וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד: 95% התחסנות בשבוע. המבצע שיהפוך ערים שלמות למחוסנות יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 21.2.2021 / 7:34

פיקוד העורף, קופות החולים והרשויות המקומיות יחלו היום במבצע העלאת אחוזי ההתחסנות בערים נבחרות ברחבי הארץ במטרה להפוך אותן לערים המחוסנות הראשונות בעולם. במסגרת המאמץ, קשישים ומרותקי בית יועברו לנקודות החיסון ופרס מיוחד יינתן לכיתות עם אחוז מתחסנים גבוה

בווידאו: אדלשטיין מבהיר שעובדים במקומות עם קהל יצטרכו להתחסן או להיבדק כל יומיים/צילום: לע"מ

בעקבות האטה בקצב הצעירים המתחסנים, החל מהיום (ראשון ) יחל פיקוד העורף, לצד קופות החולים והרשויות המקומיות, בפיילוט של "עיר מחוסנת", במסגרתו כמה ערים וישובים בארבעה מחוזות יגיעו במהלך השבוע הבא ל-95% מתחסנים מגיל 16 ומעלה ויהפכו לערים המחוסנות הראשונות בעולם.

הערים הראשונות שיחלו בפרויקט הן בחלקן ערים עם אחוזי התחסנות גבוהים ובחלקן עם אחוזי התחסנות יותר נמוכים. בין היתר: קריית שמונה ובנימינה בצפון, ירושלים, ומיתר וכסייפה בדרום. בערים אלו המאמץ יתרכז תחילה לניטור האוכלוסייה שטרם התחסנה, במטרה לבחון היכן צריך למקד את הפעילות.

במסגרת הפעילות, מעבר לנקודות החיסון בקופות החולים, ניידות מד"א עם חיסונים יהיו בארבע נקודות מרכזיות בעיר כך שהנגישות לחיסון תהיה אופטימלית, בנוסף פיקוד העורף יעזור להעביר כמה שיותר קשישים ומרותקי בית לעבר נקודות החיסון. הניידות יגיעו לכל בתי הספר וינסו לחסן כמה שיותר תלמדים ומורים, ויגיעו גם למפעלים ובתי עסק בעיר.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"פיילוט של עיר מחוסנת". מתחם החיסונים של כללית/ראובן קסטרו

מעבר לכך, בפיקוד העורף יקימו מתחם צעירים שירכז אליו תושבים בגילאי ה-20 בו הם יקבלו חיסון וגם יוכלו להנות ממתחם מאובזר במגוון פעילויות, אליהם מתגעגעים כולם ובמיוחד הגילים הצעירים. למתחם הזה יגיעו גם רופאים או מעצבי דעת קהל שיוכלו להסביר על החיסון למתי שעדיין מפחד ולעודד את המהססים. כך, מקווים בפיקוד העורף, יגיעו באופן המהיר ביותר לכמות גדולה ביותר של תושבים.

הרשויות המקומיות מובילות ביחד עם פיקוד העורף את המבצע יהיו אחראיות על הסברה לכלל האזרחים וייצר תמריצים כדי שתושבים יגיעו להתחסן, לדוגמה: בית הספר המחוסן ביותר בשכבת י"ב, יזכה לנשף סיום מפואר. תפקיד נוסף הוא לאתר מקום מרכזי ונוח לשים בהם את הניידות ולעזור בכל המעטפת הלוגיסטית.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"בפיקוד העורף יקימו מתחם צעירים". מתחם חיסוני קורונה של כללית/ראובן קסטרו

מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אלוף-משנה שגיא ברוך בירך על היוזמה: "המבצע יתבצע ברשויות מיתר, ירוחם ואילת, וכן גם ברשויות המגזר הבדואי רהט, חורה, לקייה וכסייפה. מטרת המבצע היא להביא את הרשויות לאחוז המתחסנים המקסימלי שניתן להגיע אליו בכל רשות.


"המחוז יוביל את המבצע בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ויתרכז בשלושה מאמצים מרכזיים למען מטרה זו: איסוף מידע ואבחון יעדי חיסון, הסברה מותאמת והנגשת מתחמי החיסון לכל אזרח. אנו מברכים על שיתוף הפעולה הצמוד עם הרשויות המקומיות ורואים חשיבות עליונה בעידוד האזרחים להתחסן למען חזרה לשגרה", הסביר ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully