי", אמר השגריר הבריטי, סטיבן היקיי. "מועצת הביטחון מוכנה להטיל סנקציות על מי שפוגע ביישומו".

  • עוד באותו נושא:
  • מאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully