וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק משנה מדיניות: נסיר תכנים על הכחשת שואה

12.10.2020 / 17:26

הרשת החברתית פרסמה הודעה שמזהירה מכמות תוכן השנאה שמופץ בפלטפורמה, וכי היא מתכוונת לשנות את מדיניותה. "נתחיל להפנות כל מי שיערוך חיפוש בפייסבוק סביב מונחים הקשורים לשואה או להכחשתה, למידע אמין מחוץ לפייסבוק", ציינו

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הרשת החברתית פייסבוק הכריזה היום (שני) כי תערוך שינוי במדיניותה כלפי הפצת תכנים העוסקים בהכחשת שואה. החברה הזהירה ממגמות שיח השנאה המתחולל ברשתות החברתיות וכן מתכני הכזב המופצים בהן, והצהירה כי היא פועלת ותמשיך לפעול לשינוי המצב.

"היום אנו מעדכנים את מדיניות התבטאויות השנאה שלנו, שמעתה תאסור כל תוכן שמכחיש או מסלף את השואה", נמסר בהודעת החברה. בהמשך הסבירו בפייסבוק כי "מוסדות כמו יד ושם, העוסקים בחקר ובזיכרון השואה, מציינים שחינוך בנושא השואה הוא אחד המרכיבים המרכזיים למאבק באנטישמיות. לכן בהמשך השנה, אנחנו נתחיל להפנות כל מי שיערוך חיפוש בפייסבוק סביב מונחים הקשורים לשואה או להכחשתה למידע אמין מחוץ לפייסבוק".

פייסבוק אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
שינוי מדיניות. אפליקציית פייסבוק בנייד/ShutterStock, shutterstock

"מוסדות וארגונים החוקרים מגמות של שיח שנאה בכל העולם מדווחים על עלייה במתקפות המקוונות נגד קבוצות רבות, ואנו ממשיכים במאמצינו להסיר תוכן כזה", אמרו בחברה, ופירטו על פעולותיה בעבר במסגרת אותו מאבק: "חסמנו יותר מ-250 קבוצות של עליונות לבנה ועדכנו את המדיניות שלנו באופן שיכלול התייחסות גם לקבוצות של מיליציות ו-QANon", תיאוריית הקונספירציה הימנית קיצונית.

"בנוסף, אנחנו חוסמים באופן שגרתי אנשים פרטיים וארגונים שעוברים על המדיניות שלנו נגד שיח שטנה; רק ברבעון השני של השנה הורדנו 22.5 מיליון התבטאויות שטנה מהפלטפורמה", המשיכו. "בתום שנה של עבודה צמודה עם מומחים חיצוניים, לאחרונה אסרנו גם על פרסום סטריאוטיפים אנטישמיים בדבר כוחם הקולקטיבי של יהודים, שלעתים מתארים את העם היהודי כמי שמנהל את העולם, או את המוסדות המרכזיים בעולם".

עוד בוואלה!

פייסבוק יוצאת למלחמה בתומכי תיאוריית הקונספירציה QAnon

לכתבה המלאה
תומך של תיאוריית הקונספירציה QAnon בעצרת בפנסילבניה, ארה"ב, בהשתתפות דונלד טראמפ, 2 באוגוסט 2018. AP
תילחם בהפצת שנאה מצד הארגון. תומך של תיאוריית הקונספירציה QAnon בפנסילבניה/AP

בחברה אומרים כי ההחלטה לשנות את המדיניות מסמנת צעד נוסף במאמצה "להילחם בשנאה בפלטפורמה" וכי הדברים מגיעים ברקע העלייה המתועדת היטב "של האנטישמיות בעולם ורמת הבורות המדאיגה, במיוחד בקרב צעירים, בנושא השואה". בפייסבוק ציינו כי על פי סקר שנערך לאחרונה בקרב בוגרים בארצות הברית בגילאי 39-18, כרבע מהנשאלים מאמינים שהשואה היא מיתוס, שהיא מוצגת באופן מוגזם, או שהם לא בטוחים לגבי אמינות הדברים.

בפייסבוק ציינו כי ההחלטה מגיעה לאחר עבודה משותפת ורחבה עם ארגונים יהודיים בינלאומיים. "מזה שנים רבות אנחנו עובדים צמוד עם קהילות ברחבי העולם, במטרה להבין טוב יותר כיצד שנאה, ולרבות אנטישמיות, באות לידי ביטוי ברשת. מאמצים אלה כוללים דיונים שוטפים עם קבוצות בינלאומיות כמו הקונגרס היהודי העולמי והוועד היהודי האמריקני, וכן ארגוני הגנה על קהילות יהודיות מקומיות ומוסדות למאבק בשנאה ובאנטישמיות כמו מרכז שמעון ויזנטל".

ואולם, בחברה הדגישו כי את תוצאות המדיניות החדשה יהיה ניתן להעריך רק בעוד זמן רב. "אכיפה מלאה של מדיניות כזו לא יכולה לצאת לפועל בן לילה. סוגי תוכן שונים עשויים להפר את המדיניות וייקח לנו קצת זמן להכשיר את בודקי התוכן ואת המערכות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully