וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמנים חדשים בלייבור: יו"ר המפלגה הדיח מקורבת לקורבין בשל פוסט אנטישמי

קיר סטרמר סילק את רבקה לונג-ביילי מתפקידה בתור האחראית על תחום החינוך, אחרי ששיתפה מאמר שבו נטען כי השוטרים בארה"ב למדו טקטיקות אלימות מישראל. לדבריה, היא הבהירה שאינה תומכת בחלק זה. "המאבק באנטישמיות - בראש סדר העדיפויות", הבטיח יו"ר הלייבור

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: קיר סטארמר נבחר לראשות מפלגת הלייבור)

מנהיגה החדש של מפלגת הלייבור בבריטניה, קיר סטארמר, הדיח היום (חמישי) בכירה במפלגה מצוות המדיניות שלו אחרי שהיא שיתפה מאמר, שכלל התייחסות, שאותה הגדיר, ל"תיאוריית קונספירציה אנטישמית". לדבריו, האחראית על תחום החינוך בממשלת הצללים של המפלגה, רבקה לונג-ביילי, טעתה כששיתפה את המאמר.

סטרמר, שהבטיח למגר את האנטישמיות במפלגה אחרי שקודמו בתפקיד, ג'רמי קורבין ספג ביקורת מרובה על כישלונו לשים קץ לתופעה והואשם בה בעצמו. "שמתי בעדיפות עליונה את המאבק באנטישמיות ושיקום אמון הקהילה היהודית בנו הוא בעדיפות עליונה עבורי", אמר בעקבות הדחתה של לונג-ביילי, מקורבת לקורבין שסיימה במקום השני בפריימריז על הנהגת המפלגה.

חברת הפרלמנט הבריטי, רבקה לונג-ביילי במהלך ועידת מפלגתה בברייטון 24 בספטמבר 2019. AP
"לצערי הוא כבר קיבל את ההחלטה שלו". בכירת מפלגת הלייבור שהודחה/AP

המאמר ששיתפה בטוויטר היה של השחקנית ותומכת הלייבור מקסין פיק, שטענה כי השוטרים בארצות הברית למדו את הטקטיקות האגרסיביות שלהם, כמו זו שהרגה את ג'ורג' פלויד, ב"סמינרים של הכוחות המיוחדים בישראל". להגנתה, טענה לונג-ביילי כי היא לא תומכת בחלק שכתוב במאמר וכי היא פרסמה הבהרה לגבי זה, שהוסכמה עם המפלגה, אחרי שהבינה כי היא גרמה לחששות.

"ביקשתי לדון בנושאים האלו עם קיר לפני שיוסכם על צעדים נוספים, אבל לצערי הוא כבר קיבל את ההחלטה שלו", אמרה. היא הוסיפה כי היא תמשיך לתמוך במפלגה תחת הנהגתו של סטרמר בפרלמנט.

עוד בוואלה!

סוף עידן הסוציאליזם: הלייבור בחרו מנהיג חדש במקום קורבין

לכתבה המלאה
יו"ר הלייבור החדש קיר סטארמר כשר הצללים לענייני הברקזיט ב-5 בינואר 2020. רויטרס
"שמתי בעדיפות עליונה את המאבק באנטישמיות". יו"ר מפלגת הלייבור/רויטרס

תנועת הלייבור היהודית, שקראה למאבק באנטישמיות בשורות המפלגה, בירכה על ההחלטה להדיח את לונג-ביילי, בעוד שעמיתיה מהאגף השמאלי בלייבור התומכים בקורבין גינו זאת.

"לאורך הדיון על אנטישמיות, נאמר תמיד כי ביקורת על מדיניות ישראל איננה אנטישמיות", אמר ג'ון מקדונל. "לכן אני לא סבור שהמאמר הזה הוא אנטישמי או שהיה צריך להדיח את רבקה לונג-ביילי. אני עומד בסולידריות עמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully