וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בצרפת: 2 אנשים נהרגו ועוד 5 נפצעו באזור ליון

צעיר שמוצאו מסודאן תקף תושבים בעיירה רומנס-סור-איסר בזמן שעמדו בתור לרכוש קניות תחת מגבלות סגר הקורונה. הוא נעצר בעודו מתפלל בערבית, ובמסמכים בביתו הוא התבטא על כך שהוא חי במדינה של "כופרים". הוא לא היה מוכר לשירותי הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שני בני אדם נדקרו למוות אתמול (שבת) ועוד חמישה נפצעו, בהם שניים אנוש, בפיגוע דרום-מזרח צרפת. התביעה ללוחמה בטרור פתחה בחקירת האירוע בעיירה רומנס-סור-איסר, הסמוכה לליון. המחבל, בן 33, הוא ממוצא סודאני. המתקפה התרחשה במכה מוקדים - מחוץ למאפיה וחנויות אחרות - בזמן שאנשים עמדו בתור כדי לערוך קניות. זאת תחת מגבלות הסגר המוטל על העיירה ועל המדינה כולה במסגרת המאבק בנגיף הקורונה.

"החקירה הראשונית העלה כוונת רצח שנועדה לפגוע משמעותית בסדר הציבורי דרך הפחדה או טרור", נמסר מלשכת התביעה. עוד נאמר כי הרשויות ערכו חיפושים בביתו של הדוקר, ובהם אותרו מסמכים עם התבטאויות דתיות. מחבר המסמכים התלונן על כך שהוא חי במדינה של "כופרים". הוא נעצר בזמן שהתכופף והתפלל בערבית בצד הדרך, וגם אחד ממכריו נעצר. "תחת הנסיבות הללו, הלשכה הלאומית למאבק בטרור החליטה לפתוח בחקירה", נמסר.

עדי ראיה סיפרו לרויטרס כי הדוקר פגע באופן רנדומלי בתושבים בזמן שעבר ממוקד למוקד במרכז העיירה. בכלי תקשורת בצרפת דווח כי הוא לא היה מוכר לשירותי הביטחון.

שני שוטרים מחוץ לחנות בה בוצע פיגוע הדקירה בעיר רומאנס סור איסר, בסמוך לליון, שבצרפת. 04 באפריל 2020.. AP
הרשויות חוקרות אם המחבל פעל לבדו. זירת הפיגוע, אתמול/AP

שר הפנים כריסטוף קסטנר, שהגיע לסיור בעיירה, אמר כי "הבוקר, אדם יצא למסע טרוריסטי". לדבריו, על הרשויות יהיה לגלות אם הוא פעל לבדו.

הנשיא עמנואל מקרון גינה את התקרית ה"מרושעת", שלדבריו רק מוסיפה על הצער שהמדינה חווה בימים אלו. "מחשבותיי עם הקורבנות", כתב בטוויטר. הוא הבטיח "לשפוך אור" על המקרה.

עוד בוואלה!

צרפת: הרוג ו-2 פצועים מדקירות בפרבר של פריז; התוקף נורה למוות

לכתבה המלאה

צרפת נמצאת בסגר חסר תקדים לעתות שלום בשל התפרצות מגיפת הקורונה, ואזרחים מורשים לצאת מחוץ לבתיהם רק במקרים חיוניים או כדי להתעמל. המדינה נמצאת בכוננות גבוהה מאז 2015, כשפריז הוכתה בסדרת מתקפות טרור של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully