וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בארה"ב: מחבל ניסה לפרוץ לבסיס בטקסס ונורה למוות

22.5.2020 / 9:50

אדם חמוש הגיע לבסיס של הצי בקורפוס כריסטי, וניסה לפרוץ את שער הכניסה באמצעות רכבו. הוא חוסל במהלך חילופי אש. חיילת שנפצעה באורח קל הצליחה למנוע ממנו להיכנס למתחם. ב-FBI פועלים לאיתור חשוד נוסף. דיווח: המחבל נולד בסוריה והיה בעל אידיאולוגיה קיצונית

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

חמוש פתח אתמול (חמישי) בירי בבסיס הצי האמריקני בדרום טקסס, ממנו נפצעה באורח קל חיילת בצי שאבטחה את המתחם. החשוד, שזוהה כאדם אלסאלי, נורה למוות על ידי שומרים נוספים שהיו במקום, וה-FBI מתייחס לכך כאל אירוע טרור. משרד המשפטים בוושינגטון מסר שהתובע הכללי וויליאם בר תודרך על התקיפה. על פי דיווח ברשת CNN, מחקירה ראשונית עולה שהיורה היה תושב ארצות הברית, שנולד בסוריה ותמך באידיאולוגיה קיצונית.

במהלך התקרית בבסיס בעיר קורפוס כריסטי, שאירעה בסביבות השעה 06:15, שעון מקומי, המחבל ניסה לפרוץ את שער הכניסה באמצעות רכבו. לפי גורמים, החיילת נפצעה ונפלה על הקרקע. למרות זאת, היא הצליחה להתרומם וללחוץ על מתג שהפעיל מחסום שמנע מהיורה להיכנס עם רכבו לתוך הבסיס. על פי הגורמים, החמוש יצא מרכבו, פתח באש ונורה למוות על ידי אנשי האבטחה במקום. החיילת שנפצעה פונתה לבית החולים במצב קל ושוחררה לאחר קבלת טיפול רפואי.

זירת הירי בבסיס הצי האמריקני קורפוס כריסטי שבדרום טקסס, חשד לפעולת טרור. 21 במאי 2020. רויטרס
זירת הירי בבסיס חיל הים בדרום טקסס, אתמול/רויטרס

תחילה עלה החשש שהיורה נשא חומרי נפץ, אך חבלנים של חיל הים שסרקו את הרכב ואת אזור הבסיס לא מצאו דבר. עם זאת, במהלך סריקת זירת האירוע איתרו המומחים מדיה אלקטרונית.

בעקבות האירוע, על הבסיס הוטל עוצר במשך כחמש שעות, עד לצהריים. השער הראשי של המתחם נפתח מחדש, אך השער בו התרחשה התקרית עדיין סגור למעבר. מאוחר יותר נצפו סוכנים פדרליים כשהם נושאים פריטים מתוך בית בקורפוס קריסטי, ועל פי דיווחים של כלי התקשורת המקומיים, מדובר בכתובתו האחרונה הידועה של אלסאלי. אולם, דובר המשטרה לא אישר כי הפשיטה על הבית קשורה לאירוע הירי בבסיס חיל הים.

סוכנת בכירה ב-FBI, לאה גריבס, אמרה כי החשד העיקרי הוא שמדובר בפעולת טרור, אך היא לא ציינה מה הוביל את החוקרים למסקנה זו. לדבריה, הבולשת פועלת לאיתור אדם נוסף שייתכן שיש לו קשר לאירוע הירי. "אנו עובדים במרץ על החקירה, שממשיכה להתפתח", אמרה גריבס. "אנו קוראים לציבור להישאר רגועים. אם אתם רואים משהו, תגידו משהו", הוסיפה.

עוד בוואלה!

בצעד חסר תקדים, ארה"ב הגדירה קבוצה לאומנית רוסית ארגון טרור

לכתבה המלאה

בסיס חיל הים בקורפוס כריסטי חווה עוצר דומה לפני חמישה חודשים, כשאדם הואשם בהשמדת רכוש ממשלתי והחזקת נשק גנוב לאחר שהתנגש עם משאיתו במחסום בבסיס.

הירי מגיע לאחר אירוע ירי נוסף בבסיס אמריקני בדצמבר האחרון, בו קצין חיל אוויר סעודי שהתאמן בבסיס חיל הים בפנסקולה, פלורידה, הרג שלושה חיילים אמריקנים ופצע שמונה בני אדם. התקרית הוגדרה על ידי גורמים אמריקניים כאירוע טרור. גורמי אכיפת חוק פדרליים אמרו השבוע כי החייל הסעודי, מוחמד סעיד אלשמרני, היה בקשר עם פעילי אל-קאעדה ותיכנן עימם את הירי.

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי בניגוד לאירוע בפנסקולה, אין חיילי חוץ בבסיס בטקסס. לאחר המקרה בפלורידה, הציב הצבא האמריקני כמה נהלי בטיחות חדשים.

(עדכון ראשון: 06:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully