וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: הפיצוץ בלבנון נראה כמו מתקפה איומה שבוצעה באמצעות פצצה

עודכן לאחרונה: 5.8.2020 / 23:47

נשיא ארה"ב אמר כי לפי הערכות של גורמים בצבא האמריקני, הפיצוץ ההרסני נגרם כתוצאה מפעולה מכוונת על ידי "סוג של פצצה". עם זאת, בכירים במשרד ההגנה הסבירו: "אין סימן לכך שהפיצוץ האדיר נגרם ממתקפה". טראמפ הביע תנחומיו והציע סיוע לארץ הארזים: "נהיה שם כדי לעזור"

בווידאו: פיצוץ עז החריב את נמל ביירות; כמה הרוגים ומאות פצועים/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (רביעי) כי לפי הערכות של גורמים בצבא האמריקני, הפיצוץ שאירע אמש בנמל ביירות בירת לבנון היה חלק ממתקפה, שבוצעה באמצעות "סוג של פצצה". טראמפ הגדיר את האירוע החריג, בו נהרגו יותר מ-70 בני אדם ונפצעו אלפים, כ"מתקפה איומה".

"בהתבסס על הפיצוץ, זה פשוט נראה ככה (כמו התקפה). נפגשתי עם כמה מהגנרלים שלנו והם סברו שזה נראה כך". הוא המשיך. "זה לא היה אירוע מהסוג של פיצוץ במפעל ייצור. לדבריהם זה נראה - והם יודעים יותר טוב ממני - נראה שהם חושבים שזאת הייתה התקפה. פצצה מסוג כלשהו", אמר.

בתדריך לעיתונאים בבית הלבן בנושא הקורונה, הנשיא הביע את תנחומיו כלפי הקורבנות בלבנון והביע הזדהות "בשם העם האמריקני עם העם הלבנוני". הוא הציע לספק סיוע ללבנון, ואמר: "אנו שולחים את תפילותינו למשפחות כל הקורבנות, וארצות הברית מוכנה לסייע ללבנון. יש לנו קשרים מצוינים עם לבנון ואנחנו נהיה שם כדי לסייע".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 5 אוגוסט 2020. רויטרס
"נראה כמו מתקפה איומה". טראמפ בבית הלבן, הלילה/רויטרס

סוכנות הידיעות הצרפתית פנתה לפנטגון במטרה לקבל התייחסות לדבריו של טראמפ, אך דובר משרד ההגנה האמריקני לא הגיב ישירות לטענות. "תצטרכו לפנות לבית הלבן לבירור", אמר בתגובה. עם זאת, גורמים בכירים במשרד אמרו לרשת CNN כי "אין סימן לכך שהפיצוץ האדיר נגרם בעקבות מתקפה".

אחד הבכירים טען כי הנשיא לא יודע על מה הוא מדבר. גורם אחר אמר כי אם היו רמזים לכך שמישהו באזור ביצע במכוון אירוע בסדר גודל כזה, הם היו מובילים באופן אוטומטי לתגבור כוחות להגנה על חיילים ונכסים אמריקניים באזור. לדבריו, בשלב זה לא היה צורך בכך.

בלבנון לא קראו לפיצוץ "מתקפה". לפי שני בכירים במשרד החוץ האמריקני, בביירות הביעו חשש מפני השימוש במילה "מתקפה" בשלב זה. שר החוץ מייק פומפאו אמר כי הממשל בלבנון חוקר את נסיבות התקרית וארצות הברית ממתינה לממצאים.

עוד בוואלה!

ישראל הציעה סיוע ללבנון בעקבות הפיצוץ בביירות: "משתתפים בכאבם"

לכתבה המלאה
זירת הפיצוץ העז שפקד את נמל ביירות, לבנון 4 באוגוסט 2020. רויטרס
אזור הפיצוץ בביירות. אמש/רויטרס

מוקדם יותר שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר כי וושינגטון מוכנה לסייע ללבנון, בה נפגעו יותר מ-4,000 איש ורבים נוספים עדיין לכודים מתחת להריסות. בנוסף, וושינגטון מסרה כי הבית הלבן עוקב מקרוב אחר הפיצוץ בביירות.

לפי מפקד מנגנוני הביטחון בלבנון, עבאס איברהים, הפיצוץ ההרסני התרחש ככל הנראה בשל תקרית שאירעה במחסן בו אוחסנו חומרי נפץ שהוחרמו לפני כמה חודשים מספינה, מבלי לפרט מעבר לכך.

לפי סרטונים שהופצו ברשתות, הפיצוץ הגדול הגיע דקות לאחר פיצוץ קטן יותר במחסן, שייתכן שהכיל זיקוקים. בכירים בלבנון מסרו כי מחקירה ראשונית עולה כי במקום אוחסנו 2,700 טון של אמוניום חנקתי המיועד לייצור חומרי נפץ.

פצוע בעקבות הפיצוץ העז שפקד את נמל ביירות, לבנון 4 באוגוסט 2020. רויטרס
אין סימנים כי הפיצוץ נגרם ממתקפה. פצוע בביירות, אמש/רויטרס

מיד לאחר האירוע שהתרחש בסביבות השעה 18:00 אמש, בישראל ובחיזבאללה הוציאו הכחשות שמדובר באירוע ביטחוני. זאת, ברקע המתיחות הביטחונית הקיימת בצפון בעקבות כמה אירועים ביטחוניים שאירעו לאחרונה בין ארגון הטרור וצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully