וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת טראמפ: תומכת תיאוריית קונספירציה קיצונית בדרך לקונגרס

12.8.2020 / 23:50

מרג'ורי טיילור גרין, המקדמת את תיאוריית ה-QAnon שטוענת כי טראמפ מנהל "מלחמה חשאית" נגד הדיפ סטייט, ניצחה בפריימריז הרפובליקניים במחוז שמרני בג'ורג'יה. בין היתר, היא טוענת ל"פלישה מוסלמית" לממשל ושסורוס - יהודי - שיתף פעולה עם הנאצים. טראמפ: "ברכות לכוכבת"

בווידאו: טראמפ פונה בדחיפות ממסיבת עיתונאים בשל ירי מחוץ לבית הלבן/רויטרס

אשת עסקים רפובליקנית, התומכת בתיאוריית קונספירציה ימנית קיצונית, צפויה להיבחר לקונגרס בנובמבר. זאת אחרי שניצחה בפריימריז של המפלגה במדינת ג'ורג'יה. מרג'ורי טיילור גרין, המקדמת את תיאוריית ה-QAnon, קיבלה את תמיכת הנשיא דונלד טראמפ. היא ניצחה ביום שלישי את הרופא ג'ון קאוואן על יצוג המפלגה במחוז ה-14 של ג'ורג'יה, מעוז רפובליקני שמבטיח לה מעשית מושב בקונגרס בוושינגטון.

גרין, חסרת ניסיון פוליטי, אספה עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, שם היא פרסמה סרטונים רבים של עצמה מדברת ישירות למצלמה. בכך היא חיזקה את הפופולריות שלה בקרב תומכי המפלגה, אך זכתה גם לגינויים אחרי סרטונים שבהם התלוננה על "פלישה איסלאמית" למשרדי הממשלה, טענה ששחורים והיספנים נשלטים על ידי "כנופיות וסוחרי סמים", וקידמה את תיאוריית הקונספירציה האנטישמית שלפיה המיליארדר ג'ורג' סורוס - יהודי יליד הונגריה - שיתף פעולה עם הנאצים.

גרין היא חלק מרשימה הולכת וגדלה של מועמדים שהביעו תמיכה ב-QAnon, שמתרכזת באמונה חסרת השחר לפיה טראמפ מנהל מלחמה סודית נגד אויביו ב"מדינה העמוקה" ונגד רשת של סוחרי ילדים המונהגת בידי פדופילים הסוגדים לשטן ועל ידי קניבלים.

בנאום הניצחון שלה, גרין הוכיחה שהיא לא מפחדת להמשיך להתבטא באופן שערורייתי גם לקראת נובמבר, כשאמרה על יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי: "אנחנו הולכים לבעוט את הכלבה מחוץ לקונגרס".

מרג'ורי טיילור גרין, מועמדת רפובליקנית לקונגרס אחרי שניצחה בפריימריז בג'ורג'יה, 12 באוגוסט 2020. AP
רוצה "לבעוט" את פלוסי. גרין/AP

לאחר פרסום התוצאות, טראמפ צייץ את איחוליו. "ברכות לכוכבת הרפובליקנית העתידית מרג'ורי טיילור גרין על ניצחונה הגדול בפריימריז בג'ורג'יה נגד יריב קשוח וחכם מאוד", כתב הנשיא בטוויטר. "מרג'ורי חזקה בהכול והיא לעולם לא מוותר - ווינרית אמיתית!".

גרין הגיבה לו בציוץ משלה. "נתת לי השראה לרוץ ולהילחם כדי להציל את אמריקה ולעצור את הסוציאליזם. אף אחד לא יילחם יותר חזק ממני!".

היא תתמודד בנובמבר מול הדמוקרטי קווין ואן אוסדל. חבר הקונגרס טום גרייבס, המחזיק כיום במושב, ניצח בבחירות הקודמות ב-2018 עם 76% מהקולות. הוא החליט שלא להתמודד על כהונה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully