וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק יוצאת למלחמה בתומכי תיאוריית הקונספירציה QAnon

7.10.2020 / 10:14

הרשת החברתית מעלה הילוך במאבק נגד התנועה הקיצונית לקראת הבחירות, ומוחקת את כל העמודים והחשבונות הקשורים אליה. תומכיה מאמינים כי מתנהלת מזימה נגד טראמפ על ידי "הדיפ סטייט", אך בפלטפורמה עשויים להתקשות בלהתחקות אחרי כולם לאור הסוואתם תחת שמות אחרים

בווידאו: טראמפ שוחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן/צילום: רויטרס

פייסבוק החליטה לפעול נגד תומכי תיאוריית הקונספירציה הימנית קיצונית QAnon, לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחודש הבא. החברה הודיעה אתמול (שלישי) כי היא תסיר את כל העמודים והחשבונות המקושרים לתנועה בתוך הפלטפורמה. "החל מהיום, נסיר את כל העמודים, קבוצות וחשבונות אינסטגרם" של תומכי התנועה, אמרו בפייסבוק.

הקבוצה הקיצונית עוסקת בתיאוריה שהעלתה דמות מסתורית ששמה "Q", שלפיה, קיימת מזימה סודית נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המונהגת בידי ה"דיפ סטייט". מטרתה להסתיר מלחמה סודית שמנהל הנשיא נגד רשת סחר בילדים לטובת מין שמפעילים פדופילים סוגדי שטן ששולטים בעולם.

המהלך מהווה הסלמה משמעותית בהחלטה הקודמת של פייסבוק להסיר או להגביל את שיתוף הקבוצות והחשבונות, לרבות קידום חומרי הקבוצה. בהצהרה שפרסמה הרשת החברתית, נמסר כי עובדיה החלו להסיר תוכן ולמחוק קבוצות ודפים, אך עבודה זו "תיקח זמן ותימשך בימים ובשבועות הקרובים. צוות הארגונים המסוכנים שלנו ימשיך לאכוף את המדיניות ויסיר תכנים בצורה פעילה, כשהוא לא יסתמך על דיווחי המשתמשים".

תומך של תיאוריית הקונספירציה QAnon בעצרת בפנסילבניה, ארה"ב, בהשתתפות דונלד טראמפ, 2 באוגוסט 2018. AP
תומך של תיאוריית QAnon בעצרת תמיכה בטראמפ/AP

תומכי תיאוריית הקונספירציה השתמשו בהאשטגים כמו SaveOurChildren#, והפיצו פייק ניוז פוליטי. בעבר, פייסבוק הסירה בצורה פרטנית את הפוסטים האלימים והמסיתים, אך אנשי ה-QAnon הסתגלו לכך והחליפו את ההאשטגים, ואף הגדילו את קהל העוקבים באינסטגרם.

עם זאת, נראה כי יהיה קשה לאכוף את האיסור של הרשת החברתית, אחרי שהתנועה הצליחה להתפשט ולהסוות את עצמה. פייסבוק מצטרפת באיחור לטוויטר, שכבר ביולי הסירה אלפי חשבונות של הארגון, ואף הודיעה כי לא תמליץ על תוכן שקשור ל-Qanon. עוד היא אמרה כי היא תחסום כתובות אינטרנט המקושרות לארגון, וכך לא ניתן יהיה לשתף אותם בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully