וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנערים מעידן קורבין: הלייבור תפצה חושפי אנטישמיות במפלגה

מפלגת האופוזיציה הבריטית תפצה שבעה מעובדיה שהשתתפו בתחקיר שחשף את הטיוח של ההנהגה הקודמת והואשמו על ידיה בפעולה ממניעים אישיים. המנהיג החדש, המנסה לשקם את היחסים עם הקהילה היהודית: "האנטישמיות - כתם על המפלגה". קורבין: "החלטה מאכזבת"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: דף חדש בלייבור: קיר סטארמר נבחר לראשות המפלגה)

מפלגת הלייבור בבריטניה הסכימה היום (רביעי) לשלם "פיצויים משמעותיים" לאנשי המפלגה שחשפו את הטיוח בטענות על אנטישמיות במפלגה תחת הנהגתו של היו"ר לשעבר ג'רמי קורבין. המפלגה, בהנהגתו של היו"ר החדש של המפלגה קיר סטארמר, פרסמה התנצלות על "ההאשמות השקריות" שכוונו נגד עובדי המפלגה שהשתתפו בתחקיר של רשת ה-BBC ב-2019, בנושא האנטישמיות במפלגה הגדולה באופוזיציה הבריטית.

שבעה מעובדי מפלגת הלייבור לשעבר הואשמו על ידי גורמים בהנהלת המפלגה, בכך שהשתתפו בכתבה ב-BBC, כדי לקדם את ה"אינטרסים האישיים והפוליטיים שלהם". עו"ד וויליאם בנט, שיצג אותם, אמר לבית המשפט העליון בלונדון כי "לפני שידור התכנית, מפלגת הלייבור פרסמה הודעה לעיתונות שהכילה טענות משמיצות ושקריות בנוגע לחושפי ההתנהלות במפלגה.
"

יו"ר הלייבור בבריטניה, קיר סטארמר, נואם בפרלמנט הבריטי. 22 ביולי 2020. רויטרס, רויטרס
"האנטישמיות - כתם על המפלגה". יו"ר הלייבור קיר סטארמר בפרלמנט, היום/רויטרס, רויטרס

המפלגה הסכימה לחזור בה מהטענות, והצהירה כי 'האנטישמיות הייתה לכתם על המפלגה בשנים האחרונות'. בהצהרת המפלגה נכתב כי "העובדה הזו גרמה לצער ומצוקה בלתי מתקבלת על הדעת ובלתי נתפסת, עבור רבים מהקהילה היהודית, כמו גם לאנשי הצוות במפלגה". עוד נכתב בהצהרה כי "כדי להחזיר את אמון הקהילה היהודית, עלינו להפגין שינוי מנהיגותי".

עוד בוואלה!

מתנזר מאלכוהול, לא מאנטישמים: האאוטסיידר שרוצה להנהיג את בריטניה

לכתבה המלאה

היו"ר הקודם של המפלגה, קורבין, כינה את ההחלטה "מאכזבת", והוסיף כי היא מעמידה את המפלגה בפני "סכנה להעניק אמינות להאשמות מטעות ולא מדויקות, בנוגע לפעולות שננקטו כדי להתמודד עם האנטישמיות במפלגה בשנים האחרונות".

איש השמאל הוותיק האשים את ממשיך דרכו סטארמר, בקבלת "החלטה פוליטית ולא חוקית", תוך יצירת עימות בין תומכים הנאמנים לקורבין לבין התומכים בסטארמר בלייבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully