וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הרוג ו-2 פצועים מדקירות בפרבר של פריז; התוקף נורה למוות

3.1.2020 / 20:17

התקיפה התרחשה בפארק בעיירה ווילז'ואיף, והיא הסתיימה כשהמשטרה ירתה בדוקר. התביעה אמרה כי על אף שעד ראיה סיפר כי הוא צעק "אללה אכבר", אין ראיות לכך שהוא הושפע מגורמי אסלאם קיצוני: "סבל מבעיות נפשיות". בשנים האחרונות חוותה פריז שורת פיגועים קטלניים

עריכה: ליר שפיגלר

אדם אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו מדקירות בפארק בפרבר של פריז, והמשטרה ירתה למוות בתוקף - כך אמרו היום (שישי) הרשויות במדינה. התקיפה התרחשה בעיירה ווילז'ואיף, כשמונה ק"מ מדרום למרכז פריז. המשטרה סגרה את האזור לתנועה, ואמבולנסים וניידות חנו לאורך כביש המוביל לפארק.

"החשוד ניסה לתקוף אנשים אחרים בעת המסע הרצחני שלו, והם הצליחו לברוח", אמרה התובעת המנהלת את החקירה, לורה בקאו. שני הפצועים מטופלים בבתי חולים סמוכים.

דובר מטעם התביעה אמר אתמול כי על אף שבין חפציו של התוקף נמצאו מסמכים דתיים ועותק של הקוראן, אין ראיות לכך שהוא הושפע מגורמי אסלאם קיצוני. הוא הוסיף כי לתוקף היה עבר של מחלות נפשיות. הוא אושפז לפני כמה חודשים ועבר טיפול פסיכיאטרי.

עם זאת, לדבריו, עד ראיה סיפר כי הוא צעק "אללה אכבר" בעת שדקר עוברי אורח. דובר התביעה אמר כי החשוד, שזוהה רק בתור ניית'ן ס', נולד ב-1997 בלילאס, פרבר צפון-מזרחי של פריז. הוא ציין כי הוא לא היה ידוע לשירותי המודיעין וכי אין לו עבר פלילי. הוא תקף קודם כל אישה, ואז בעלה התערב כדי להגן עליה, ובסופו של דבר הוא מת בעצמו. האישה לא נפצעה באורח קשה.

שוטרים ממשטרת צרפת בפארק בפרבר וילז'ואיף הסמוך לפריז בו נורה למוות אדם שדקר כמה בני אדם. 03 בינואר 2020.. רויטרס
זכו לשבחים על עבודתם. שוטרים בזירה, היום/רויטרס

לורן נונז, סגן שר הפנים, ביקר בזירה ושיבח את השוטרים, שלדבריו מנעו נפגעים נוספים. "זה היה מעשה אמיץ בצורה יוצאת דופן", אמר על התגובה המשטרתית.

פריז ספגה מתקפות טרור קטלניות בשנים האחרונות. באוקטובר האחרון נהרגו ארבעה אנשים בפיגוע דקירה במטה המשטרה בפריז. התוקף, מומחה לאבטחת מידע שעבד עבור המשטרה, נורה למוות. המשטרה אמרה כי הוא היה נתון להשפעת גורמים אסלאמיים קיצוניים. בנובמבר 2015, נהרגו 130 איש במתקפה משולבת של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) על שורת יעדים בפריז. זו הייתה המתקפה הקטלנית ביותר במדינה מאז מלחמת העולם השנייה.

(עדכון ראשון: 16:53)

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully