וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכות לממשלה: 15 רשויות מקומיות יפתחו את הלימודים בכיתות ז'-י'

עודכן לאחרונה: 21.2.2021 / 19:31

העיריות, בהן תל אביב, באר שבע וחיפה, הודיעו כי יאפשרו לשכבות גיל אלו לחזור לבתי הספר כבר ביום רביעי. זאת, בעוד לפי תכנית היציאה מהסגר כיתות ז'-י' ישובו לספסל הלימודים ב-7 במרץ. בהסתדרות המורים תקפו: "הסמכות לפתיחה נתונה רק בידי משרד החינוך"

בווידאו: חצי מיליון תלמידים שבים ללימודים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: רוני כנפו, יותם רונן

15 רשויות מקומיות, בהן כמה מהערים הגדולות בישראל, הודיעו הערב (ראשון) כי הן יפתחו את הלימודים לכיתות ז'-י' כבר ביום רביעי הקרוב. זאת, בניגוד להחלטת הממשלה שקבעה כי תלמידים בכיתות אלה ישובו לספסל הלימודים ב-7 במרץ.

ההודעה בדבר הכוונה לפתוח את מוסדות הלימוד נמסרה מטעם פורום ה-15, בו נכללות הערים תל אביב, אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן ורעננה.

"לאור העובדה שקבינט הקורונה קבע שחזרתם של תלמידי כיתות ז' עד י' לפעילות בית ספרית לא תתרחש לפני ה-7 במרץ ,ולאור ההיעדרות הממושכת של תלמידים אלה מבתי הספר, וההשפעה הפדגוגית, החברתית והנפשית הקשה עליהם... הוחלט כי החל מיום רביעי הקרוב יאפשרו עיריות הפורום למנהלי בתי הספר להחזיר את תלמידי כיתות ז' עד י' לפעילות בית ספרית, וזאת על פי המתווה המצורף", נכתב בהודעת הפורום.

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
ברשויות מתנגדים להגבלות. תלמידים חוזרים לביה"ס/ראובן קסטרו

"הגיע הזמן להחזיר את התלמידים לבתי הספר", אמר רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים בהודעה שמסר לתושבים בעקבות פרסום המתווה. "גבעתיים בגבול העליות לעיר ירוקה, עם אחוז מתחסנים גבוה במיוחד: 77% מתושבי העיר קיבלו את החיסון הראשון ו-55% מהתושבים כבר אחרי החיסון השני. הגיע הזמן להחזיר את תלמידי כיתות ז'-י', שנמצאים בבית כמעט שנה", הוסיף. "אין שום סיבה להמתין לשבוע השני של מרץ".

המתווה לפתיחת כיתות ז'-י' ברשויות המקומיות:

  • התלמידים יגיעו לבית הספר לכל הפחות פעמיים בשבוע
  • אין הכרח ללמד את כלל מקצועות הלימוד בבית הספר
  • ניתן יהיה ללמד במשמרות
  • ניתן לשלב בין למידה בכיתה למרחבים חוץ-כיתתיים
  • אופן חידוש הלימודים בבית הספר ייעשה לפי שיקול דעת המנהלים

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, שגם היא נמנית עם רשויות הפורום, אמר כי "בשל הנזק המצטבר הניגרם לתלמידים, גם ברמה החינוכית אבל בעיקר ברמה הנפשית והחברתית - לא נוכל לתת לילדים שלנו להמתין. הילדים הללו אינם הפקר ולא ייתכן שהממשלה שפותחת את מרכזי הקניות, הקניונים והמסחר למאות בני אדם, לא תאפשר כניסת תלמידים אל כתלי בית הספר".

זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים הרצליה, בירך על המהלך. "אני שמח שראשי הערים זועקים את זעקת הנוער יחד עם הנהגת ההורים. מדינת ישראל שמה את החינוך בסוף סדר העדיפויות בהחלטתה לפתוח את רוב המשק בעוד משאירים בבית את ילדי ז'-י', ילדים התקועים בבית, בבדידות גדולה כבר שנה", אמר עומר.

הסתדרות המורים: "הסמכות נתונה רק בידי משרד החינוך"

מנגד, בהסתדרות המורים תקפו את ראשי הרשויות בפורום ה-15. בהודעה מטעם ההסתדרות נמסר כי "יש מעסיק אחד לעובדי ההוראה בישראל והוא משרד החינוך ורק לו נתונה הסמכות להחליט על פתיחה או סגירת מוסדות חינוך. זאת כמובן תוך התייעצות עם משרד הבריאות".

תלמידי חט"ב היובל לומדים בקניון הראל במבשרת ציון, 21 בפברואר 2021. מאיר אדרי, תמונות גולשים
מחאת תלמידי חטיבות הביניים. קניון הראל במבשרת ציון, היום/תמונות גולשים, מאיר אדרי

הודעת הרשויות מגיעה לאחר שהבוקר שבו ללימודים מעט יותר ממחצית מתלמידי ישראל - ביישובים הירוקים, הצהובים והכתומים הבהירים. כחצי מיליון תלמידים חזרו בעקבות עדכון תכנית הרמזור וההקלות הנוספות במערכת החינוך במסגרת היציאה מהסגר. במסגרת ההקלות הצטרפו תלמידי כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א'-ד' ששבו ללימודים בשבוע שעבר, וחזרו מהבוקר לספסל הלימודים ביישובים בהם מותרת למידה פרונטלית.

עם זאת, עשרות מתלמידי חטיבות הביניים ברחבי הארץ שלא שבו למוסדות הלימוד יצאו מוקדם יותר היום למחאה, במסגרתה למדו במרכזי הקניות. זאת, בתגובה להחלטת הממשלה להחזיר לפעילות את המשק בעוד הם נדרשים להמשיך וללמוד דרך הזום, מהבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully