וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת בריטניה: הדקירות בעיר רדינג - אירוע טרור

21.6.2020 / 13:23

שלושה בני אדם נהרגו במתקפה שקרתה בפארק בעיר. הרשויות הודיעו כי היחידה ללוחמה בטרור פתחו בחקירה. המחבל, צעיר בן 25 ממוצא לובי, ריצה בעבר מאסר על עבירות שאינן קשורות לטרור או הקצנה דתית

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משטרת בריטניה הכריזה היום (ראשון) כי אירוע הדקירות בעיר רדינג, שבו נהרגו שלושה בני אדם, הוא פיגוע טרור. המתקפה התרחשה אתמול בפארק בעיר שבדרום אנגליה, וצעיר בן 25, פליט מלוב, נעצר. היחידה ללוחמה בטרור מובילה את החקירה. מוקדם יותר היום שללו גורמים שונים את האפשרות שמדובר במתקפת טרור.

"היחידה ללוחמה בטרור יכולה לאשר עתה שתקרית הדקירה שהתרחשה ברדינג אתמול בלילה הוכרזה אירוע טרור", הודיעה המשטרה. דובר מטעם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שתיאר את הפיגוע כ"מחריד", אמר כי הוא יכנס דיון עם גורמי ביטחון בכירים, שרים ושוטרים כדי לקבל עדכון על החקירה.

המחבל זוהה בתור חירי סעדאללה, שלפי הדיווחים בממלכה היה תחת מעקב שירותי הביון למשך זמן קצר, אולם הוא לא עורר מספיק דאגה בשביל לפתוח בחקירה.

זירת הדקירות בעיר רדינג, בריטניה, 21 ביוני 2020. רויטרס
הפיגוע הפר את השלווה. שוטרים בזירת הפיגוע ברדינג, היום/רויטרס

המשטרה לא מחפשת חשודים נוספים בשלב זה. אף ארגון טרור לא קיבל אחריות על המתקפה, שמצטרפת לשורת פיגועים שחוותה הממלכה בשנים האחרונות. בפברואר נורה למוות מחבל, שריצה עונש מאסר על קידום תעמולה קיצונית, אחרי שדקר שני אנשים ברחוב סואן בדרום לונדון. בנובמבר, אדם אחר שריצה עונש מאסר בשל עבירות טרור דקר למוות שני אנשים בגשר לונדון לפני שנורה למוות על ידי המשטרה.

עדי ראיה סיפרו כי הצעיר החל לדקור אנשים בצורה רנדומלית בפארק פורברי גרדנס, שהתאספו במקום לערב קיצי. במקום התקיימה קודם לכן הפגנה נגד גזענות, אך המשטרה אמרה כי אין קשר בינה לבין הפיגוע. ברשת BBC דווח כי המחבל ריצה בעבר עונש מאסר על עבירות קלות, שאינן קשורות לטרור.

עוד בוואלה!

טרור בארה"ב: מחבל ניסה לפרוץ לבסיס בטקסס ונורה למוות

לכתבה המלאה
שוטרים בזירת הדקירה ברידינג, בריטניה - 21 ליוני 2020. רויטרס, רויטרס
אף ארגון טרור לא קיבל אחריות. זירת הפיגוע ברדינג, אתמול/רויטרס, רויטרס

בשל המגבלות לבלימת נגיף הקורונה, מקומות כמו פאבים עדיין סגורים, כך שתושבים רבים במלכה נפגשים עם חבריהם בפארקים. עד ראיה סיפר כי המחבל תקף לפתע קבוצה של שמונה עד עשרה חברים והחל לדקור אותם. לפי דיווחים, שוטר זינק עליו ב"קפיצת ראגבי" והפיל אותו לקרקע, ואז הוא נעצר.

מפקד המשטרה באזור, ג'ון קמפבל, אמר כי תקריות "מסוג זה הן נדירות מאוד". הוא הוסיף כי הוא יודע שזו נחמה מעטה עבור הנפגעים, וכי הוא "מבין את החשש שהתקרית הזו תגרום בקרב הקהילה המקומית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully